וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראים לה יולי: הכירו את הכוכבת העולה של הג'ודו הישראלי

18.9.2024 / 12:07

עדיין לא בת 19, יולי מישינר היא התקווה הגדולה של ענף הג'ודו. באליפות אירופה לג'וניור היא זכתה לאחרונה במדליית הארד, ויש לה את כל התנאים ללכת רחוק

יולי מישינר. איגוד הג'ודו האירופי,
יולי מישינר/איגוד הג'ודו האירופי

כבר בהיותה תלמידה מצטיינת באקדמיה בווינגייט, יולי מישינר ראתה בחברותיה לנבחרת מודל לחיקוי. הייתה צופה בהן מהצד, מהיציע ולפעמים גם מהמזרן ליד, כובשות את העולם: אלופות עולם, אלופות אירופה, ומדליסטיות בכל תחרות אפשרית. בקמפיין האולימפי האחרון היא טסה לפריז כדי ללוות אותן ברגעי השיא של הקריירה שלהן, מה שעורר בה השראה ומוטיבציה גדולה להמשיך בעבודה הקשה על מנת להגשים את החלום האולימפי בעצמה. שבוע לפני יום הולדתה ה-19, מישינר כבר מכוונת גבוה - אל פסגת הג'ודו העולמי.

בשבוע שעבר, כשהיא מדורגת 1 בעולם עד גיל 21, עלתה לאליפות אירופה ג'וניור שהתקיימה בטאלין, אסטוניה, כפייבוריטית ברורה לזכות במדליה. מישינר החלה את התחרות ברבע הגמר נגד ימגור ילמאז הטורקיה. הישראלית דילגה עליה בקלילות תוך 2 דקות ו-15 שניות לאחר שהטורקיה קיבלה 3 עונשים לחובתה
.
בחצי הגמר מול אמה מליס אקטס מאסטוניה, המשיכה מישינר להפגין אקטיביות עם סדרת התקפות בתרגילי ברכיים המאפיינות אותה, אך אלה לא היו חדות מספיק כדי להפיל את יריבתה. למרות שנהנתה מעידוד חם ויתרון הביתיות, האסטונית הייתה פסיבית במהלך הקרב ונענשה כבר בדקה הראשונה, מה שהעניק למישינר יתרון מנטלי. למרות הדומיננטיות שלה, אקטס ניצחה את הישראלית בריתוק, שזיכה את האסטונית בניצחון ושלח את הישראלית להילחם על מדליית הארד.

בקרב המכריע מישינר פגשה את פפידזה הגיאורגית ופתחה אותו בסערה, עם תרגיל ברכיים שהעניק לה וואזרי כבר לאחר 10 שניות. כחצי דקה לאחר מכן, ביצעה שוב את אותו תרגיל, רק שהפעם בהצלחה מלאה - שהביא לה איפון מרשים ואת מדליית הארד באליפות אירופה לג'וניור.

יולי מישינר עם ענבר לניר. ענבר לניר, באדיבות המצולמים
יולי מישינר עם ענבר לניר/באדיבות המצולמים, ענבר לניר

היא אמנם עוד לא בת 19, אך כבר נחשבת לכישרון מבטיח בדור הבא של הג'ודו הישראלי. מישינר החלה את דרכה בענף כבר מגיל 4 לצד אחיה התאום, ומתאמנת עד היום במועדון הג'ודו של המאמן ארתור קטייב, שמכהן גם כמאמן בצוות נבחרות ישראל בהובלת אורן סמדג'ה ונחשב כיום לאחד המאמנים המבטיחים בישראל.

"ההשקעה והמחויבות הטוטאלית של יולי הן יוצאות דופן. היא מתבגרת מיום ליום, צמאה ללמוד ולהתפתח. היא מבינה מה נדרש ממנה כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר והיא גם תגיע לשם. אני מאוד גאה בה על ההישג המשמעותי הזה ובטוחה שהוא רק הסיפתח לקריירה ארוכה בעתיד". סיפרה ענבר לניר, מדליסטית אולימפית טרייה וחברה מפרגנת.

לג'ודוקא הצעירה יש את כל התנאים להצליח ולהפוך לכוכבת הגדולה הבאה של הג'ודו הישראלי. משפחה עוטפת שחיה ונושמת ג'ודו, תמיכה גדולה של האגודה "ג'ודוקאן מרכז פתח תקווה" וחברות לנבחרת עם שעברו דבר או שניים בקריירה ומסוגלות להעניק לה כמה טיפים חיוניים - מישינר מצוידת בכל מה שדרוש כדי לפרוץ קדימה, להגיע להישגים ולזכות במדליות בכל תחרות, בכל מקום ובכל זמן. הוכחה לכך היא זכייתה במדליית הכסף בגראנד פרי זאגרב, שנערכה בסוף שבוע האחרון כתחרות הפתיחה של הסייקל האולימפי לקראת לוס אנג'לס 2028.

מישינר היא דוגמה נוספת לספורטאית הנהנית מדרכו המקצועית של שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים, שמקפיד בכל זמן נתון להזרים דם חדש של ספורטאיות צעירות תוך שילובם בצורה הדרגתית במערך האולימפי דרך מחנות אימונים ותחרויות מטרה. הרשקו שנחשב כיום למומחה בג'ודו העולמי ואחראי על 4 מדליות אולימפיות, מצליח לייצר המשכיות מרשימה של הישגים, כשהוא משלב ניסיון עם רעב בלתי פוסק להצלחות חדשות. והדרך אל המדליה הבאה, כך נדמה, כבר מסומנת.

הכותב הוא יועץ תקשורת ופעיל בענף הג'ודו

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully