וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה רע יכול להיות? סיכום מחזור 2 ב-NFL

אלווין קמארה והסיינטס ריטשו את דאלאס, הקוורטרבקים הרוקיז מתקשים ומי בכלל צריך התקפה כדי לנצח? אורן גרינמן מביא נתח מהבלוג Pick Six

איזו כתישה של ניו אורלינס. Ron Jenkins, GettyImages
איזו כתישה של ניו אורלינס/GettyImages, Ron Jenkins

הריידרס ניצחו בבולטימור, טמפה ביי ניצחה בדטרויט בלי חצי מההגנה הפותחת, סאם דארנולד ניצח את הניינרס בלי שלושת כלי הנשק הכי חשובים שלו בהתקפה והסיינטס שמו שוב 40+ נקודות על הלוח, ועוד בדאלאס - בסך הכול שבוע סטנדרטי למדי של חודש ספטמבר ב-NFL.

אוהדי רייבנס, בנגלס, ג'אגס, ג'איינטס וכו', שימו לב - אם הקבוצה שלכם פתחה את העונה עם שני הפסדים, הנה נתון שלבטח לא יעודד אתכם: מאז עונת 1990 רק 32 מתוך 279 קבוצות שפתחו כך הגיעו לפלייאוף בסיכומו של עניין (11.4% בלבד). אז עוד ספוט בפלייאוף שנפתח בשנה שעברה יכול קצת לעודד, ועדיין - הסטטיסטיקה אינה לצידכם.

לבלוג המלא Pick Six לחצו כאן

הנה שש הנקודות שלי בעקבות המחזור

  • 1. זעזוע המוח של טואה יגרום לליגה נזק תדמיתי, בדומה למקרי עבר, אבל שלא נתבלבל - ה-NFL כאן כדי להישאר, והליגה צומחת בקצב מטורף למרות הבעיות (התדמיתיות ואחרות).
  • 2. אחרי שבועיים של פוטבול, נדמה כי שלושת הקוורטרבקים הכי טובים בליגה הם דרק קאר, סאם דארנולד ובייקר מייפילד - בדיוק כפי שכולם חזו לפני תחילת העונה (כמובן). ומה לגבי ארבעת הקיוביז שקיבלו חוזים של 50 מיליון פלוס באוף-סיזן האחרון? לטואה התייחסתי, ג'ורדן לאב צפה בקבוצה שלו מנצחת מהקווים, טרבור לורנס נראה מזעזע והפסיד בבית, ג'ארד גוף נראה רע והפסיד גם הוא בבית.
  • 3. המאזן של מייפילד ודארנולד מאז שעזבו את קרוליינה לפני שנתיים: 46 מסירות לטאצ'דאון מול 14 חטיפות בלבד - לפעמים קיובי גרוע הוא פשוט תוצר של מערכת רקובה.
  • 4. גם אחרי שבועיים - לאף אחד מהקוורטרבקים הרוקיז (קיילב וויליאמס, ג'יידן דניאלס, בו ניקס) אין טאצ'דאון במסירה. דירוג העוצמה שלהם עד כה: דניאלס, ניקס, וויליאמס - בסדר הזה.
  • 5. מסתבר שבעונת 2024 של ה NFL- לא באמת צריכים התקפה כדי לנצח: ישנן ארבע התקפות בליגה שרשמו רק טאצ'דאון אחד בשני המשחקים הראשונים: ברס, סטילרס, ברונקוס ופנתרס. החלק הבאמת מעניין הוא שהן במאזן לא רע של שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים (3:3 אם מנטרלים את הפנתרס). לא פחות משישה קוורטרבקים שמסרו לפחות מ-200 יארדים ניצחו בשבוע 2. שמונה קבוצות ששמו 23 נקודות או פחות ניצחו את המשחק שלהן. אגב, ההתקפות גם בשפל של עשור באחוזי הצלחה ברדזון ובאחוז הסאקים שהקוורטרבקים סופגים.
  • 6. החוק החדש נגד Hip-Drop Tackle לא נאכף בשום צורה, ממה שאני ראיתי (וראיתי לפחות 3 דוגמאות לפי הספר שלא נזרקו דגלים לאחריהן):

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

זרקור על: דאלאס - ניו אורלינס (44:19)

הקאובויס הגיעו למשחק הזה עם רצף של 16 ניצחונות בית בעונה הרגילה. למה רק בעונה הרגילה? כי במשחק הפלייאוף האחרון (נגד הפאקרס בינואר האחרון) הם קיבלו בראש וספגו 48 נקודות בבית - שהם רק 4 נקודות יותר ממה שקאר, קמארה והסיינטס נתנו להם בראש הפעם. אולי דאק וחבריו יתנחמו בכך שהיו חלק מהסקוריגאמי (תוצאה שלא נרשמה מעולם) ה-1086 בתולדות הליגה? כנראה שלא.

הסיינטס שמו במשחק הזה 44 נקודות, כשקאר רושם 16 ניסיונות מסירה בלבד. חבר הפיד ואוהד הסיינטס, אמיתי צ'ובינסקי, מציין נתון מדהים לגבי היעילות ההתקפית של הסיינטס: 14 מתוך 16 דרייבים של הקבוצה העונה הסתיימו עם ניקוד, כאשר את הפאנט הראשון הם רשמו רק בתחילת הרבע הרביעי של שבוע 2.

לסיינטס יש כבר 11 טאצ'דאונים התקפיים העונה (חמישה מהם של אלווין קמארה) - כאשר אין עוד עם יותר משבעה כאלה. שימו לב לתרשים הריצות שלו - במחצית מהניסיונות הוא השיג לפחות חמישה יארדים על הקרקע.

הנשיאות של אלווין קמארה מול דאלאס. Next Gen Stats,
הנשיאות של אלווין קמארה מול דאלאס/Next Gen Stats

בהיעדר תוספת משמעותית לסגל באוף-סיזן, הקרדיט חייב ללכת, בחלקו הארי, למתאם ההתקפה החדש, קלינט קוביאק, ששינה לגמרי את ההתקפה של הסיינטס בתוך חודשים ספורים, ומוציא מקאר את הגרסה הכי טובה שלו. אם תחת המשטר הקודם, בעונת 2023, הם השתמשו בפליי-אקשן הכי מעט בליגה (14.4% בלבד מניסיונות המסירה), בשבועיים הראשונים העונה הם מובילים את הליגה בקטגוריה עם 52.3%.

בהגנה זה המשיך להיראות מצוין גם בלי מארשון לאטימר, והרבה בזכות אחת מתגליות העונה עד כה - אלונטה טיילור (3 סאקים בשבוע 1), שהוביל את הקבוצה עם 9 תאקלים. באופן אישי, התאכזבתי מקו ההתקפה של הקאובויס (בעיקר התאקל השמאלי החדש, טיילר גאייטון), שלא הצליחו להתמודד ממש טוב עם הגיחות המהירות של הסיינטס. קו ההתקפה של הסיינטס, לעומת זאת, ממשיך להפתיע לטובה.

לבלוג Pick Six לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully