וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נשים העידו על הבעלים לשעבר של פולהאם: "אנס סדרתי"

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 13:23

עדויות קשות נגד מוחמד אל פאייד, המיליארד הבריטי-מצרי שהעלה את פולהאם לפרמיירליג ובנו נהרג בתאונת הדרכים עם הנסיכה דיאנה, שכבעלים של "הרודס" אנס לכאורה עשרות נשים בצורה "מזעזעת": "מפלצת, טורף מיני"

תקציר: פולהאם - ווסטהאם 1:1/ספורט1

הבעלים לשעבר של פולהאם, מוחמד אל פאייד, הואשם באונס, כאשר חמש עובדות לשעבר טוענות שהמיליארדר המנוח תקף אותן מינית בזמן שהיה הבעלים של חנות הכלבו "הרודס" היוקרתית בלונדון.

תוכנית תיעודית חדשה של ה-BBC חושף שאיש העסקים יליד מצרים - שמת בלונדון באוגוסט 2023 - ביצע את מעשי האונס הנטענים בזמן שהיה אחראי על "הרודס" בין 1984 למכירתה ב-2010. הוא הלך לעולמו בגיל 94, כ-26 שנים אחרי שבנו, דודי אל פאייד, נהרג בתאונת הדרכים המפורסמת עם הנסיכה דיאנה.

מוחמד אל-פאייד במסע ההלווייה של הנסיכה דיאנה מחוץ לווסטמיניסטר

6 בספטמבר 1997. Russell Boyce, רויטרס
מוחמד אל-פאייד במסע ההלווייה של הנסיכה דיאנה מחוץ לווסטמיניסטר 6 בספטמבר 1997/רויטרס, Russell Boyce
הנסיכה דיאנה ודודי אל-פאייד. ספלאש
הנסיכה דיאנה ודודי אל-פאייד/ספלאש

על פי התוכנית, יותר מ-20 עובדות לשעבר ב"הרודס" התייצבו על מנת להאשימו בהתעללות מינית ובניהול "תרבות של פחד" בחנות הכלבו. חלק מהמעורבות טוענות שהן נאלצו לעבור בדיקות רפואיות פולשניות שבהן נבדקו למחלות המועברות במגע מיני, כשהתוצאות נשלחו ישירות לאל פאיד עצמו.

פרטים מצמררים של ההאשמות, כולל תיאורים של האונס לכאורה, הוצגו בתוכנית חדשה בשם Al Fayed: Predator at Harrods - יחד עם טענות שההנהלה לא רק שלא התערבה כדי לעזור לקורבנות לכאורה - אלא גם עשתה מאמץ לבטל את טענותיהם. הבעלים הנוכחיים של החנות סיפרו כעת שהם "מזדעזעים לחלוטין" מההאשמות והתנצלו בפני הנשים שנפגעו.

ברוס דראמונד, עורך דין המייצג כמה מהעובדות לשעבר, אמר: "רשת השחיתות וההתעללות בחברה הזו הייתה אפלה מאוד. החברה הכשילה את הנשים הללו. הם פשוט לא עשו כלום כדי למנוע זאת. הם עשו את ההיפך. הם אפשרו את זה".

התקיפות לכאורה קרו לא רק בלונדון, אלא גם בדירתו בלונדון, בפריז, במלון ריץ שבבעלותו, בסנט טרופז בצרפת וכן באבו דאבי באיחוד האמירויות הערביות. רייצ'ל, שם בדוי, סיפרה ל-BBC שנאנסה לאחר שהתארחה באחת מדירותיו של מר אל פאיד לאחר משמרת מאוחרת בעבודה. היא אמרה: "הבהרתי שאני לא רוצה שזה יקרה. לא נתתי הסכמה. רק רציתי שזה ייגמר. אני זוכרת שהרגשתי את הגוף שלו עליי, את המשקל שלו. רק לשמוע אותו משמיע את הרעשים האלה. ופשוט ללכת למקום אחר בראש שלי".

אישה אחרת סיפרה על איך שנאנסה כנערה, ותיארה את הצוות בהרודס כ"כלי המשחק" שלו. היא אמרה: "מוחמד אל פאייד היה מפלצת, טורף מיני ללא מצפן מוסרי כלשהו. כולנו כל כך פחדנו. הוא טיפח פחד באופן פעיל. אם הוא היה אומר 'קפוץ', העובדים היו שואלים, 'כמה גבוה?'".

אחת הקורבנות שלו לכאורה נקראה ג'מה, שעבדה עבור אל פאייד כעוזרת אישית בין 2007 ל-2009 - ומספרת כיצד התנהגותו הפכה מפחידה יותר במהלך נסיעות עבודה לחו"ל. לדבריה, הוא אנס אותה בוילה ווינדזור בבואה דה בולון בפריז, ביתו לשעבר של המלך אדוארד השמיני. "הוא אנס", אמרה עליו, "הוא אנס סדרתי".

מוחמד אל פאייד לצד פסלו של מייקל ג'קסון. GettyImages
מוחמד אל פאייד לצד פסלו של מייקל ג'קסון/GettyImages
מוחמד אל פאייד בעלי פולהאם. Hamish Blair, GettyImages
מוחמד אל פאייד בעלי פולהאם/GettyImages, Hamish Blair

אל פאייד, שהיה דמות מוכרת בממלכה, קנה את פולהאם ב-1997, והבטיח שתוך חמש שנים תהפוך לקבוצת פרמיירליג בכירה. תחת המאמן ז'אן טיגאנה הוא השיג את המטרה תוך ארבע שנים, והיא עלתה ב-2001 לליגה האנגלית הבכירה. שנה לאחר מכן כבר השתתפה בגביע אופ"א, וב-2010 הגיעה לגמר הליגה האירופית שם נכנעה לאתלטיקו מדריד. היא שיחקה בפרמיירליג בכל תקופת בעלותו, עד 2013. הוא רכש את הקבוצה ב-6.25 מיליון ליש"ט, ומכר אותה במאות מיליונים לאיש העסקים הפקיסטני שאהיד קאן. תקופת הבעלות שלו הייתה מלווה בלא מעט שערוריות, כולל ניסיון שלו לבנות פסל של מייקל ג'קסון מחוץ לאצטדיון (שהורד אחרי ביקורת) ומאבקים עם הנהלת הפרמיירליג על תקרת שכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully