וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדומה ל-NBA: היורוליג הודיעה על תקרת שכר שחקנים חדשה

מהפכה: הליגה השנייה בטיבה בעולם הודיעה על תקנות פייר פליי חדשות שינסו להביא לאיזון והעלאת רמת התחרות במפעל

תקציר ממשחק ההכנה: מכבי תל אביב הפסידה לבאיירן מינכן 107:95/ספורט1

שינוי משמעותי ביורוליג: ליגת הכדורסל הטובה באירופה הודיעה הבוקר (שני) על כניסה של "מס מותרות" כחלק מהגבלות הפייר פליי הפיננסי בליגה, בדומה לתקרת השכר המוכרת מה-NBA. קבוצות שיחרגו מהסכום שייקבע יידרשו לשלם קנס לליגה, במה שמהווה אבן דרך נוספת במערכת הפייר פליי שמנסים להשריש בליגה החל מעונת 2014/15.

בהודעה שיצאה מטעם המפעל, ציינו כי מדובר במערכת שמתחשבת ברווחים השונים של כל אחת מקבוצות המפעל, עם תקרת שכר גמישה ולא אחידה כפי שנהוג בליגה שמעבר לים, זאת מאחר וכל קבוצה מגיעה משוק שונה עם נתוני רווח והפסד משתנים. התקרה תהיה מבוססת על חישוב הכולל את ההכנסות המסחריות, הכנסות ממשחקים והכנסות נוספות.

כל קבוצה תצטרך להוציא בין 32% ל-60% מהרווח שלה על שחקנים, כאשר תקרת השכר לא תיכנס לתוקף בעונה הנוכחית, שתהיה מעין עונת מעבר וכניסת הדרגתית של התקנות החדשות שיגיעו ליישום מלא בעונת 2027/28. כל קבוצה תדע באיזו מדרגה היא נמצאת, בהתאם לחלק היחסי של המשכורות.

המדרגה הראשונה, הנמוכה ביותר, תדרוש מהקבוצות להוציא את הרף המינימלי של לכל הפחות 32% מהמשכורות, כאשר אם למשל קבוצה תעמיד תקציב של עשרה מיליון יורו, היא תצטרך להוציא 3.2 מיליון. קבוצות שלא מחזיקות ברישיון A למפעל יוכלו להוציא סכום נמוך יותר.

המדרגה השנייה, תקרת השכר הרגילה תעמוד על 40%, כאשר הסכום לא יכלול הפרדות כמו שחקנים מתחת לגיל 23, שני שחקני "עוגן", המשתכרים הבכירים של הקבוצה, שחקנים פצועים ושחקנים שנמצאים מעל ל-3 שנים במועדון. תהיה גם אפשרות לחריגת שכר בדומה ל-NBA.

המדרגה השלישית, שהיא גם תקרת השכר הגבוהה ביותר, תעמוד על 60%. כאשר כאן שני השחקנים עם השכר הגבוה ביותר נכללים בחישוב (בשונה משחקנים צעירים מתחת לגיל 23 ושחקנים שמשחקים במועדון מעל לשלוש שנים(. ככל שבקבוצה יש יותר שחקנים שרצים יחד לאורך זמן, הם לא ייחשבו מתחת לתקרת השכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. SAVVIDES PRESS, אתר רשמי
הוא ומכבי תל אביב יהנו מהתקנות החדשות? עודד קטש/אתר רשמי, SAVVIDES PRESS

מערכת הענישה כנגד המפרים את התקנות החדשות תהיה כלכלית, כאשר תקרת השכר לא תהיה קשיחה. חריגה של 0-10% תוביל לקנס של חצי יורו על כל אחד כזה שמושקע במשכורות שחקנים, קנס של 10-30% יוביל לקנס של יורו על כל יורו. הקנסות יעלו בהדרגה עד למצב של שישה וחצי יורו על כל אחד כזה שמושקע במשכורת שחקנים במקרים בהם יש מעל 130% מהתקרה הקיימת, מה שיתאפשר במידה ותגיע קבוצה עשירה מספיק בדומה לזו מדובאי שאמורה להשתלב בשנים הקרובות בליגה השנייה בטיבה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully