וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד ראשון: בלוג הפוטבול מנתח את שבוע הפתיחה של עונת 2024

12.9.2024 / 0:00

השופטים גונבים את ההצגה, הקיקאוף הדינמי לא ברור והניינרס מסתדרים בלי מקאפרי. אורן גרינמן מביא את בלוג הפוטבול Pick Six לוואלה ספורט ומנתח את השבוע הראשון של עונת 2024 ב-NFL

גם עם מקאפרי בסביבה, סן פרנסיסקו תמשיך להשתמש בג'ורדן מייסון. Lachlan Cunningham, GettyImages
גם עם מקאפרי בסביבה, סן פרנסיסקו תמשיך להשתמש בג'ורדן מייסון/GettyImages, Lachlan Cunningham

ברוכים הבאים לפוסט ניתוח המשחקים הראשון לעונת ה-NFL. הפוסט הזה (בשאיפה) יפורסם מדי שבוע במלואו בבלוג שלי Pick Six, ויכלול את התובנות שלי לכלל משחקי המחזור. התקווה היא שתמצאו בפוסטים האלה הרבה ערך, גם אם תקראו סיכומי מחזור רגילים במקומות אחרים.

ותחילה, מספר נקודות על השבוע הראשון.

1. מסע הגלובליזציה של הליגה ספג מהלומה השבוע - המגרש בסאו-פאולו היה ביזיוני ולא מותאם למשחק פוטבול, ולמרות שהיו תקדימים גם על אדמת ארה"ב (הסופרבול האחרון באריזונה, למשל), אני חושב שהליגה צריכה להקפיד שהתהליך הזה לא ייעשה באופן מאולץ, גם במחיר של פגיעה רצינית במוצר. לליגה יש הרבה חשיבה לעשות לקראת הפרמיירה במדריד בעונה הבאה.

2. בשני המשחקים הראשונים נראה היה שהקיקאוף הדינמי לא עובד (לפחות לא מהכיוון של לגרום לפחות טאצ'בקים) - קבוצות עדיין המשיכו לבעוט לתוך האנדזון, והשינוי העיקרי הוא שההתקפות התחילו מה-30 במקום ה-25. בראשון היו כמה החזרות ראויות, ובראשן הטאצ'דאון הראשון בתולדות הפורמט החדש, של די.ג'יי דאלאס מהקרדינלס. עדיין מוקדם מכדי להכריע לטובתו או לרעתו של השינוי הזה.

3. רמת השיפוט תמשיך להיות נמוכה גם העונה, ושופטים (בעיקר בפריים טיים) ימשיכו לחשוב שהם אמורים להיות הסיפור. אנסה לצמצם כאן בבלוג את הדיונים לגביהם למינימום - פשוט כי למדתי שהם לא לומדים, לא מפנימים ולא מודים בטעויות - אז חבל על העצבים של כולנו.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

4. שימו לב לטרנד הזה של טאצ'דאונים במסירה בשבוע הראשון של העונה:

  • 2019 - 61 טאצ'דאונים
  • 2020 - 52
  • 2021 - 61
  • 2022 - 51
  • 2023 - 37
  • 2024 - 34

ובנוסף, 18 מתוך 30 קוורטרבקים ששיחקו מסרו ל-200 יארדים או פחות (טואה וסטאפורד היחידים שמסרו ליותר מ-300). אגב, בעונת 2023 היו 15 כאלה בשבוע ראשון מלא. מה אפשר ללמוד מזה? לא רואה סיבה לצניחה בשנתיים האחרונות, בתמונה הגדולה, אבל מצד שני - השינוי כל כך דרסטי, שזה גורם לי לחשוב שאני מפספס משהו. אם למישהו יש רעיון - ספרו בתגובות.

5. שוק הרצים ספג מהלומה בשנים האחרונות, אחרי שורת חוזים כושלים, בראשם זיק אליוט וטוד גרלי. אבל אם תבחנו את מה שעשו התקפות הבנגלס והג'איינטס השבוע, ומנגד, את מה שעשו סקוון בארקלי וג'ו מיקסון בקבוצותיהם החדשות - יש מצב שתחשבו אחרת לגבי השוק. ואני בכלל חושב שהאמת היא איפשהו באמצע - לשלם לרץ זו פריבילגיה של התקפה מאוד מאוזנת, עם קו התקפה מצוין.

6. בשקלול האלטרנטיבה (סי.ג'יי סטראווד) והמחיר שהפנתרס שילמו עבורו בטרייד (זכרו - מדובר רק בדראפט האחרון בבחירה מספר 1) - ברייס יאנג עשוי להתברר ביום מן הימים כבחירת הדראפט הגרועה אי פעם. דשון ווטסון קונטנדר להיות הטרייד הגרוע בכל הזמנים.

לבלוג המלא Pick Six

זרקור על: סן פרנסיסקו - ניו יורק ג'טס

בפלייאוף שעבר ברוק פרדי וקייל שנהאן ניפצו מיתוס אחד לגביהם - שהם לא מסוגלים לחזור מפיגור דו-ספרתי, ו/או ברבע הרביעי, ועשו זאת פעמיים (נגד הפאקרס והליונס). בשבוע הפתיחה של 2024 הם ניפצו מיתוס נוסף, והראו שגם בלי הפליימייקר הכי מסוכן שלהם (כריסטיאן מקאפרי, שפספס את המשחק עקב פציעה) ועם יום בינוני מאוד של דיבו וקיטל, ויום חלש של איוק - הם עדיין יכולים לנצח קבוצה שרבים מחשיבים (אני לא ממש) לקונטנדרית ב-AFC.

למרות שהמספרים שלו לא נצצו במיוחד, אני חושב שפרדי הראה עוד סימן לצמיחה כקיובי ומנהיג. בעונת הרוקי שלו, לשם ההשוואה, ה-EPA, מדד שמנבא את תוספת הנקודות בהרכב מסוים, הממוצע למהלך בלי מקאפרי היה 0.001 (מקום 15 בליגה) ואיתו 0.145 (מקום 2). הניינרס סיימו את המשחק הזה עם EPA ממוצע למהלך של 0.097.

הניינרס (ביחד עם הג'טס) גם ניפצו את הסטטיסטיקה עם סקוריגמי - 19:32. למי שלא מכיר את המושג - מדובר בתוצאה ייחודית שמעולם לא הופיעה במאזן הסופי של משחק NFL וזו הייתה התוצאה הייחודית ה-1085 בדברי הימים של הליגה.

עדיין לא ברור האם מקאפרי יחזור למשחק נגד מינסוטה בשבוע הבא, אבל גם בהיעדרו - נראה שיש על מי לסמוך, כשג'ורדן מייסון, שהרשים מאוד בפריסיזן, סוף-סוף הראה שגם מה שקורה במשחקי הקדם-עונה, לא תמיד נשאר רק בקדם עונה - וניפק שורה סטטיסטית נהדרת של 28 נשיאות ל-147 יארדים (5.3 בממוצע לניסיון) וטאצ'דאון בזכות סגנון הריצה הפיזי שלו, אני מאמין שיהיה לו תפקיד בהתקפה גם אחרי שמקאפרי יחזור.

סיבה מרכזית שלניינרס היו 180 יארדים על הקרקע, וחיזוק משמעותי מסתמן לנקודת תורפה מהעונה שעברה בניינרס - הגארד הימני הרוקי דומיניק פיוני (בחירת סיבוב 3 מקנזס), שאפשר לראות בריצה של מייסון למטה משליך לרצפה כמו בובת סמרטוטים את ה-DT מייקל קלמונס (פיוני עם החולצה מספר 77):

פרד וורנר שוב היה נהדר, וזו לא רק ההשמטה הכפויה על בריס הול בתחילת המשחק - הוא הוביל את הקבוצה עם 7 תאקלים, ואפשר רק תפיסה אחת ל-3 יארדים במשחק המסירה.

ואי אפשר בלי מילה טובה לעוד שם שראוי לכמה קולות ל-MVP של המשחק הזה - הבועט של הניינרס, ג'ייק מודי, עם 6 מ-6 (כולל בעיטה מוצלחת מ-53 יארדים). מנג'רים של מיליוני קבוצות פנטזי ברחבי העולם מודים לך (או מקללים אותך).

בצד של הג'טס - ההגנה לא ממש הרשימה. היא אפשרה לניינרס 25 דאונים ראשונים (לעומת 14 בלבד של הג'טס) שתורגמו לחמישה דרייבים שהגיעו לרדזון, ומתוכם שניים הסתיימו בטאצ'דאון. בהתקפה למדנו שוב כמה משמעות יש להיכרות וכימיה בין קיובי לתופס, גם אם הוא לא הכי מוכשר, כשאלן לזארד היה הנשק המוביל של הג'טס בהתקפה עם שש תפיסות ל-89 יארדים וטאצ'דאון. ארון רוג'רס לא נראה מדהים, בלשון המעטה (13 מ-21 ל-167 יארדים), אבל עדיין יש לו את החוכמה, הכוח בזרוע והדיוק. גם נראה שהפציעה משפיעה עליו פחות מאשר על קירק קאזינס, למשל.

כתבתי בפוסטים לקראת העונה על החשיבות של איזון בהתקפת הג'טס, כדי להוריד קצת מהכתפיים המזדקנות של רודג'רס, ולא נראה שזה המצב כרגע - 19 ריצות ל-68 יארדים (3.6 בממוצע לנשיאה) זה נתון שלא ינצח להם הרבה משחקים העונה. בדאונים 1/2 הם רצו 14 פעמים ל-34 יארדים בלבד (2.4 בממוצע) עם אחוז הצלחה של 7.7% בלבד - הנתון הגרוע ביותר בליגה בשבוע 1.

לניתוח המקצועי המלא של שבוע 1 היכנסו לבלוג Pick Six

  • עוד באותו נושא:
  • פוטבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully