וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים כלאו כדורגלן עבר מפורסם ועוררו סערה בתימן

ארגון הטרור הפרו איראני לא נלחם רק בישראל. יחיא ג'ארה לא שילם שכר דירה ונשלח לכלא. בתקשורת שמזוהה עם הממשלה הרשמית של תימן הסבירו: "החות'ים משתלטים על בניינים שלמים בצנעה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.9/ספורט1

החות'ים, ארגון טרור אסלאמיסטי שמטיל אימה על תימן למעלה מעשור ובשנה האחרונה הכריז בין היתר גם מלחמה על ישראל, גרמו השבוע לסערה ברחוב הספורטיבי התימני - אם אפשר לקרוא לזה כך.

במקביל למלחמת הדת בחסות איראן והניסיונות להתנגד לעולם המערבי, החות'ים יציינו בעוד כמה ימים 11 שנים להשתלטות שלהם על בירת תימן, צנעה. מי שמשלמים לפעמים את המחיר הגבוה הם האזרחים האומללים, שחיים בעוני מחפיר ולא מסוגלים להתנגד לשלטון הכוחני.

לפני כמה ימים הרשויות המקומיות של השלטון החות'י זרקו אדם מזדקן לכלא בצעד שעורר סערה ברשתות החברתיות; בתימן הופצה תמונה של אותו אדם כשהוא מציץ מהתא שלו ואז התברר שמדובר ביחיא ג'ארה - כדורגלן עבר מפורסם של קבוצת אל אהלי צנעה ושל נבחרת תימן.

הכדורגל התימני מעולם לא הגיע להישגים ובריאיון איתו, ג'ארה סיפר פעם: "במשחקי מוקדמות מונדיאל היריבים היו צוחקים עלינו תוך כדי משחקים וזה מאוד הרגיז אותנו. הם היו אומרים לנו: 'אתם כאלה חלשים, איך אתם חושבים שתגיעו למונדיאל?' ואנחנו היינו מתעצבנים. לצערי הם צדקו". יחד עם זאת, הוא היה שחקן נערץ בשנות ה-80 וה-90. הקפטן של אל אהלי צנעה.

יחיא ג'ארה, כדורגלן עבר תימני, בבית הכלא. אינסטגרם, צילום מסך
תמונה שגרמה לסערה. ג'ארה מציץ מכלאו/צילום מסך, אינסטגרם

אחרי שפרש, ג'ארה נכנס למעגל העוני שמקיף את רוב האוכלוסייה בתימן. לאורך שנים הנהלת אל אהלי סייעה לו לשלם שכר דירה, אבל בחודשים האחרונים הוא ננטש על ידיה ולא עמד בתשלומים. החוב שלו תפח עד שבשבוע שעבר הרשויות החות'יות השליכו אותו למאסר.

המאסר של ג'ארה עבר מתחת לרדאר, עד שמישהו צילם אותו מציץ מחלון הברזל המטונף. ברשתות החברתיות עלו פוסטים זועמים נגד החות'ים. בתקשורת התימנית סיקרו את הסיפור בהרחבה וטענו ל"סערה". באזורים בהם השליטה עדיין מצויה בידי הממשלה ה"גולה" בארצה, נכתב: "הכנופייה החות'ית כלאה את כוכב אל אהלי לשעבר".

באתר almontasaf הסבירו: "המעצר של ג'ארה הוא עוד ניסיון של החות'ים להשתלט על בניינים שלמים בצנעה. הם מסמנים בניין שהם רוצים, גורמים להעלאת שכר הדירה וכשהדיירים נקלעים לחוב, הם מפנים אותם או כולאים אותם - ומכניסים במקומם אנשים שלהם".

הפובליציסט והפוליטיקאי, מוחמד אל מקלאח, כתב: "התמונה הזו שווה יותר מאלף מילים ומציגה את המציאות הכואבת של כדורגלן נבחרת תימן לשעבר, יחיא ג'ארה. זו תמונה שמסכמת עם המצב הכללי הגרוע בתימן".

לסיפור הזה היה בכל זאת סוף קצת יותר טוב מבחינת כדורגלן העבר. החדשות על כליאתו הגיעו עד ראשי בנק אל קוראימי - הבנק הגדול בתימן - והם מיהרו למחוק את החוב שלו ולשלם לו שכר דירה לשנה מראש. בנוסף, הם העבירו סכום כסף כדי לשחרר את הקטנוע שלו שהולאם על ידי החות'ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully