וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף לגווארדיה: שיטת הניהול הכושלת חזרה למכבי תל אביב

20.9.2024 / 12:00

הניסוי קרס. הטירוף עשה קאמבק. עידן המיליציות שוב כאן. כל עוד ימשיכו הפלגים השונים והמזדקנים לחיות בעבר ולשדר היסטריה, הסיפור נגמר. עזיבתו של אבי אבן טובה או רעה לאלופה? שי האוזמן משוכנע (ומשכנע) שזאת בכלל לא השאלה

צפו בתקציר: מכבי תל אביב ניצחה את פנאתינייקוס 75:88 במשחק הכנה/ספורט1

זאת לא השאלה

התגובה הראשונית של אוהד מכבי תל אביב הממוצע להודעת העזיבה של אבי אבן לוותה ברגשות מעורבים. כך, לפחות על פי מיטב התרשמותי. כי מצד אחד הוא כועס ומאוכזב מההנהלה, כלומר מהבעלים. שלא משקיעים, שלא מסוגלים וכו' וגו' ודו'. ומצד שני, רגע, אולי הסגל הנוכחי והמאכזב הוא בכלל באחריות או באשמת המנהל המקצועי?

רגע, אז זה טוב לנו או רע לנו, שאלו אותי לא מעט. ובכן, כפי שנהג להשיב אריק שרון ז"ל, זאת לא השאלה. לפני מספר שנים, אי שם לאחר נאום 12 שחקני היורוליג הפתטי של דיוויד פדרמן, התגבשה החלטה בקרב מי מהבוסים הצהובים להתחיל להתנהל אחרת. להפסיק לקבל החלטות תחת לחץ או במסגרת דוקטרינת פעם אני ופעם אתה; ומי שלא מכיר, הדוקטרינה הזו אמרה בגדול ששחקן אחד תחתים מיליציית פדרמן, שחקן אחד יביא שימון, איזה מאמן כלשהו יגיע מקבוצת רקנאטי וסנופי דיסקו. לנסות, ולו לזמן קצר, להתנהל כמו מועדון מסודר. ולפחות לפי גירסת המועדון הצהוב, הוענקו בהתאם סמכויות למנהל מקצועי בשם ניקולה וויצ'יץ'. שאם שואלים אותו (ושאלתי, כן?), אז לא באמת. ולא רק אותו. קרנבל.

אבל לפחות על הנייר, הרגיש שמנסים לנטרל את הטירוף. הנה מגיע לו כיועץ או משהו דיוויד בלאט. הנה מקימים שולחן עגול עם אנשי הצוות המקצועי. ואשכרה מגיעות לכאן לא מעט החתמות איכותיות ומפתיעות, שהפכו את הסגל של השנתיים האחרונות לסגל תחרותי ומעלה בליגה השנייה בטיבה.

והנה קם לו בבוקר המנהל המקצועי החדש יחסית, אחד אבן, ואומר בלי להגיד שנשבר לו. ורומז, בלי מילים, שהניסוי כשל. שהטירוף חזר. שחזרנו לעידן המיליציות.

זאת התשובה. עכשיו נחזור לשאלה.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן עם שמעון מזרחי, דיויד פדרמן. דני מרון
דוקטרינת פעם אני ופעם אתה, זוכרים? אבי אבן עם שמעון מזרחי ואודי רקנאטי/דני מרון

זאת כן השאלה

אבן הגיע למועדון הצהוב לפני כח"י שנים (מאז שחזרתי לאתר של אהרל'ה ויסברג, אני משתדל לעשות לו נעים עם אותיות שהוא אוהב). את זה אתם כבר יודעים. הוא מילא כל תפקיד שביקשו ממנו. גם את זה אתם כבר יודעים. מחלקת נוער, עוזר מאמן שני, עוזר מאמן ראשון, מנהל מחלקת סקאוטינג, מנהל מקצועי, טייח, זגג, רפד, סותם חורים ופינות. קראו לו - התייצב. וכן, באיזשהו שלב ביקשו או קידמו את האיש של המערכת להיות זה שאחראי, מקצועית, על המערכת.

במשך השנים הוא חטף כאן ובמקומות אחרים, ממני וממלהגים רעים אחרים. על הא, על דא, על ההחתמות. הוא, כחלק בלתי נפרד מהצמד וויצ'יץ' את אבן. את הראשון כיניתי המנהל המקצועי הגרוע באירופה. מה כתבתי על השני, אני כבר לא זוכר. בשנות השפל הרעות של המועדון הזה, איפשהו בין הזכייה המקרית ביורוליג 2014 לבין השנים הממש האחרונות, וויצ'י'ץ' והוא היו הפנים של עידן הנפל. בצדק או שלא.

מנגד, גם כשהביקורת הכי חריפה/לא הוגנת נמתחה, הטון המקובל והמוצדק היה שאבן הוא איש כדורסל מצוין. שמסור למועדון שלו עד כלות. שנותן מעצמו את כל מה שיש בו.

ולא משנה מאיזה כיוון רוצים לקחת את העניין, אי אפשר לקחת ממנו את הקרדיט המגיע בגין המהלכים של השנים האחרונות, מאז הפך רשמית לאחראי המקצועי וגם קצת לפני. מכבי תל אביב התייצבה, הצליחה להנחית כאן שחקנים בכירים, הצליחה להשאיר אותם אצלה במהלך שנראה בעל סיכויים נמוכים והצליחה להחתים שחקנים שפרחו אצלה והפכו כוכבים ביבשת הישנה. ואז הגיעה המלחמה ואז הגיע הקיץ הקשוח האחרון ובמקום לעשות עוד צעד אחד קדימה, הגיעו המון צעדים אחורה. סקובידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני מכבי תל אביב ג'ייק כהן, רומן סורקין. דני מרון
ברור שמה שקרה איתו הקיץ, מוצדק או לא, מגיע מענייני מחנאות. ג'ייק כהן עם רומן סורקין/דני מרון

ישנן נסיבות אובייקטיביות לחלוטין שמסבירות את המשבר הנוכחי של אלופת המדינה הנצחית. המצב, התקציב, המהלכים של עופר ינאי. ועכשיו, ברשותכם, לשאלה האמיתית: האם למכבי תל אביב יש את הכלים הניהוליים/ארגוניים כדי לחלץ עצמה מהברוך הנוכחי? הרי כסף, כבר אמרנו, אין מספיק. אני לא יודע להגיד, וספק אם יש מישהו שכן, מי עתיד להחליף את אבן, מתי זה יקרה ואילו סמכויות יקבל. יכול להיות שתונחת כאן פיגורה שתגרום לתיאוריה הנוכחית שלי להתכווץ ממבוכה. ויכול להיות שסממני הקיץ מבשרים גם על מה שנראה בשאר עונות השנה.

הרי ברור לכולנו שמה שקרה הקיץ עם ג'ייק כהן, ולא משנה אם המהלך מוצדק או לא, מגיע מענייני מחנאות. וברור לכולנו שהיו התערבויות מכל הכיוונים במשאים ומתנים עם סורקין את תמירי. האם כל זה קורה רק כי אבן פישל ורק כי את נזקיו תיקנו הבוסים שמעליו? #די_נו.

רגע, עוד הערה אחת קטנה בעניין הזה. קראתי בעיון לא מעט מהדברים שנכתבו בהמשך לעזיבתו של אבן, בשלל אתרים ומקומות, על ידי שלל אנשים טובים ונבונים. שם, בין היתר, נכתבו לא מעט ביקורות על תפקודו של אבן, אשר ביטאו בצורה כזו או אחרת דברים שנאמרו על ידי גורמים מחדרי ההנהלה. או איך קוראים לזה בחדשות האמיתיות? מגורם שמעורה בפרטים.

ברשותכם, אני לא נכנס לשלל הטענות או לגירסת המועדון, בעיקר כי אני לא באמת יודע. מה שכן, מתברר שיש טענה בתוך מכבי תל אביב ולפיה מי מהבוסים בצהוב הופתע נוכח קיומה של אופציית היציאה בחוזהו של תמירי בלאט. וחייכתי (ובימים טרופים אלו, זאת הרי ברכה). בפעם האחרונה שבדקתי, מנהל מקצועי איננו חותם על חוזה. הקיים מישהו בגזרת השימון המסוגל לטעון, בלי להניד עפעף, שהוא לא קרא את החוזה עליו הוא חתם? #די_נו.

הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. דני מרון
רק אחד כמוהו יכול לגאול את האימפריה הצהובה מעצמה. מיץ' גולדהאר/דני מרון

וזאת באמת התשובה

אבן יעבור לעבודה חדשה. מכבי תל אביב תמשיך בדרכה והחיים, הלוואי, ישובו מתישהו למסלולם. ומה שאני כותב כאן עכשיו הוא בסך הכל חזרה על דברים שנכתבו פעם אחר פעם אחר פעם, כולל לפני שנים רבות: שיטת הניהול והבעלות של מכבי תל אביב הגיעה לקיצה.

כן, חרף שנות החסד המוצלחות יחסית שעברה בעת האחרונה. כל עוד ימשיכו הפלגים השונים והמזדקנים, יש לומר, לנסות ולשחזר בהווה מהלכים שעבדו בעבר, כולל מהלכי בזק הרואיים שמשדרים פאניקה והיסטריה, זה נגמר.

פעם אחת זה יהיה עודד קטש אחד מופלא שיחזיק את המועדון על כתפיו הצנומות. פעם אחרת זה יהיה מנהל מקצועי איקס או וואי. בסוף, כל עוד לא יגיע לכאן איזה מיץ' גולדהאר כזה ויקיים טקס הוקרה לגווארדיה שבמשמרת שלה ייצרה מועדון היסטורי ומופלא, לא יהיה מי שיגאל את האימפריה ממצבה הנוכחי.

שחקני הפועל תל אביב, ברונו קאבוקלו, ג'ונתן מוטלי. דני מרון
הסגל הטוב המדינה, בהפועל תל אביב, וכולם שותקים? ברונו קאבוקלו וג'ונתן מוטלי/דני מרון

מי הוא ספורטאי השנה?

תום ראובני
ארטיום דולגופיאט
פיטר פלצ'יק
עמי דדאון
דני אבדיה
ערן זהבי
4360 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שרון קנטור
נבחרת ההתעמלות האמנותית
מורן סמואל
דריה אטמנוב
3660 משתתפים

שלוש נקודות לסיום

  • 1. הכי טובה בליגה? כמה דברים נאמרו בשבוע האחרון, ואולי רק מפאת הכאוס מסביב עברו כאילו כלום. במסיבת עיתונאים של הפועל תל אביב ומיד אחריה, טענו הבעלים והמאמן של הקבוצה באדום שיש להם את הסגל הטוב במדינה. ולמרבה התדהמה, הדבר מתקבל כמעט בהבנה על ידי כולם, כולל כאלו שטוענים, במידה רבה מאוד של הגיון, שמדובר ביתרון תיאורטי שיימחק בזכות היתרונות המקצועיים והאחרים שיש למכבי תל אביב.
  • 2. הכי טובים בליגה? עוד דוגמה. מאמן הפועל ירושלים, אחד יונתן אלון, מתראיין ומסביר בלי להתבלבל שלפחות בשתי עמדות, הרכז והסנטר, הוא טוב יותר משתי היריבות הנוספות על התואר המקומי. וכן, עם איך שאוסטין וויילי נראה עכשיו, ההצהרה הזאת מרגישה רחוקה מהמציאות העכשווית. ומצד שני, מרבית הביקורת מושמעת נוכח ההשוואה בין עמדה מספר 5 של הפועל ירושלים לבין זו של הפועל תל אביב. אין כאן שום דבר מיוחד, חברים, אפשר להתפזר. הכל ממש כרגיל וכמו תמיד.
  • 3. שמות לא מנצחים משחקים. והנה עוד דוגמה. מגיע לו הפרנצ'ייז פלייר החדש של הצהובים, אחד ג'ורדן לויד, וטוען בלי להניד עפעף ששמות לא מנצחים משחקים. רגע, שוב. שחקן של מכבי תל אביב מתייחס לסגל של הפועל תל אביב, מכיר בעובדה שלהם יש את השחקנים עם השמות המרשימים יותר ומסביר כיצד ניתן להתגבר על זה. העולם השתגע. מה קורה פה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully