וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבעו העולים לגמר הפרס לעיתונות מצטיינת בתחום הספורט ע"ש מודי בר-און

סרט הדוקו "ספיר" על סיפור חייה של שופטת הכדורגל ספיר ברמן, סדרת הדוקו "תמיד תהיה לנו מקסיקו", וסרט הדוקו "מבוקש: רוני קלדרון" יתמודדו בפרס ע"ש מודי בר-און ז"ל

מבוקש: רוני קלדרון. יחצ,
מבוקש: רוני קלדרון/יחצ

משפחת בר-און, ארגון העיתונאים והעיתונאיות, איש העסקים עופר גריל מייסד חברת שבח הנדסה, מכריזים כי נקבעו היצירות שהעפילו לשלב הגמר בפרס ע"ש העיתונאי והיוצר, מודי בר-און ז"ל לעיתונות מצטיינת בתחום הספורט, שיחולק בפעם השנייה. לפרס, שותף מלא ערוץ הספורט של ישראל, הפלטפורמה התקשורתית שהפכה לביתו של מודי בר-און מאז 1994.

לפרס הוגשו השנה 12 יצירות ועבודות תקשורתיות, כאשר ועדת הפרס החליטה להעלות מתוכן שלוש יצירות למעמד הגמר שיתקיים בסוף חודש אוקטובר בת"א. שלוש היצירות שעלו לגמר הפרס ע"ש מודי בר-און הן:

  • סדרת הדוקו "תמיד תהיה לנו מקסיקו" שיצרו העיתונאי והפרשן עפר שלח וההיסטוריון ד"ר עומר עינב סוקרת את עלייתה והופעתה ההיסטורית של נבחרת ישראל בכדורגל בגביע העולם 1970. הסדרה, בהפקה של ערוץ הספורט, שודרה ב-5 פרקים ב"כאן תאגיד השידור הציבורי". חשוב לציין כי הסדרה הוקדשה לזכרו של מודי בר-און, שהיה אמון על הפרויקט הזה בתחילת דרכו, אך לא זכה להשלימו.
  • סרט הדוקו "ספיר" שיצרו המפיקה אורלי טופל והבמאי לירן עצמור - הסרט של "כל מיני הפקות" מלווה את סיפור חייה של שופטת הכדורגל, ספיר ברמן. ברמן, השופטת היחידה בליגת העל, היא חלק מהמהפכה העולמית שמתרחשת היום בענפי הספורט המקצועי בכל העולם ביחס לקהילת הלהט"בק. ספיר נולדה בקריית ביאליק, והחלה את דרכה כשחקן כדורגל. בגיל 26, לאחר שהפכה לשופט בליגת העל, כשהיא בארון, ובלי שסיפרה לאיש על חלומה האמיתי, היא הודיעה לכולם, אני אישה, תמיד הייתי. וכך החל מאבקה ארוך השנים להמשיך ולשפוט, תוך כדי התהליך להתאמה מגדרית. הסרט אמור להיות משודר בקשת 12 בהמשך השנה.
  • סרט הדוקו "מבוקש: רוני קלדרון" שהפיקו, יצרו וביימו הילה מדליה וארז לאופר - רוני קלדרון הפך כבר בגיל 17 לכוכב הפועל ת"א, וסומן כהבטחה הגדולה של הכדורגל הישראלי. ואז הוא עבר לשחק עבור אלופת אירופה והולנד אייאקס אמסטרדם. בנקודה הזו, קלדרון מצא עצמו עמוק בעסקי הסחר הבינלאומי בסמים, תוך בריחה מתמדת וחוצת-יבּשות משלטונות החוק, עד שנעלם. הסרט הוקרן ב-yes דוקו.
ספיר. יחצ,
ספיר/יחצ

ועדת הפרס שבחרה ביצירות כוללת את מיקה בר-און (אלמנתו של מודי בר און ז"ל), גב' ענת זלצר (שותפתו של מודי ליצירת הסדרות "הכל אנשים" ו"במדינת היהודים"), עו"ד שימי קדוש (מנהלו האישי ושותפו לדרך של מודי), מר רובי אלמליח היוצר של הסדרה "ליגה ג'" שזכה בפרס בשנה שעברה, גב' אילנית יצחקי המפיקה הראשית של ערוץ הספורט, העיתונאי טל שורר (נציג הוועד מנהל של ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל), גב' חגית בן יעקב (יו"ר הפורום הדוקומנטרי בישראל), ואיש העסקים עופר גריל מנכ"ל שבח הנדסה.

מוועדת הפרס ע"ש מודי בר-און ז"ל נמסר כי "שלוש היצירות שהעפילו למעמד הגמר מבטאות את רוחו היוצרת והייחודית, ואת פועלו התקשורתי של מודי בר-און ז"ל. בבחירה ביצירות אלו ניתן דגש ותשומת לב לערכים שונים של החברה הישראלית והספורט המקומי תוך מיקוד בפסיפס האנושי הייחודי של ישראל ונגיעות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית וכן בחיבור הספורט הישראלי עם עולמות תוכן שונים ומגוונים וביניהם תרבות, היסטוריה וציונות".

תמיד תהיה לנו מקסיקו. יחצ,
תמיד תהיה לנו מקסיקו/יחצ

מודי בר-און ז"ל היה איש תקשורת ותיאטרון, שחקן, במאי, מורה, תסריטאי, כותב ויוצר תוכן תיעודי, והמגיש המיתולוגי של אולפן ליגת האלופות בערוץ הספורט, תפקיד שמילא בקביעות מאז 1994. לצד עבודתו כמנחה, הוא יצר והפיק סדרות תעודה רבות. הסדרות העניקו מבט רחב ומעמיק על החברה הישראלית, ההיסטוריה שלה והגיוון התרבותי והחברתי שבה.

הגישה הייחודית של מודי בכל אשר עשה, הצבע, השנינות, ההומור והאינטליגנציה הפכו אותו לדמות יוצאת דופן, אהובה ומוערכת בכל בית בישראל, דמות שתיזכר לתמיד בליבנו. מודי נפטר ממחלה קשה בסוף חודש מאי 2022, יום לאחר שפורסמה כתבתו האחרונה במסגרת שידור גמר ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully