וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד קבע: נקודה הופחתה להפועל באר שבע ולבני סכנין

15.9.2024 / 10:22

המועדונים נענשו בעקבות האירוע בטרנר. בית הדין נענה לדרישת התובע ותוצאת המשחק נקבעה על 0:0 ללא נקודות, בנוסף הושתו קנסות כבדים והאורחת לא תוכל למכור כרטיסים לאוהדיה למשחק חוץ אחד. אלונה ברקת תערער, ומי מהדיינים חשב שמגיע ניצחון טכני למארחת?

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע 0:1/ספורט1

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פרסם הבוקר (שלישי) את החלטתו בעקבות האירועים המכוערים באצטדיון טרנר לפני כשבועיים: תוצאת המשחק בין הפועל באר שבע לבני סכנין נקבעה על 0:0 ושתי הקבוצות לא יקבלו נקודה - בנוסף לכך שנקודה בפועל הופחתה ממאזנה של כל קבוצה.

במשחק שהיה אמור להתקיים בטרנר במחזור השני בליגת העל, רבים מאוהדי סכנין שהגיעו למשחק ביזו את ההמנון כשהפנו את הגב במהלך השמעת "התקווה" וחלקם גם הניפו אצבע משולשת. מיד לאחר מכן, בזמן ששחקני הקבוצות מתכוננים לשריקת הפתיחה, עשרות אוהדים של באר שבע פרצו לכר הדשא ורצו לכיוון היציע של אוהדי סכנין במטרה להתעמת איתם. כמה אוהדים של סכנין נכנסו בעצמם ואחרי עימות אלים קצר והתערבות של מאבטחים ושוטרים, המעורבים התפזרו.

שחקני הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה, אבל אחרי שהמשטרה אישרה להתחיל את המשחק, שחקני סכנין סירבו לחזור לכר הדשא בטענה שהם חוששים - והמשחק לא התקיים.

עימות בין אוהדי הפועל באר שבע לבני סכנין. ברני ארדוב
ליובין היה סבור שלהפועל באר שבע מגיע ניצחון טכני, אך היה בדעת מיעוט/ברני ארדוב

כידוע, הדיון נערך בהרכב מורחב של שלושה דיינים בראשות אב בית הדין המשמעתי עורך הדין ישראל שמעוני. בעוד אב בית הדין שמעוני טען כי "ניצחון טכני לאחת הקבוצות או אפילו משחק חוזר
יתפרשו כ'רוח גבית' למבזים ולפורעים ולכך איני יכול לתת את ידי" והדיין גיורא לנדאו הסכים עם פסיקותיו, בדעת מיעוט היה הדיין נועם ליובין שטען כי הפועל באר שבע ראויה לניצחון טכני.

לפי ליובין, "הסיבה בעטייה לא שוחק המשחק, הינה סירוב שחקני סכנין לעלות לכר הדשא וזאת למרות שלאחר ההתפרעות, החליטו כל הגורמים המקצועיים כי ניתן לקיים את המשחק. דהיינו ההתפרעות מכוערת ואלימה ככל שהייתה, אינה הסיבה בעטייה לא הגיע המשחק לסיומו ואף לא התחיל", לכן, לדבריו, הייתה צריכה הפועל באר שבע לנצח 0:3 טכני ולא להיענש בהפחתת נקודות בפועל, הרי שלטענתו לא בגלל אוהדיה המשחק לא התקיים.

בנוסף לתוצאת המשחק שנקבעה על 0:0 ללא נקודות והפחתת נקודה בפועל ממאזנה של כל קבוצה, בני סכנין נקנסה בסך הכל ב-50 אלף שקל וכן נענשה באיסור מכירת כרטיסים לאוהדיה למשחק חוץ אחד בפועל. היא גם ספגה קנס בסך 25 אלף שקל על תנאי עד תום העונה בכל הרשעה חוזרת בעברה של ביזוי ההמנון. הפועל באר שבע, בנוסף להפחתת נקודה בפועל כאמור, נקנסה ב-120 אלף שקל בפועל בעקבות התפרצות לשדה המשחק בנסיבות מחמירות.

מהפועל באר שבע נמסר בתגובה לעונש: "אנו דוחים בתוקף את החלטת בית הדין המשמעתי בעניין תוצאת המשחק ונגיש ערעור על החלטה זו לבית הדין העליון. אנו נחושים לקבל משפט צדק ולשם כך לא נחסוך במאמצים, במשאבים ובכל הדרוש".

מבני סכנין נמסר: "נלמד את החלטת בית הדין ולאחר מכן נתייחס אליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
דייני בית הדין: עו"ד נעם ליובין (מימין), עו"ד ישראל שמעוני, עו"ד גיורא לנדאו. ברני ארדוב
דייני בית הדין בשבוע שעבר. קיבלו את דרישות התובע/ברני ארדוב

יש לציין שהדיינים תהו גם באשר לגורל תוצאת המשחק בהתאם לתקנון ההתאחדות לכדורגל. תקנה 12(ט)(3) קובעת כי "הורשעו 2 הקבוצות שהתמודדו במשחק מסוים, בעבירה מהעבירות המפורטות להלן, תפסדנה שתי הקבוצות את נקודות המשחק ותוצאת המשחק תרשם 0:0 ללא נקודות. התקנה חלה גם כאשר מדובר ב"התפרצות קהל אוהדים אשר כתוצאה ממנה לא החל המשחק", ומכאן כי לפי תקנון האליפות דינה של תוצאת המשחק 0:0 ללא נקודות. לפי אב בית הדין שמעוני, בית הדין לא יכול היה "לעצום עיניים נוכח השסעים הבלתי נסבלים בחברה הישראלית" וכאמור סירב לקיים משחק חוזר או להעניק ניצחון טכני לאחת הקבצות, שבכך הייתה נהנית מן ההפקר.

ליובין, כאמור, היה בדעת מיעוט והסביר כי ניתן היה לקיים את המשחק בהתאם להחלטת צוות השיטור והשיפוט וכי אלו שחקני בני סכנין ש"סירבו לעלות ולקיים את המשחק, למרות מסע שכנועים והבטחות מצד כלל הגורמים. לדעתי, החלטה הפוכה של שחקני סכנין - דהיינו עליית הקבוצה למשחק למרות האירועים, הייתה יכולה להיות הניצחון הגדול שלה על החוליגניזם שהופגן על ידי אוהדי הפועל באר שבע".

יש לציין שליובין גם הביע חשש מ"מדרון חלקלק" שהעונש שנקבע בסופו של דבר מאפשר, הרי שלדבריו מתקיים חשש מתקדים לפיו קבוצות שיחששו לעלות לשחק עקב אירועים דומים, יובילו למשחקים נוספים שיסתיימו ב-0:0 וללא נקודות לאף צד.

יתרה מכך, לאור ביזוי ההמנון מצד אוהדי סכנין, אמר: "בתקופה בה אנו חיים, אחרי שנה שלמה עקובה מדם, בעוד מדינת ישראל נמצאת בשעותיה הקשות ביותר ובעיקר באותו יום ארור בו נודע על רצח שישה מחטופינו בעזה, ביזוי סמלי המדינה ובהם ההימנון, הינו מעשה אלימות בזוי שווה ערך לזריקת סיגריה בוערת (ולא בפעם הראשונה) בתחנת דלק, על כל המשמעויות הנגזרות מכך ולו דעתי הייתה נשמעת, הייתי גוזר על קבוצת סכנין עונש קשה בהרבה לעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully