וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקפצה לצמרת: 8 השחקנים החדשים שירצו להטביע חותם ביורוליג

ברצלונה צירפה גבוה מה-NBA, ה-MVP של היורוקאפ עולה לבמה המרכזית וטרביון וויליאמס מספק הבטחה גדולה. הכירו את היריבים של מכבי תל אביב

צפו בתקציר: מכבי תל אביב ניצחה את פנאתינייקוס 75:88 במשחק הכנה/ספורט1

פתיחת עונת היורוליג 2024/25 מתקרבת בצעדי ענק, ובפודקאסט "אורבונוס" של מגזין הכדורסל האירופי "באסקטניוז", בדקו מי צפויים להיות שמונת השחקנים החדשים בליגה השנייה בטיבה בעולם שכדאי אליהם לב. לצורך כך הצטרף אליהם שחקנה לשעבר של פנאתינייקוס שעבר גם במחוזותינו במדי הפועל עפולה ומכבי חיפה, אנדרו אנדרוז.

רייג'ון טאקר בליגה האוסטרלית. Daniel Pockett, GettyImages
אחד השחקנים האתלטיים בליגה. רייג'ון טאקר/GettyImages, Daniel Pockett

1. רייג'ון טאקר | וירטוס בולוניה

רייג'ון טאקר, גארד אתלטי ואקספלוסיבי במיוחד, מגיע לוירטוס בולוניה לאחר שהותיר חותם בG-League וב-NBA. אנדרוז תיאר אותו כ"אחד השחקנים האתלטיים ביותר שראיתי ביורוליג". טאקר לא רק הסתגל לשיטת המשחק באירופה בצורה מרשימה, אלא גם הפגין יכולות התקפיות דינמיות שמשכו תשומת לב רבה. עם מהירות יוצאת דופן, קליעה יציבה ורצון להתחרות ברמות הגבוהות ביותר, הוא עשוי להפוך לאחד השחקנים המסקרנים בליגה. אם יצליח לשמור על עקביות ולהתאים את עצמו לסגנון המשחק של לוקה באנקי, טאקר בהחלט יכול להפוך לכוכב גדול, ולאחד השחקנים הדומיננטיים בליגה בעונה הקרובה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

2. ננאד דימיטרייביץ' | אולימפיה מילאנו

ננאד דימיטרייביץ', רכז צעיר ומוכשר ממקדוניה, כבר הספיק לצבור ניסיון ולמשוך תשומת לב בליגות השונות ברחבי היבשת, והעונה הוא מצטרף לאולימפיה מילאנו כמועמד פוטנציאלי לתפקיד הרכז המוביל של הקבוצה. דימיטרייביץ' ידוע ביכולתו לנהל את המשחק בצורה חכמה ומאוזנת, תוך שהוא משלב בין יכולת קליעה מצוינת מחוץ לקשת לשליטה טכנית מרשימה בכדור. הקליעה שלו משלוש היא אחת החוזקות הגדולות ביותר שלו, אך גם המשחק באזור הצבע, עם חדירות חכמות ויכולת להפעיל את חבריו לקבוצה, הופכות אותו לנכס התקפי חשוב.

עם זאת, אחד האתגרים המשמעותיים שעומדים בפניו העונה יהיה השיפור ההגנתי. האינטנסיביות ההגנתית ביורוליג גדולה כמה מונים ממה שהוא חווה עד כה, ובשיטת המשחק הקשוחה של אטורה מסינה, הרכז הצעיר יידרש לא רק להוביל את ההתקפה אלא גם להגן בצורה אפקטיבית. אם יצליח להתגבר על האתגרים הללו ולהוכיח את עצמו גם בצד שבו שומרים, הוא עשוי להפוך לאחד השחקנים המרכזיים של מילאנו בעונה הקרובה ולהוביל אותה להישגים משמעותיים במפעל.

אקסבייר רת'אן-מייז | ריאל מדריד. Bradley Kanaris, GettyImages
בעל פוטנציאל להפוך לסקורר הטוב באירופה. רת'אן-מייז/GettyImages, Bradley Kanaris

3. אקסבייר רת'אן-מייז | ריאל מדריד

אקסבייר רת'אן-מייז, הקנדי בן ה-30, הוא שחקן ורסטילי בעמדות הגארד שהפתיע רבים כשחתם הקיץ בריאל מדריד. הוא אמנם שם פחות מוכר לאוהדי הכדורסל האירופי, אך צבר ניסיון מרשים בליגות ברחבי העולם, כולל עונה בבני הרצליה ב-2019, שם הותיר רושם חיובי. לאחר מכן, הוא המשיך לשחק בליגות באוסטרליה, טורקיה, ורומניה, שם בלט ביכולות הקליעה וניהול המשחק שלו.

במהלך הקריירה שלו, רת'אן-מייז הוכיח עצמו כשחקן התקפה דינמי בעל קליעה מכל הטווחים, ועם הגעתו לריאל מדריד, אנדרו אנדרוז תיאר אותו כבעל פוטנציאל להפוך לסקורר הטוב ביותר באירופה. עם יכולת אישית מרשימה ויכולת להוביל התקפות בצורה חכמה, הוא עשוי להפוך לאחד השחקנים המסוכנים ביותר ביורוליג בעונה הקרובה.

טרביון וויליאמס במדי  גולדן סטייט ווריורס. Takashi Aoyama, GettyImages
החזיק בלא מעט הצעות אך בחר ללכת להוביל את אלבה. טרביון וויליאמס/GettyImages, Takashi Aoyama

4. טרביון וויליאמס | אלבה ברלין

טרביון וויליאמס, אחד השחקנים הגבוהים המרתקים ביותר לקראת עונת 2024 ביורוליג, הצטרף באופן מפתיע ולאחר שקיבל לא מעט הצעות מקבוצות בכירות ביבשת, לאלבה ברלין, לאחר עונה מרשימה ביורוקאפ עם אולם הגרמנית. בעונה שעברה, וויליאמס הוכיח את עצמו כאחד השחקנים הבולטים במפעל בעמדת הפאוור פורוורד, כשהוביל את הקבוצה הגרמנית עם ממוצעים של 14.8 נקודות, 10.8 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים למשחק. בנוסף לכך, הוא היה השחקן המוביל ביורוקאפ בכמות הריבאונדים והעמיד 12 משחקים עם ממוצעי דאבל-דאבל בעונה אחת, מה שהציב אותו במקום השני במדד היעילות של הטורניר (PIR).

מעבר ליכולותיו ההתקפיות, וויליאמס נחשב לאחד המוסרים הטובים ביותר ביורוקאפ בעמדה שלו, כאשר הוא מפגין ראיית משחק מעולה וניהול התקפות מהצבע. השילוב של קליעה יציבה ויכולת ניהול משחק ייחודית נותן לאלבה ברלין עוגן משמעותי בקו הקדמי לקראת העונה הקרובה.

שחקן פריז בסקטבול טי ג'יי שורטס. GettyImages
מהווה איום מתמיד בהתקפת הפיק אנד רול. שורטס/GettyImages

5. טי ג'יי שורטס | פריז

שורטס הוא אחד השחקנים הדינמיים והמרשימים שיצטרפו ליורוליג בעונה הקרובה. הרכז המוכשר שנבחר ל-MVP של היורוקאפ בעונה הקודמת, הוא אחד הרכזים המהירים והיצירתיים ביבשת. למרות גובה של 1.75 מ' בלבד, שורטס מפצה על כך בעזרת מהירות עילאית, שליטה מצוינת בכדור ויכולת משחק יצירתית במיוחד, שהופכת אותו לאיום מתמיד במשחק המעבר ומהלכי פיק אנד רול.

שורטס מגיע ליורוליג לאחר שהוביל את פריז לזכייה היסטורית ביורוקאפ, תוך שהוא מוביל את המפעל באסיסטים עם 7.3 כאלו למשחק וגם ברשימת הסקוררים כשהעמיד 17.8 נקודות בממוצע. היכולות שלו לחתוך את ההגנה, לחדור לסל וליצור מצבים לחבריו לקבוצה הפכו אותו לשחקן מפתח בקבוצה מבירת צרפת ולאחד השחקנים שעשויים לבלוט בעונת היורוליג הבאה עלינו לטובה.

שאקיל האריסון, דמיאן לילארד. Matthew Stockman, GettyImages
הגביל אותו ל-10 נקודות. שאקיל האריסון ודמיאן לילארד/GettyImages, Matthew Stockman

6. שאקיל האריסון | וילרבאן

לאחר קריירה בת שבע עונות ב-NBA והצטיינות ב-G-League. האריסון הצטרף לוילרבאן לאחר שזכה פעמיים בתואר שחקן ההגנה של השנה בליגת הפיתוח האמריקאית, בעונות 2021/22 ו-2023/24. הוא הוכיח את עצמו כשחקן הגנה מצוין, כשהעמיד ממוצע של 2.9 חטיפות למשחק בעונה האחרונה בליגה, כולל שיא עונתי של שמונה חטיפות במשחק אחד.

במהלך הקריירה שלו, שיחק האריסון ב-183 משחקי NBA כשעבר במספר קבוצות בליגה כמו פיניקס, שיקגו, יוטה, ודנבר. למרות שעולים סימני שאלה לגבי יכולות הקליעה שלו מקשת השלוש, התרומה ההגנתית שלו צפויה להיות מכרעת עבור הצרפתים בעונה הקרובה, במיוחד בקו האחורי, שם יוכל להקשות על חלק מהשחקנים המובילים ביורוליג. התצוגה ההגנתית המפורסמת ביותר שלו, הייתה כשהגביל את דמיאן לילארד ל-10 נקודות בלבד במשחק פלייאוף של ה-NBA, מה שמעיד על יכולתו לשמור על השחקנים הטובים בעולם.

קרליק ג'ונס במדי נבחרת דרום סודאן. Gregory Shamus, GettyImages
יקבל את המתפחות מאוברדוביץ'. קרליק ג'ונס/GettyImages, Gregory Shamus

7. קרליק ג'ונס | פרטיזן בלגרד

קרליק ג'ונס, הרכז הדינמי שמצטרף לפרטיזן בלגרד, מביא איתו כישרון התקפי מרשים לאחר תקופה מוצלחת בליגות השונות, כולל ב-NBA ובליגת הכדורסל הסינית (CBA). ג'ונס, שהצטיין בקיץ האחרון באולימפיאדת פריז 2024 עם נבחרת דרום סודאן, שם רשם ממוצעים של 18 נקודות, 7.7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים למשחק, מצטרף לפרטיזן בעונת היורוליג הקרובה לאחר שוויתר על מספר הצעות מהליגה הטובה בעולם.

המאמן של הסרבים, ז'ליקו אוברדוביץ', רואה בו כמנהיג החדש של, וצפוי לתת לו את המפתחות להתקפה של פרטיזן בעונה הקרובה בזכות ראיית המשחק וכישורי הקליעה שלו. ג'ונס כבר מוכיח את יכולתו במשחקי ההכנה, והוא מצטייר כשחקן שיכול להוביל את הקבוצה ולקחת אחריות ברגעי לחץ.

צ'ימזי מטו שחקן ברצלונה. Alika Jenner, GettyImages
יהפוך לשחקן משמעותי בברצלונה? מטו/GettyImages, Alika Jenner

8. צ'ימזי מטו | ברצלונה

צ'ימזי מטו, פורוורד-סנטר בגובה 2.08 מטרים, הצטרף לברצלונה לאחר ששיחק שש עונות ב-NBA בין היתר בסן אנטוניו, סקרמנטו, פיניקס ודטרויט. בעונה האחרונה בליגה שמעבר לים הוא רשם ממוצעים של 10.5 נקודות, 6 ריבאונדים ו-1.9 אסיסטים למשחק. מטו מצטרף לברצלונה עם חוזה לשנה, במטרה לספק לקטאלונים מגוון התקפי מרשים בזכות יכולת הקליעה שלו מחצי מרחק ואפילו מחוץ לקשת.

מטו, ששיחק גם בנבחרת ניגריה באולימפיאדה ובטורנירים בינלאומיים, מביא איתו ניסיון רב, והציפיה היא שהוא יתאים את עצמו במהרה לסגנון המשחק האירופי. ההגנות הצפופות והאגרסיביות שמאפיינות את הקבוצות במפעל, יוכלו לעזור לו לשפר את התרומה ההגנתית שהוא נותן ויהפכו אותו לשחקן משמעותי בקבוצתו החדשה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בהגנה על הצבע וגם בהובלת ההתקפות, שם הוא צפוי להוסיף עומק וגיוון לקו הקדמי של ברצלונה​.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully