וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר בבית המשפט: לקראת השימוע של מנצ'סטר סיטי

עם 115 אישומים נגדה, אלופת הפרמיירליג תעמוד מיום שני למשפט בגין הפרות שעיקרן פיננסיות. על משך הזמן שלו, הסעיפים והעונשים חסרי התקדים האפשריים

תקציר: מנצ'סטר סיטי - ברנטפורד 1:2/ספורט1

המשפט המדובר על מנצ'סטר סיטי עומד להיפתח סוף סוף מחר (שני), ובאנגליה מחכים לראות מה יהיה גזר הדין של קבוצת העל עם לא פחות מ-115 אישומים נגדה. במסיבת העיתונאים של הקבוצה בשישי פפ גווארדיולה אמר שהוא "שמח שהמשפט סוף סוף הגיע" וכי "המועדון יעמוד בפני כל עונש שיקבל לפי הכרעת הדין", אך זה עלול להסתיים רע מאוד עבור אלופת הפרמיירליג.

עוד לפני העונשים האפשריים והתהליך הארוך שעשוי להסתיים עם הכרעה רק בסוף העונה הנוכחית, צריך להסביר את נסיבות המשפט. הפרמיירליג האשימה את סיטי בהפרות של חוקי המפעל בין השנים 2009 ל-2022, כשהאישומים מתחלקים לארבעה תחומים שונים, אך כולם תחת אותה כותרת - הפרות של תקנות הפייר פליי הפיננסי, המצב הפיננסי של הקבוצה אי-הכללה של הפרטים המלאים שנמסרו בחקירות ואי-שיתוף הפעולה בניסיונות החקירה.

בין הפרטים שעלו מגיליון האישום נמצאות תביעות, עסקאות חסות לא חוקיות, תשלומים סודיים למאמן לשעבר, רוברטו מנצ'יני וסוכנו של יאיא טורה, כשכל עבירה קיבלה קונטרה והכחשה מאז סיטי שהקשתה, לדברי הפרמיירליג, לחקור את הטענות בצורה מסודרת.

רוברטו מאנצ'יני מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הכל מתחיל עוד מימיו במועדון. מנצ'יני/רויטרס

ב"גרדיאן" הסבירו כי חשיבות פסק הדין היא קריטית, כי המקרה הוא חסר תקדים ונוגע לאחת הקבוצות הגדולות והטובות בעולם. סיטי עומדת לדין על 14 עונות בהן זכתה בשבעה תארי פרמיירליג, שיש הגביע ליגה, שלושה גביעי אנגליה וגביע העולם לומעדונים. העונות הללו הקפיצו את סיטי לשורה הראשונה של מועדוני העל בכדורגל העולמי עם שווי סגל של מעל מיליארד ליש"ט, כשמאזן הכוחות השתנה לחלוטין בפרמיירליג עם דומיננטיות אדירה שמזכירה את זו של היריבה העירונית עד 2013.

אמנם ב"דיילי מייל" וב"גרדיאן" מעלים את האפשרות שהשימוע עצמו ייערך לפחות חודשיים, אך ההחלטה עצמה עשויה להמתין עד סוף העונה משתי סיבות עיקריות - אורך הדיונים וההוכחות שיוצגו והמקום לשמור על ספורטיביות עד סיום העונה הנוכחית. חשוב לציין כי לפי חוקי הפרמיירליג, לאף צד - הן התובעים והן הנתבעים - אין הזדמנות ל-"CAS".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
ישפיע על עתידו בסיטי? פפ גווארדיולה/רויטרס

בכל הנוגע לגזר הדין, יש מגוון רחב של סנקציות שיוכלו להיות נגד הקבוצה העשירה. אחד מסעיפי החוק של הפרמיירליג, לפיו הוועדה השופטת את סיטי תוכל "להטיל כל עונש כפי שתמצא לנכון", מה שמשאיר אצלה יד חופשית במקרה חסר תקדים שכזה. במידה וסיטי תמצא אשמה, היא תוכל לספוג החל מקנסות משמעותיים ועד הפחתת נקודות מאסיבית, השעיה ואפילו הרחקה מהפרמיירליג.

בצד של התכולים מכחישים כל אישום או טענה נגד המועדון, כשהמחשבה היא שהצליחו בעבר כבר לחמוק מעונשים פיננסיים ואפילו לא הורחקו מתחרויות אופ"א עם קנס זעום למדי של 20 מיליון יורו, זאת בניגוד למקרי עבר. בנוסף לכך, בתקשורת האנגלית מעלים את החשש של האלופה לספוג ענישה היסטורית, כזאת שתזעזע את הכדורגל העולמי ותוכל מצד אחד ליצור פתח לעונשים גדולים נוספים לעוד קבוצות, ומצד שני "להפחיד" את שאר המועדונים בליגה.

מומחה הפיננסים לכדורגל, קירן מגווייר, סיפר בראיון ל"טוק ספורט" שהאפשרות הריאלית ביותר היא הפחתה של עד 100 נקודות למנצ'סטר סיטי אם המועדון יימצא אשם. לטענתו, עונש של הפחתת נקודות מזערית לא תהדהד בצורה דומה, וכי קנסות משמעותיים לא ירתיעו אף קבוצת פרמיירליג בעתיד.

ארלינג הולאנד מנצ'סטר סיטי. רויטרס
זה יכול להסתיים רע מאוד עבור סיטי. הולאנד/רויטרס

כך או כך, המשפט שעומד להיפתח מחר יהיה היסטורי וחסר תקדים. בין אם סיטי תקבל עונש מזערי או גדול בקנה מידה של הורדת ליגה או הרחקה מהפרמיירליג, תהיה על כך השפעה לשנים הקרובות לליגה העשירה ביותר באירופה. ברמת המיקרו, עונש משמעותי יוכל לגרום לעזיבת שחקנים ועזיבתו הרשמית של פפ גווארדיולה, שמסיים את חוזהו בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully