וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס ריאל במוקד: המקרה שישנה את שוק ההעברות בכדורגל?

לסאנה דיארה, ששיחק גם בצ'לסי, ארסנל ונבחרת צרפת, מחכה להחלטת בין הדין לצדק של האיחוד האירופי בתיק נגד פיפ"א וארגון השחקנים העולמי. הפרקליט הראשי של בית הדין טען: "כללי פיפ"א מנוגדים לחוק האיחוד"

תקציר: צרפת - בלגיה 0:2/ספורט1

בית הדין לצדק של האיחוד האירופי יכריע ב-4 באוקטובר בתיק לסאנה דיארה, ועשוי לגרום למהפכה בשוק ההעברות העולמי ובחוזי הכדורגלנים. מדובר בתביעה בין קשר נבחרת צרפת וריאל מדריד לשעבר לבין פיפ"א, ארגון השחקנים העולמי והתאחדות הכדורגל הבלגית, בנוגע לעזיבת דיארה את לוקומוטיב מוסקבה ב-2014 וכישלון המעבר לשרלרואה הבלגית.

דיארה האשים בתחילת עונת 2014/15 את לוקומוטיב כי קיצצה בשכרו ללא כל סיבה אחרי שנה במועדון, ולאחר כמה שבועות הודיעה חד צדדית על התרת חוזהו. הרוסים טענו כי השחקן לא עמד בתנאי חוזהו ותבעו 20 מיליון יורו בבוררות של פיפ"א וגם ב-CAS. עקב כך, דיארה התקשה למצוא קבוצה כי המתעניינות בו חששו ממצבו המשפטי. "החיפוש התגלה כמסובך בגלל הסיכון שהכביד על כל מועדון חדש", הסבירו נציגיו של דיארה.

כדורגלן העבר הצרפתי לסאנה דיארה. BERTRAND GUAY/AFP, GettyImages
לא מוותר. לסאנה דיארה/GettyImages, BERTRAND GUAY/AFP

ואכן, סעיף 17 לתקנות פיפ"א בדבר מעמד והעברת שחקנים, המתייחס להשלכות של הפרת חוזה "ללא סיבה מוצדקת" ומנגנון "החוב המשותף", מגנים על מועדונים מפני הפרות חד-צדדיות. לפיכך, אם השחקן "יידרש בתשלום פיצויים, הוא והמועדון החדש שלו יהיו אחראים יחד ולחוד לתשלום. הסכום עשוי להיקבע בחוזה או להיות מוסכם בין הצדדים". אם לא ישולם, עשויות להינקט סנקציות ספורטיביות נגד המועדון הקולט.

שרלרואה גילתה אז עניין רב בדיארה ושלחה הסכם לקראת חתימה ב-19 בפברואר 2015, אבל היו שם שני תנאים ואחד מהם לא מולא, כך שהעסקה נפלה. הלשכה ליישוב סכסוכים של פיפ"א הורתה אז לדיארה לשלם 10.5 מיליון יורו ללוקומוטיב, אבל השחקן פנה לבית המשפט במארסיי, משם המשיך לערעור במונס ואז לבית הדין לצדק של האיחוד האירופי.

בחודש מאי האחרון, הפרקליט הראשי של בית הדין הזה מסר את מסקנותיו בתיק נגד פיפ"א וגרס כי "כללי פיפ"א מסוימים לגבי העברת שחקנים עשויים להתברר כמנוגדים לחוק האיחוד". לפי נציגי דיארה, חוקי פיפ"א למעשה מנוגדים לחופש התנועה של האיחוד האירופי. "הוראות אלה עלולות להרתיע ולהניא מועדונים מלהעסיק את השחקן, מחשש לסיכון כספי. הסנקציות הספורטיביות יכולות למנוע משחקן לממש את מקצועו במועדון שנמצא במדינה אחרת מהאיחוד האירופי".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
לסאנה דיארה שחקן ריאל מדריד לפני אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה. רויטרס
עבר מועדוני פאר. לסאנה דיארה במדי ריאל מדריד/רויטרס

דיארה, היום בן 39, התחיל את הקריירה בלה האבר וב-2005 הגיע לצ'לסי. אחרי שנתיים עבר לארסנל, המשיך לפורטסמות' ובינואר 2009 חתם בריאל מדריד, איתה זכה באליפות ב-2012 ובגביע שנה לפני כן. אחרי האליפות עבר לאנז'י מחצ'קלה הרוסית ומשם כאמור ללוקומוטיב. אחרי השחרור ונפילת העסקה עם שרלרואה, חיכה דיארה לקיץ 2015 ואז חתם במארסיי. לאחר מכן שיחק באל גז'ירה הקטארית וקבוצתו האחרונה ב-2018 הייתה פריז סן ז'רמן. בנבחרת צרפת רשם 34 הופעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully