וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישרון עצום: צפו בביצועי ילד הפלא שנכנס לספרי ההיסטוריה

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 11:29

בגיל 14, הפך מקס דואמן מארסנל לכובש הצעיר אי פעם בליגת האלופות לנוער. במועדון נלהבים: "אם אתה טוב מספיק, אתה מבוגר מספיק"

תיקתקנו, 19.9/ספורט1

בעוד ארסנל סיימה אמש (חמישי) ב-0:0 את משחק הפתיחה שלה בליגת האלופות מול אטאלנטה, גם הדור הצעיר התקשה: הקבוצה של התותחנים עד גיל 19 חטפה 4:1 באיטליה השבוע, אך הציגה לראווה את מי שעתיד להיות אחד היהלומים הגדולים של הכדורגל העולמי בשנים הקרובות - מקס דואמן.

בגיל 14, 8 חודשים ו-19 יום, ילד הפלא הפך לשחקן השני הכי צעיר שמקבל דקות בליגת האלופות לנוער. בדקה ה-49 אף מצא את הרשת, ובכך הפך לכובש הצעיר אי פעם במפעל (יוסופה מוקוקו של דורטמונד עשה זאת בגיל 14, 11 חודשים ו-3 ימים).

דואמן נוהג לשחק על דרך קבע עם שחקנים המבוגרים ממנו בארבע ובחמש שנים. מוקדם יותר השנה אפילו זכה להתאמן עם הקבוצה הבוגרת תחת מיקל ארטטה, ולא קשה להבין מדוע: מדובר בכישרון יוצא דופן, שמסוגל לעשות פחות או יותר הכל עם הכדור.

"הוא צריך להיות יותר יציב, אבל הוא בסך הכל בן 14", פרגן ג'ק ווילשר, מאמן קבוצת הנוער, שיודע דבר או שניים על להיות ילד פלא עם ציפיות גבוהות. "הוא בסך הכל בן 14. אנחנו צריכים למצוא את האיזון בין לתת לו להינות מהמשחק, וגם לשפר אותו. אני מקווה שנוכל לעבוד במהרה כדי שיעלה לבוגרים כשחקן מוכן יותר".

ווילשר, שהעניק לדואמן בכורה בקבוצת הנוער כשהיה בן 13 בלבד, הוסיף ואמר: "תמיד יש סכנה כשאתה נותן דקות לשחק כל כך צעיר, אבל אתה טוב מספיק - אתה מבוגר מספיק".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מי הוא ספורטאי השנה?

תום ראובני
ארטיום דולגופיאט
פיטר פלצ'יק
עמי דדאון
דני אבדיה
ערן זהבי
1925 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שרון קנטור
נבחרת ההתעמלות האמנותית
מורן סמואל
דריה אטמנוב
1605 משתתפים

לא מן הנמנע שבקרוב, ישבור דואמן את השיא שקבע כישרון נוסף של התותחנים - אית'ן נוואנרי, שהפך בגיל 15 ו-181 יום לשחקן הצעיר בתולדות הפרמיירליג.

  • עוד באותו נושא:
  • ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully