וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוהדים האיטלקים שביזו את "התקווה" זוהו - אך לא ייענשו

משרד הפנים האיטלקי זיהה את האוהדים שהפנו את גבם בזמן ההמנון הישראלי כחברים בארגון ניאו-פשיסטי, אבל לא מצא עילה לסנקציות נגדם. החשש: בגומלין באודינה הם יגיעו בהמוניהם

תיקתקנו - סיכום אירועי היום הספורט, 11.9/ספורט1

משרד הפנים של איטליה הודיע אתמול (רביעי) כי סיים לתחקר את התקרית החריגה שאירעה לפני המשחק בין נבחרות ישראל לאיטליה לפני יומיים. כזכור, לפני המשחק שהסתיים בניצחון 1:2 של האיטלקים, תועדו עשרות אוהדים שהגיעו מארץ המגף כשהם מבזים את ההמנון הישראלי, מפנים את גבם בזמן שהוא מתנגן וחלקם אף שורק בוז.

התקרית הדיפלומטית "כיכבה" בכותרות העיתונים באיטליה ועוררה תגובות משני צידי המפה הפוליטית, ובעקבות לחץ ציבורי פנה משרד הפנים המקומי למשטרת בודפשט, בה התקיים המשחק, במטרה לזהות את אותם אוהדים.

הליך הזיהוי הושלם, ואושש את ההערכות הראשוניות: מדובר בכ-50 חברים בארגונים ניאו-פשיסטים, לאומנים קיצוניים שמצהירים בפומבי על הערצתם לבניטו מוסוליני, שהגיעו לאצטדיון בוז'יק בבודפשט במטרה להעביר מסר פוליטי ואנטי-ישראלי.

למרות שחלק מאותם "אוהדים" מוכרים למשטרה, הרשויות האיטליה טענו שאין עילה מספקת להענישם, ולכן לא תיפתח חקירה נגדם.

אוהדי נבחרת איטליה מבזים את ההמנון של ישראל. מתוך טוויטר, צילום מסך
חלקם מוכרים למשטרה. האוהדים האיטלקים בבודפשט/צילום מסך, מתוך טוויטר

יחד עם זאת, התקרית הגבירה את החשש וההיערכות באיטליה לקראת משחק הגומלין מול ישראל, שיערך באודינה ב-14 באוקטובר. על פי הערכות, אותם ארגונים קיצוניים ינסו להפוך את המשחק המדובר ל"מפגן פוליטי", ועל כן המשטרה המקומית הונחתה להיכנס לכוננות מוגברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully