וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף חושף: כך ברצלונה הסתירה מהעולם את לאמין ימאל

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 11:29

המנהל הספורטיבי סיפר כי במועדון רצו להעניק לילד הפלא בכורה מוקדמת עוד יותר - אך הוא עצר בעדם, מחשש שיאבדו אותו לקבוצה אחרת

תיקתקנו, 19.9/ספורט1

בשנה האחרונה, כל העולם למד להכיר את הכישרון החד-פעמי שעונה לשם לאמין ימאל. ילד הפלא של ברצלונה שבר אינספור שיאים, בקבוצה וגם בנבחרת ספרד, אך מתברר שמאחורי הכישרון העצום היתה תכנית פעולה ייחודית למדי, שנועדה קודם כל להסתירו מהעולם - ורק אחר כך לחשוף אותו.

המנהל הספורטיבי של בארסה ואקס מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף סיפר שבאימונים הראשונים של שחקן הכנף (אז בן 15) עם הקבוצה הבוגרת, אי אפשר היה שלא להיות בהלם. "אחרי חמש דקות צ'אבי הסתכל עלינו ואמר, 'זה מיוחד'", סיפר קרויף.

המאמן הנלהב רצה לשלב את ימאל בהרכב באופן מיידי, אך קרויף מנע ממנו. הסיבה? לימאל עוד לא היה חוזה חתום, ואם היה נחשף קודם לכן - ברצלונה היתה עלולה לאבד אותו לקבוצה אחרת. "רציתי שהוא יערוך את הבכורה מוקדם יותר", אמר ההולנדי, "אבל עוד לא הצלחנו להחתים אותו. קודם כל היינו צריכים לוודא שהוא יהיה שלנו למשך שנים רבות".

לאמין ימאל, שחקן ברצלונה. רויטרס
אפשר להבין את ההתלהבות. ימאל/רויטרס

מי הוא ספורטאי השנה?

תום ראובני
ארטיום דולגופיאט
פיטר פלצ'יק
עמי דדאון
דני אבדיה
ערן זהבי
111 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שרון קנטור
נבחרת ההתעמלות האמנותית
מורן סמואל
דריה אטמנוב
93 משתתפים

בסופו של דבר, ימאל חתם על החוזה ועלה להופעת בכורה בגיל 15, 9 חודשים ו-16 יום. "כל השחקנים הוותיקים ראו שיש פה משהו שונה, משהו שקשה מאוד למצוא", אמר קרויף, אך ביקש סבלנות עם ילד הפלא שלו: "הוא כוכב, אבל אנחנו תמיד קצת חוששים. הוא עדיין צעיר מאוד וצריך לתת לו זמן, לקבל את זה שלפעמים הוא יהיה פחות טוב, לפעמים הוא יקבל את ההחלטה הלא נכונה. אסור לקטלג אותו כטוב מכולם כרגע, כולנו צריכים להיות צנועים כי יש לו כישרון יוצא דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully