וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור העולם הערבי? עבור החלוץ שסירב לחיפה זה עוד יום בכותרות

אולה סטר טען שסירב להגיע לישראל כי "לא רציתי כסף מגואל בדם", בטורקיה ובמדינות ערב הפכו אותו ללוחם חופש, אבל בנורבגיה יודעים את האמת: "מכור לתשומת לב"

תקציר: בני ריינה - מכבי חיפה 2:2/ספורט1

עיתוני ואתרי הספורט במדינות ערב ובטורקיה חוגגים בימים האחרונים את הציטוטים של אולה סטר, חלוץ רוזנבורג, שטען כי סירב להצעה נדיבה שקיבל ממכבי חיפה מטעמי מצפון, כשהוא מסרב לשחק במדינה ש"רוצחת חפים מפשע".

"לא רציתי כסף מגואל בדם. אני לא אייצג מדינה שמנציחה חוסר ביטחון ורוע. שום סכום כסף לא יכול לקנות את הערכים שלי", אמר סטר - ודבריו מיד הדהדו והפכו ויראליים ברשת, כחלק מתעמולה אנטי-ישראלית.

משפיעני רשת פרו-פלסטינים הציגו את סטר כלוחם חופש וטענו ש"זו דוגמא לאופן שבו כל ספורטאי צריך לנהוג כאשר הוא נאלץ לשחק בקבוצה ישראלית הוא להתמודד נגדה".

אבל האם סטר הוא אכן גיבור כפי שמנסים להציג אותו? גם בנורבגיה יודעים היטב שזה רחוק מהאמת. סטר בן ה-28 נחשב לדמות שנויה במחלוקת מתחילת הקריירה, וידוע בתור "הפה הגדול של הכדורגל הנורבגי". פעמים רבות שמו עולה לכותרות לא בזכות הכיבושים או היכולת על כר הדשא, אלא על רקע אמירות מפוקפקות ולא מוצלחות בעמדת הריאיונות.

כך, למשל, בחודש מאי האחרון, אחרי משחק בו כבש שער ניצחון, דבריו המביכים בעמדת הריאיונות יצרו סקנדל של ממש. "איך אני מתכוון לחגוג את הערב הזה? אני מעריך שאהנה עם עצמי קצת. אעלה למיטה שלי, הטלפון הסלולרי יהיה ביד אחת, הז** שלי ביד השנייה - ופשוט אחגוג", אמר למראיינת ההמומה בשידור חי, וספג אש צולבת בתקשורת המקומית.

בעקבות האמירות הללו, נזפו בו גם שחקני רוזנבורג ובהחלטה משותפת עם הקפטן הוחלט על צעד חריג שימנע מסטר פליטות פה דומות. "הוחלט שהוא ימתין לפחות חצי שעה בחדר ההלבשה לפני שהוא מגיע לעמדת הריאיונות. אולי כך הוא ידבר בצורה רגועה יותר", אמר הקפטן.

רק לפני מספר ימים נקשר שמו של סטר בשערורייה אחרת, כאשר אוהדים של רוזנבורג והן אוהדים של קבוצות יריבות שכבר למדו לשנוא אותו בעבר, הציפו אותו בהודעות ברשתות החברתיות ובטלפון, והוא בתגובה מחק את חשבונו ברשת החברתית "X" (טוויטר לשעבר) ואף נאלץ לשנות את מספר הטלפון.

"אנשים מרשים לעצמם לכתוב לי דברים איומים ונוראיים. הייתי יכול להגיש תלונה במשטרה, אבל החלטתי פשוט לצאת מטוויטר ולהחליף מספר טלפון. נראה אם זה יעזור", אמר סטר.

אולה סטר. GettyImages
פה גדול, מאז ומעולם. אולה סטר/GettyImages

בטור פרשנות שנכתב אודות סטר לפני מספר חודשים בתקשורת הנורבגית, הוא הואשם ב"התמכרות לתשומת לב".

"סטר יאמר כל מה שצריך אך ורק כדי להישאר בכותרות. זה כבר נראה ונשמע מטריד", נכתב.

כעת הוא שוב "מככב" ברשתות החברתיות, והציטוט המדובר על מכבי חיפה כבר עשה את דרכו אפילו לעמוד הויקיפדיה שלו. כך או אחרת, גם על רקע מצוקת החלוצים החריפה בסגל של ברק בכר, ועל אף הקושי לאתר מחליף לפרנזי פיירו, הירוקים שעל פי דיווחים הציעו כ-850 אלף יורו תמורת סטר - בוודאי לא מתחרטים על כך שסירב.

סטר בן ה-28 נולד בטרונדהיים, אבל יכול לייצג את פקיסטן בזכות סבתו שמוצאה משם. הוא הגיע לליגה הבכירה ב-2020 וכבש שמונה שערים במדי רנהיים, ממנה עבר לרוזנבורג והבקיע עד כה 32 שערים ב-53 הופעות בקצת יותר משלוש עונות. העונה יש לו שמונה שערי ליגה ובישול ב-15 משחקים, ולפני כן כבש שער אחד במוקדמות הקונפרנס ליג.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully