וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במפתיע: אבי אבן הודיע על סיום תפקידו במכבי תל אביב

17.9.2024 / 19:25

אחרי שנה וחצי בלבד בתפקיד המנהל המקצועי ו-18 שנים במועדון, הצהובים נפרדים מהאיש שעמד בראש המערכת המקצועית מאז עזיבתו של ניקולה וויצ'יץ'. גם הסקאוט הראשי במועדון, יאיר שבח, עשוי לעזוב בעקבותיו

תיקתקנו, 17.9/ספורט1

באופן מפתיע ולאחר יותר מ-18 שנים במגוון תפקידים, כשהאחרון היה המנהל הספורטיבי של הקבוצה, אבי אבן הודיע הערב (שלישי) על סיום תפקידו במכבי תל אביב. אבן הודיע זאת להנהלה כשפניו "לדרך חדשה". גם הסקאוט הראשי במועדון, יאיר שבח, עשוי לעזוב בעקבות אבן.

בהודעת הפרידה שלו כתב: "ב-18 השנים האחרונות מכבי תל אביב הייתה לי לביתי השני (ואפילו לביתי הראשון). זכיתי לעבור עם המועדון רגעים מרגשים ומדהימים, שכללו אליפות אירופה, אליפויות ישראל והישגים חסרי תקדים נוספים ורבים. עבדתי עם שחקנים רבים וטובים, כמו גם אנשי מקצוע אגדיים כמו ניקולה וויציץ', דייויד בלאט, פיני גרשון ועוד רבים אחרים. בחצי העשור האחרון הקבוצה הגיעה ארבע פעמים לשמונה הגדולות ביורוליג וזכתה בשש אליפויות בשבע השנים האחרונות. יתרה מכך, השכלנו לבנות בשנתיים האחרונות קבוצה שנושקת לפיינל פור היורוליג".

עוד הוסיף אבן: "אני רוצה להודות במיוחד ליאיר שבח, שצועד איתי יחד בשותפות מיוחדת שנים רבות, לשמעון, דייויד, אודי, שי, דני, ריצ'רד, שרון ומודי. אני מודה ומוקיר את הצוות המקצועי, ובראשם המאמן עודד קטש, שימשיך להוביל את הקבוצה בידיים אמונות ומקצועיות ביחד עם עוזריו. כן אני מודה לצוות הקבוצה בראשות עמי ביטון, אחראי תחום היכולות הגופניות רגב פנאן, הצוות הרפואי, כל אנשי המערכת, המשרד וכל אותם אנשים טובים ששיתפתי עימם פעולה לאורך הדרך. תודה מיוחדת לקהל הצהוב והמדהים, שהפך את המסע שלי למיוחד ומרגש בכל פינה בה שיחקנו בעולם. פניי לדרך חדשה במטרה ליישם את אשר למדתי במכבי, והשמיים הם הגבול. אני מאחל בכל לבי למועדון הצהוב להמשיך לכבוש יעדים ולקחת תארים".

אבי אבן, המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
נפרד מהצהובים. אבי אבן/אתר רשמי, Djordje Kostic

ממכבי תל אביב נמסר: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב ואנשיו מוקירים את אבי ומעריכים את פועלו רב השנים. אבי מכביסט אמיתי, שתמיד ראה את טובת המועדון והקבוצה לנגד עיניו, פעל במקצועיות ובמסירות ועל כך נתונה לו תודה גדולה ועמוקה. המועדון מאחל לאבי הצלחה רבה בהמשך דרכו. מכבי הייתה, עודנה ותמיד תהיה בית חם עבורו".

אבן (48) החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי ב-2006, ולאורך הדרך שימש כעוזר מאמן, ראש מערכת הסקאוטינג וגם כמאמן ראשי - תחילה באופן זמני ואחר כך באופן קבוע ב-2022. הוא הצעיד את הקבוצה לרבע גמר היורוליג לאחר הדחת הקבוצות הרוסיות, אולם הפסיד בחצי גמר הפלייאוף הישראלי.

לאחר עזיבתו של ניקולה וויצ'יץ', אבן החליפו בראש המערכת המקצועית. מהלכיו הראשונים בתפקיד היו להאריך את חוזיהם של ווייד בולדווין, לורנזו בראון ובונזי קולסון, אולם לאחר מכן לא הצליחה הקבוצה להנחית שחקן פנים מוביל. המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר הכניסה את המועדון לסחרור, והביאה בדיעבד לעזיבתם של הכוכבים המובילים ולבנייה מחודשת של הסגל בקיץ החולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully