וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעמוד במבחן דונצ'יץ'? כך בן שרף יהפוך לבחירת לוטרי

אחד מאתרי הדראפט ניתח לעומק את ההתאמה של הגארד הישראלי ל-NBA, והשורה התחתונה אופטימית: "הוא לא לוקה הבא, אבל הבסיס מרשים"

תיקתקנו, 19.9/ספורט1

דראפט 2024 כבר מאחורינו והפנים של הסקאוטים והמנהלים ב-NBA הן לעבר דראפט 2025, שצפוי להיות חזק מאוד. אחד מהכישרונות הבינלאומיים שיזכו למעקב צמוד בעונה הקרובה הוא בן שרף, שאמור לקבל במה נרחבת באולם הגרמנית, שנחשבת לאחת הקבוצות הטובות באירופה לפיתוח כישרונות צעירים.

באתר "DraftStack" פרסמו אתמול (חמישי) פרופיל מעמיק על שרף, בהתבסס על היכולת הנפלאה שהציג באליפות אירופה לנבחרות נוער, וניסו להגיע למסקנות בנוגע לפוטנציאל שלו לככב גם ב-NBA.

הפעם, בניגוד לדוחות סקאוטינג אחרים שפורסמו אודות שרף בשבועות האחרונים, התחזית אופטימית.

"בן שרף הוא כישרון שחובה לעקוב אחריו בתשעת החודשים הקרובים", נכתב שם. "השילוב של סייז, טאץ', שליטה בכדור וחושים למשחק נדירים עבור שחקן כל כך צעיר. באולם הוא יקבל הזדמנות לבס את עצמו כפוטנציאל לבחירת לוטרי, למרות שדראפט 2025 יהיה חזק מאוד".

בן שרף, נבחרת הנוער של ישראל. fiba.com, אתר רשמי
הסקאוטים חלוקים בדעותיהם. שרף/אתר רשמי, fiba.com

לדברי הכותבים, "סגנון המשחק של שרף מתאים מאוד לכדורסל שמשוחק ב-NBA כיום".

אומנם מדובר בניסיון להיתלות על אילנות גבוהים - גבוהים מדי, כך נראה - אבל הכותבים ניסו להשוות את האפקט ההתקפי של שרף לזה של לא אחר מאשר לוקה דונצ'יץ'.

"גארדים סקוררים שמושכים המון אש, צריכים להיות עם תחושה נהדרת למשחק ועם היכולת לאיים על ההגנה כדי להצליח ב-NBA. היכולת ההתקפית של דונצ'יץ', למשל, פותחת לו המון נתיבי מסירה. שרף הוא לא לוקה הבא, אבל ברור שהוא מבין כמה לחץ הוא יכול להפעיל על ההגנה בזכות היכולות שלו כסקורר", נכתב.

כדי להפוך לשחקן NBA וגם להצליח בליגה הטובה בעולם, מסבירים הכותבים, "שרף יצטרך לפתח מומחיות במהלך התקפי אחד, שיהפוך אותו לכלי נשק אמיתי בהתקפה, גם מול הגנות חזקות ואתלטיות. הוא יצטרך לשפר את מהירות השחרור בזריקה מחוץ, ולהמר פחות בהגנה".

יחד עם זאת, השורה התחתונה כאמור חיובית למדי. "אם שרף יוסיף לעצמו זריקת סטפ-באק, או מהלך אחד שהוא יתמחה בו, זה יעשה פלאים ליכולת שלו להשפיע כמו כוכבי NBA רבים בדור הנוכחי".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל בן שרף. אתר פיב"א, אתר רשמי
פרק חדש מתחיל. שרף/אתר רשמי, אתר פיב"א

לפי הבלוגר האמריקאי אנדרו ברנוקה, שרף עשה נכון כשבחר להתחיל את הפרק האירופי שלו בחממת הכשרונות אולם. "בסגל הנוכחי בהחלט ייתכן שהוא יהיה הרכז הראשון", כתב. "הרכזים הראשונים לאחרונה היו קיליאן הייז וחואן נונייז, מה שעזר למניית הדראפט שלהם. סביר להניח ששרף ייהנה משיפור דומה".

בין היתר, הישראלי ירוויח משיטת המשחק הנהוגה בקבוצה הגרמנית: "יתאפשר לו להריץ אינספור פיק אנד רולים. המאמן החדש טיי הארלסון יבצע לא פחות פיק אנד רולים העונה, וליד שרף יש גם סגל טוב. הסנטר מרסיו סנטוס יוכל לתפוס מסירות קלות וקשות. גם יתר הסגל יאפשר ריווח גדול. לשרף יהיו גם קלעים בפינות, וזה כל מה שהוא יכול היה לבקש".

"לאחר שהכניס את עצמו לחלק מהמוק דראפטים בזכות היכולת שלו בקיץ, הסקאוטים יעקבו אחר שרף מקרוב במשך כל העונה", נכתב. "בסגל הזה של אולם, הוא שולט בגורלו. יש לו את הבסיס המושלם כדי להראות את הכישרון שלו ולטפס במעלה המוק דראפטים לאורך העונה".

  • עוד באותו נושא:
  • בן שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully