וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטו סקילאצ'י, מלך שערי מונדיאל 1990, מת ממחלה קשה

אבל באיטליה: החלוץ שכבש שש פעמים בגביע העולם הביתי והוליך את האזורי לחצי הגמר, נכנע אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן כשהוא בן 59 בלבד. הותיר אחריו שלושה ילדים

תקציר ניצחון החוץ של איטליה 1:3 על צרפת בליגת האומות/ספורט1

כמעט כל מי שראה את המונדיאל ב-1990 התאהב בטוטו סקילאצ'י. היום (רביעי) כשהוא בן 59 בלבד, חלוץ נבחרת איטליה לשעבר מת אחרי מאבק במחלה קשה. סקילאצ'י, ששיחק בקבוצות פאר כמו יובנטוס ואינטר, סבל מסרטן ומצבו הידרדר בשבועות האחרונים. סקילאצ'י, ששמו המלא הוא סלבטורה, פרץ לתודעה במונדיאל ב-1990 שבו הוא הוכתר למלך השערים עם שישה כיבושים, מה שלא הספיק לאיטלקים כדי להעפיל לגמר.

סלבטורה סקילאצ'י שחקן נבחרת איטליה כובש במונדיאל 1990. Billy Stickland, GettyImages
סקילאצ'י בימי הזוהר שלו באיטליה. יהי זכרו ברוך/GettyImages, Billy Stickland

סקילאצ'י ניצח הרבה מאבקים בקריירה שלו, אבל נכנע בקרב על חייו. הוא נולד בפאלרמו ב-1.12, 1964 ומותיר אחריו שלושה ילדים. סקילאצ'י החל את הקריירה שלו במסינה הקטנה וחתם ביובנטוס ב-1989, במדיה הוא כבש 15 שערים ב-30 הופעות. סקילאצ'י לא פתח בהרכב האזורי באותו מונדיאל, אך נכנס כמחליף במצב של 0:0 מול אוסטריה ואחרי ארבע דקות הבקיע בנגיחה.

עם שעריו, סקילאצ'י הוליך לצד רוברטו באג'יו את איטליה עד לחצי גמר המונדיאל, שבו האזורי נכנעו בפנדלים לארגנטינה הגדולה, אז אלופת העולם. המשחק הזה אגב נערך בנאפולי, שם דייגו מראדונה היה אליל הקבוצה המקומית שאוהדיה בחרו לעודד את הארגנטינאים דווקא. בסך הכול, ברמת המועדונים, סקילאצ'י כבש 61 שערים ב-210 הופעות בתקופה של שבע שנים שבהן הוא שיחק במסינה, יובנטוס ואינטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully