וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת תיק: מכבי נתניה תצליח להימנע מהפתיחה הגרועה בתולדותיה?

אחרי 0 מ-9 לראשונה מאז 2005/06, היהלומים לא רוצים תקדים של 0 מ-12. כמה שנים מחכה חדרה לניצחון על באר שבע, מה קרה למכבי תל אביב בפעמים הקודמות שהגיעה לאשדוד במאזן מושלם ומי שרד ממפגש המחזור הרביעי האחרון בין מכבי חיפה לבית"ר? הנתונים לקראת המחזור

קליפ סיכום השבוע, 19.9/ספורט1

שבת, 19:30: עירוני טבריה - בני סכנין

* זה יהיה מפגש ליגה ראשון אי פעם בין הקבוצות. בשני המפעלים האחרים הן התמודדו ובני סכנין היא זו שניצחה: 1:2 בשלב הבתים של גביע הטוטו בחודש שעבר ו-0:3 בדצמבר 2021 בסיבוב ח' של גביע המדינה.

* אותו משחק גביע היה למעשה הראשון של אלירן חודדה כמאמן עירוני טבריה, שהייתה אז בליגה א'. חודדה שיחק בעברו בבני סכנין (חציה השני של עונת 2005/06).

* טבריה ניצחה במשחק הביתי היחיד שלה עד כה (0:1 על בית"ר ירושלים) ובחיבור משחקי גביע הטוטו והלאומית בעונה שעברה, הרצף הביתי שלה עומד על 10 משחקים ללא הפסד (שבעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו).

* בכל שבעת משחקיה הרשמיים של בני סכנין העונה, לפחות המארחת כבשה צמד. היו לה שלושה ניצחונות, שני הפסדי חוץ זהים (2:1) ושתי תוצאות תיקו (2:2).

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שרון קנטור
נבחרת ההתעמלות האמנותית
מורן סמואל
דריה אטמנוב
10767 משתתפים

מי הוא ספורטאי השנה?

תום ראובני
ארטיום דולגופיאט
פיטר פלצ'יק
עמי דדאון
דני אבדיה
ערן זהבי
12834 משתתפים
אלירן חודדה, מאמן עירוני טבריה. מאור אלקסלסי
המשחק הראשון כמאמן טבריה היה מול סכנין בגביע. אלירן חודדה בדצמבר 2021/מאור אלקסלסי

שבת, 19:30: הפועל ירושלים - מכבי בני ריינה

* בארבעת מפגשי הליגה בין השתיים היו שני ניצחונות של הפועל ירושלים (0:2 בחוץ ו-0:1 בבית), ניצחון אחד של בני ריינה (0:1 בטדי לפני כשנה וחצי) ותיקו בודד (1:1 בגרין).

* הפועל ירושלים צברה נקודה אחת עד כה, בדיוק כפי שפתחה את העונה הקודמת. אז, כזכור, חיכתה עד למחזור ה-10 כדי לחגוג ניצחון בכורה.

* בבית לא הפסידה הפועל ירושלים מאז ה-1:0 להפועל באר שבע ב-20 בינואר. במהלך התקופה הזו יש לה שבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו כמארחת.

* גיא חדידה, שלבש את מדי הפועל ירושלים לפני שלוש עונות וכבש אז ארבע פעמים, הוא השחקן שאחראי עד כה על הכי הרבה שערים בליגה: שלושה כיבושים ושני בישולים.

שחקן הפועל ירושלים גיא חדידה. דני מרון
יכבוש מול עוד אקסית? גיא חדידה במדי הפועל ירושלים בינואר 2022/דני מרון

שבת, 20:00: מכבי נתניה - עירוני קרית שמונה

* המאזן בין הקבוצות ב-32 מפגשים בליגת העל: 12:13 לעירוני קרית שמונה בניצחונות ועוד שבע תוצאות תיקו.

* הפעם האחרונה שקרית שמונה ניצחה בנתניה הייתה לפני עשור, עם מהפך בדרך ל-1:2 בספטמבר 2014.

* שנה לאחר מכן, בספטמבר 2015, הייתה הפעם היחידה בה השתיים נפגשו במסגרת המחזור הרביעי. גם אז נתניה אירחה והמשחק הסתיים ב-1:1. בתום העונה היא ירדה ליגה.

* מכבי נתניה פתחה עונה עם שלושה הפסדים לראשונה מאז 2005/06. אז היא התעשתה במחזור הרביעי עם 2:3 ביתי על הפועל כפר סבא. במקרה של תיקו, תשתווה לעונת 1999/00, אז הייתה עם נקודה מ-12 (וניצחה לראשונה רק במחזור ה-10). בשני המקרים היה זה אחרי עליית ליגה. ארבעה הפסדים בפתיחת עונה? זה מעולם לא קרה לה.

רותם קלר מכבי נתניה. ברני ארדוב
יצליחו להימנע מהיסטוריה שלילית? שחקני מכבי נתניה/ברני ארדוב

שבת, 20:00: מכבי פתח תקוה - הפועל חיפה

* הפועל חיפה הביסה את מכבי פתח תקוה 0:3 בחוץ במפגש האחרון, אחרי שבעה משחקי ליגה רצופים בהם לא הצליחה לנצח אותה (ארבעה הפסדים ואז שלוש תוצאות תיקו).

* שתי הקבוצות נפגשו במחזור הרביעי בפתח תקוה גם לפני ארבע שנים, ואז המארחת ניצחה 0:2 ב-10 שחקנים משערים של תאי בריבו ואור אינברום.

* כל 17 משחקי הבית האחרונים של מכבי פתח תקוה הגיעו להכרעה (תשעה ניצחונות לעומת שמונה הפסדים) - מאז ה-1:1 מול הפועל ירושלים במחזור הפתיחה של העונה הקודמת.

* את שני שעריו היחידים בקריירה מול מכבי פתח תקוה, כבש גיא מלמד כשחקן הפועל חיפה בצמד המפגשים בעונה שעברה. במדי מכבי פתח תקוה הבקיע את שעריו הראשונים בליגת העל, כולל שני כיבושים לרשת הפועל חיפה.

שחקן מכבי פתח תקוה, גיא מלמד (כחול) מול שחקן הפועל חיפה, אורן ביטון. מגד גוזני
היום משחקים יחד בהפועל חיפה. גיא מלמד במדי מכבי פתח תקוה לפני אורן ביטון ב-2013/מגד גוזני

שבת, 20:30: הפועל באר שבע - הפועל חדרה

* המאזן ב-14 המפגשים מאז חזרה הפועל חדרה לליגה הבכירה: 11 ניצחונות להפועל באר שבע ושלוש תוצאות 2:2. ארבעת המפגשים האחרונים הסתיימו בניצחונות על האפס (0:11 במצטבר).

* כך, הניצחון האחרון של חדרה נותר ה-0:4 בחוץ באפריל 1979 שהוביל לחקירת שניים משחקני באר שבע בחשד למכירת משחקים. אלה היו השערים הראשונים בתולדות חדרה במשחק בבאר שבע, אבל אותו ניצחון לא מנע את ירידת הליגה חודש לאחר מכן.

* הפועל חדרה היא אחת משלוש קבוצות שטרם ניצחו העונה. במאזנה גם שער בודד, כמו באר שבע.

* המאזן של רן קוז'וך מול חדרה: שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. גם מול חיים סילבס אימן פעמיים והשיג שני ניצחונות.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מחמיץ פנדל. לירון מולדובן
גם אז מכבי תל אביב הגיעה עם 9 מ-9. ערן זהבי לאחר החמצת הפנדל באשדוד לפני שנתיים/לירון מולדובן

ראשון, 20:15: מ.ס. אשדוד - מכבי תל אביב

* המאזן בין הקבוצות בליגה עד היום: 12:45 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 16 תוצאות תיקו.

* הניצחון הביתי האחרון של מ.ס. אשדוד על מכבי תל אביב היה בדצמבר 2020, אז שגיב יחזקאל השלים מהפך וקבע 2:3 בדקה ה-79.

* גם לפני שנתיים ביקרה מכבי תל אביב באצטדיון הי"א במחזור הרביעי, ואז ערן זהבי החמיץ פנדל ב-0:0.

* גם אז הייתה מכבי תל אביב במצב זהה: עם תשע נקודות אחרי שלושה מחזורים ושער חובה אחד. הצהובים לא פתחו עונה עם ארבעה ניצחונות מאז 2013/14, וגם אז, אגב, נעצרו עם 0:0 באשדוד.

שחקני מכבי חיפה ניר דוידוביץ', אלון חרזי, ג'ון קולמה שולחים את השופט אלון יפת לקוון. ברני ארדוב
16 שנים חלפו מהמפגש האחרון בין בית"ר למכבי חיפה במחזור הרביעי. ברק יצחקי בספטמבר 2008/ברני ארדוב

שני, 20:30: מכבי חיפה - בית"ר ירושלים

* 127 מפגשי ליגה היו עד היום בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים (125 בליגה הבכירה, שניים בליגה הארצית). המאזן הכולל: 53 ניצחונות למכבי חיפה, 42 לבית"ר ירושלים ו-32 תוצאות תיקו.

* בית"ר לא הצליחה לנצח את מכבי חיפה ב-12 המפגשים האחרונים בכל המסגרות, מאז ה-0:2 הביתי בפברואר 2020. בחוץ זה לא קרה מאז ה-1:2 בנובמבר 2018.

* הפעם האחרונה שנפגשו במחזור הרביעי הייתה בעונת 2008/09, אז אבירם ברוכיאן השווה ל-1:1 בפנדל אחרי נגיחה של דקל קינן. ליאור רפאלוב פתח אז בהרכב מכבי חיפה, ברק יצחקי עלה בהרכב בית"ר. מחזור רביעי כשהירוקים מארחים? זה קרה לאחרונה ב-2001/02, אז רפי כהן קבע 1:2 בקרית אליעזר, וגם שנה לפני כן עם 0:0. בכל העונות הללו, מכבי חיפה סיימה כאלופה.

* דיא סבע כבש בכל חמשת המשחקים של מכבי חיפה בישראל העונה (שלושה בליגה ושניים בגביע הטוטו), אבל מול בית"ר ירושלים מצא את הרשת רק פעם אחת ב-15 משחקים. זה קרה במדי מכבי נתניה לפני כשבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully