וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנדובסקי מזהיר: השיא של ימאל יהיה יותר קצר ממה שחושבים

ממרום גילו, חלוץ ברצלונה יודע שהתהילה המוקדמת עלולה לגבות מחיר מנטלי כבד בעידן הרשתות החברתיות: "זה שוחק ומכביד"

קליפ סיכום השבוע, 12.9/ספורט1

כמעט 19 שנים מפרידות בין רוברט לבנדובסקי ללאמין ימאל, שני הכוכבים הגדולים של ברצלונה, ובכל זאת שיתוף הפעולה ביניהם פורה למדי. הפולני כבש העונה ארבעה שערים ובישל אחד, ימאל עומד על אותו מאזן בדיוק רק הפוך, והיום (ראשון, 17:15) הם ינסו להמשיך בדיוק כך במשחק מול ג'ירונה.

אבל ממרום שנות ניסיונו, לבנדובסקי רואה בימאל מה שאחרים אולי עדיין לא, ולדבריו לצד הכישרון האדיר והמיוחד, יש גם גורמים שיפריעו לו - ולכישרונות אחרים בני דורו - לשמור על אותה רמה לאורך זמן.

"אנחנו ספורטאים, אבל בסופו של יום אנחנו בני אדם עם רגשות. קשה מאוד להישאר עם ראש צלול בעידן הרשתות החברתיות. כל אחד יכול לכתוב עליך מה שהוא רוצה, והרבה אנשים כותבים דברים שלא היו מעזים לומר פנים אל פנים. בתור שחקן צעיר, אני לא התמודדתי עם דברים כאלה. היום זה חלק מהעניין", אומר לבנדובסקי.

רוברט לבנדובסקי עם לאמין ימאל שחקני ברצלונה. רויטרס
"כשחקן צעיר, לא התמודדתי עם דברים כאלה". לבנדובסקי עם ימאל/רויטרס

לדבריו, לצד השחיקה המנטלית ישנה גם השחיקה הפיזית, כשעומס המשחקים ההולך וגובר לטענתו, פוגע ביכולת של שחקנים להישאר בשיאם לאורך זמן. "הרפואה מתקדמת ומאפשרת לכדורגלנים להאריך את הקריירה, אבל כל מה שקשור לצד המנטלי עלול דווקא לקצר אותה. אני רואה את השחקנים הצעירים שלנו בברצלונה, ויודע שאי אפשר לצפות מהם לשמור על אותה רמה במשך עשור שלם. בעוד עשור הם כבר יהיו שחוקים מאוד", אומר החלוץ.

לדבריו של לבנדובסקי, "להיות ספורטאי מפורסם בימינו מגיע עם רמה אחרת לגמרי של לחץ. מי שלא חזק בראש, פשוט לא ישרוד את זה. וגם אנחנו, כמועדונים וקבוצות, צריכים לחשוב היטב איך מקלים על השחקנים בהתמודדות המנטליות שלהם. לתהילה המוקדמת עשויה להיות מחיר כבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully