וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנין טענה: "ב"ש הצדיקה את האירוע". ברקת: "זה שקר"

11.9.2024 / 17:40

סערה בדיון על אירועי טרנר. הפועל באר שבע דורשת ניצחון טכני בטענה שהאורחת סירבה לשחק, כיאל טען מנגד ש"שחקנים היו מבוהלים, היה קשה להשאיר זרים בארץ" ועו"ד אבן עזרא הוסיף: "אוהדי ב"ש ביזו את ההמנון, לא הייתה הוראה לחזור". התובע דורש 0:0 ללא נקודות

קויק: מהומה במשחק בין הפועל ב"ש לבני סכנין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

עשרה ימים אחרי האירוע המביש באצטדיון טרנר, בו אוהדי בני סכנין ביזו את ההמנון, בתגובה אוהדי הפועל באר שבע פרצו לכר הדשא בניסיון לפגוע בקהל האורח ולאחר מהומת ענק המשחק בוטל בשל סירוב שחקני בני סכנין לשחק, היום (רביעי) הצדדים נפגשים בבית הדין המשמעתי בהתאחדות לכדורגל.

הדיון נערך בהרכב מורחב של שלושה דיינים בראשות אב בית הדין המשמעתי עורך הדין ישראל שמעוני. בין העדים והנוכחים בדיון נכחו בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת ומנכ"ל הפועל באר שבע גיא פרימור עם עורך הדין רועי רוזן ובצד השני מוחמד אבו יונס, יו"ר בני סכנין ביחד עם בירם כיאל והשחקנים סטפן אומאונגה, אלכסנדר רמאלינגום ועובדיה דרויש שהגיעו במטרה להעיד על אשר התרחש בחדר ההלבשה של הקבוצה אחרי פריצת האוהדים. עו"ד יפתח אבן עזרא ייצג את סכנין.

בהפועל באר שבע נאבקו בעיקר בהחלטת תובע ההתאחדות עו"ד גלעד ברגמן לדרוש עונש של 0:0 ללא נקודות מתוך הבנה בחלקם באירוע, אבל תוך כדי שהם עומדים על כך שניתן היה לשחק אילולא סירובם של שחקני בני סכנין, דבר שגם גורמי הביטחון ובראשם המשטרה אישרו. נושא המשטרה, כמובן, היה משמעותי מאוד לאור טענות סכנין כי לא היו יכולים לבטוח בכוחות הביטחון שעשרים דקות קודם לא היו שם בשבילם ואף טענו לאירוע מתוכנן מצד הקהל המקומי. לקראת סיון הדיון אף התלהטו הרוחות וברקת הטיחה באנשי סכנין: "זה שקר". בימים הקרובים תתפרסם ההחלטה, בינתיים מהלך הדיון להלן:

אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ברקת הגיעה לבית הדין/ברני ארדוב
מוחמד אבו יונס, בירם כיאל, בני סכנין. ברני ארדוב
גם כיאל ואבו יונס הגיעו להעיד/ברני ארדוב

מהלך הדיון

16:10: הדיון יצא לדרך. הפועל באר שבע עומדת לדין בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, התפרצות לשדה המשחק בנסיבות מחמירות ופגיעה על ידי אוהדים. בני סכנין עקב סירוב לקיים/להמשיך משחק, התפרצות לשדה המשחק, התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, קריאות גזעניות ו/או פוגעניות ופגיעה על ידי אוהדים.

16:20: התובע ברגמן טוען: "אפשר לחלק את הדיון לשלושה חלקים. הראשון כלפי בני סכנין בנוגע לקריאות פוגעניות, צירפנו סרטונים ותמונות בזמן נגינת ההמנון. אי אפשר להתעלם מהאירוע ובעקבות ההיסטוריה של המועדון ונדרש עונש חמור.

החלק השני של האירוע מתחיל מעשרות אוהדי באר שבע שפרצו עם מקלות ומוטות לכר הדשא. אני טוען שההתפרצות לא היתה מתוכננת מראש. היה צד שני של המטבע וגם אוהדים מהצד של בני סכנין התפרצו לדשא, על פי הסרטונים אפילו ניתן לראות שמי שנתן את המכה הראשונה היה אוהד בני סכנין". באמצע דבריו התפרץ אבו יונס: "אם ככה אז הכל בגלל בני סכנין ובאר שבע לא אשמה. אולי נשחרר אותה".

עוד אמר ברגמן: "קראתי את כתב ההגנה. ההתפרצות של אוהדי באר שבע הובילה לכך שהמשחק לא שוחק. זה סעיף יא1 וזה מחייב ענישה של נקודה בפועל. אחרי צפייה בהרבה סרטונים, גם מחייב קנס. הייתה גם פגיעה על ידי אוהדים והתפרצות חריגה בהיקפה שמצדיקה העמדה לדין בנסיבות מחמירות".

האזינו: יניב טוכמן על הדיון הסוער

תובע ההתאחדות עו"ד גלעד ברגמן. ברני ארדוב
עומד על דרישתו. התובע עו"ד ברגמן/ברני ארדוב

על אוהדי בני סכנין הוסיף ברגמן: "התפרצות קהל רב יכולה להיות רק במשחקים בעלי הישג ספורטיבי: משחק אליפות, גביע, משחק ירידה. זהו אירוע חריג של עשרות אוהדים חמושים במקלות, מכים את אוהדי היריבה ומובילים להפסקת המשחק הוא חריג בהיקפו. אני יודע מה פסקתם בעבר ומה קיים היום בתקנון, אז המקסימום שאפשר לבקש הוא הפחתת נקודה על תנאי. בני סכנין הועמדה לדין גם בעבירה של סירוב לקיום משחק, ומדובר בדבר חמור מאוד כי שופט המשחק, המשקיף ומפקד הכוח אישרו שניתן לקיים את המשחק", הבהיר התובע.

"גם אוהדיה סכנין קפצו לכר הדשא. אני בהחלט חושב שאלמלא הפריצה שלהם ייתכן והאירוע היה נגמר בצורה קלה יותר. טענה של הגנה עצמית לא מתקבלת על הדעת, בטח שיש שוטרים. בני סכנין הועמדה לדין גם בעבירה של סירוב לקיים משחק כי שופט המשחק, משקיף ומפקד המשטרה קבעו שניתן לקיים אותו. לכן צריך גם הפחתת נקודה לסכנין. קביעת תוצאת המשחק היא איננה עונש. תקנון האליפות קובע 0:0 ללא נקודות".

16:33: אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע, הגיעה לדיון גם כן.

16:35: עו"ד אבן עזרא מבקש שישמיעו את עדויות שחקני בני סכנין כדי שיוכלו להסביר מה עמד בפני החלטתם לא לעלות לדשא.

מוחמד אבו יונס יו"ר בני סכנין, עו"ד יפתח אבן עזרא, עו"ד רועי רוזן, גיא פרימור מנכ"ל הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אבו יונס, פרימור ועורכי הדין של הקבוצות/ברני ארדוב

16:39: אבו יונס מעיד: "עוד לפני נושא ההמנון באר שבע ערכה טקס הוקרה לאבו עביד ומהיציע של באר שבע נשמעו קריאות 'מחבל מחבל'. פתאום אחרי ההמנון ראינו שעשרות מאוהדי באר שבע פרצו באין מפריע לכר הדשא. אני רציתי שהמשחק יתקיים, ניגשתי לצוות המקצועי והם גם רצו, אבל השחקנים היו מבוהלים ואמרו שבאווירה כזו הם לא יכולים לשחק. שאף אחד לא ימעיט בערך האירוע, זה היה מאורגן ולא ספונטני - 80 אוהדים לא נכנסים ככה אם זה לא מאורגן. הסעיף היחיד שאפשר להאשים אותנו זה שבאנו לשחק כדורגל, כל שאר הדברים לא באשמתנו".

אבו יונס גם התבקש להתייחס לטענת המשטרה שאפשר לשחק: "מפקד הכוח אמר לנו שהכל בסדר ושאפשר לשחק, אבל 20 דקות קודם כשהיינו צריכים אותו הם לא היו שם. איך אנחנו יכולים לסמוך עליהם אחרי שרצו אלינו למעלה מ-100 אוהדים? עשיתי הכל כדי שנשחק, אם זה היה רק שחקן או שניים הייתי יכול להסתדר".

בהמשך לדברי יו"ר בני סכנין, הדיין ליובין הזכיר את המקרה במשחק של בני סכנין ובית"ר ירושלים בפתח תקוה, כאשר אוהדים פרצו לכר הדשא ואז גם אברמוב וגם אבו יונס שכנעו את הקבוצות להמשיך לשחק. אבו יונס השיב שזה אירוע שונה לגמרי, כי אז זה היה ספונטני והפעם אירוע מאורגן לטענתו.

בחקירה נגדית שביצע עו"ד רוזן, נשאל אבו יונס אם יש לו ראיות לכך שנשמעו קללות לעבר אבו עביד, שנחשב לשחקן אהוב על ידי אוהדי הפועל באר שבע. אבו יונס השיב: "כן, יש לי ראייה ויש הקלטות". כאשר נשאל אם האוהדים רצו לעברם של שחקניו, ענה: "האוהדים רצו לכיוון הקהל".

מוחמד אבו יונס יו"ר בני סכנין. ברני ארדוב
"יש לי הקלטות". אבי יונס/ברני ארדוב

16:50: בירם כיאל, המנהל המקצועי, העיד על האווירה בחדר ההלבשה ושיחותיו עם השחקנים: "אני הרבה זמן בכדורגל, בישראל ובאנגליה, מעולם לא חווינו דבר כזה. עזרתי לשחקנים לרדת מהדשא אחרי ההתפרצות וניסיתי להרגיע אותם ולקחת את כולם פנימה כי היה הרבה רעש. יש כאן שחקנים זרים שהיה קשה בכלל להשאיר אותם בארץ, הכנסנו אותם לחדר ההלבשה והם היו מפוחדים. השופט נכנס אלינו ושאל איך אנחנו מרגישים, ענינו שאנחנו מבוהלים ושזה אירוע חריג. הם אמרו שהם לא יכולים לעלות לשחק כי הגוף לא במצב טוב. המשחק איבד את הרוח הספורטיבית. אומאונגה אמר למפקד הכוח שלפני עשרים דקות הם לא היו שם בשבילו ושהוא מרגיש לא בטוח. כל השחקנים - מהחברה הערבית, הזרים וגם היהודים לא היו מסוגלים לעלות. הבנו שאין משמעות לשחק כדורגל עכשיו. כולנו צריכים לחשוב על הטיפול באוהדים המתפרעים, לא בלהעניש את בני סכנין, הפועל באר שבע או הכדורגל הישראלי".

17:04: עו"ד רוזן, שכאמור מייצג את הפועל באר שבע, טען: "המועדון צריך להיענש רק על פריצה של אוהדים לכר הדשא ולא על כל שאר היריעה שהורחבה כפי שבא לידי ביטוי בכתב האישום".

17:09: עו"ד רוזן מבקש נצחון טכני לזכות הפועל באר שבע עקב סירובה של סכנין לעלות למגרש. "השופט הורה לחדש את המשחק והוא והמשקיף מחלו מכבודם והתחננו משחקני סכנין שיעלו לשחק, אבל חלק סירבו. ברגע שהשופט קבע שיש לקיים אותו, זו חובה. הסיבה האחת והיחידה שהמשחק לא שוחק, היא שסכנין סירבה לשחק ולא לפי התובע. ברגע שסכנין עומדת לדין על סירוב כזה, אז היא האחראית".

אבו יונס ענה: "מאיפה אתה קובע את זה? זו אמירה גזענית, זה לא שייך לדיון".

עו"ד רוזן: "שבית הדין יורה לאבו יונס להתנצל שקרא לי גזען או יוציא אותו מהדיון".

17:17: בן עזרא שמייצג את סכנין: "אולי מי שביזו את ההמנון הם אוהדי באר שבע, ששנייה מסיום ההמנון התפרצו לכר הדשא עם מוטות ומקלות. הם התכוננו בזמן ההמנון והם אלו שביזו את ההמנון. אם זה קרה שנייה אחרי ההמנון, אולי הכל היה מתוכנן מראש? גם קראתי את דו"ח השופט ולרגע השופט לא ניגש לשחקני סכנין ואמר להם שהמשחק צריך להתחיל. אי אפשר לצפות מאוהדי סכנין שלא יירדו לדשא כדי להגן על עצמם כשהם רואים שבאים לתקוף אותם. אני חוזר ואומר שלא הייתה הוראה מהשופט לעלות לשחק".

עו"ד בן עזרא סיכם: "צריך להטיל על בני סכנין עונש, אך לא בנסיבות מחמירות. או שיהיה משחק חוזר או שיהיה 0:0 ללא נקודות. לא מגיע כאן הפסד טכני לאף אחת מהקבוצות".

עו"ד יפתח אבן עזרא המייצג את בני סכנין (מימין) עם עו"ד רועי רוזן המייצג את הפועל באר שבע. ברני ארדוב
עורכי הדין בן עזרא ורוזן מחויכים לפני הדיון/ברני ארדוב

17:34: סערה בדיון. אבן עזרא אמר שבעוד אבו יונס ביקר את אוהדיו, בהפועל באר שבע הצדיקו את האירועים. אלונה ברקת והמנכ"ל פרימור תקפו: "זה שקר, אתה משקר וחוצה גבול". ברקת הנסערת עוד אמרה: "אתה מסלף את דבריי, אני מוחה על דברי השקר. מיד אמרתי שאין מקום לאלימות, אתה צריך להתבייש, אני בכלל לא התכוונתי לדבר. אני במשך 17 שנים בעלים ואלימות זה קו אדום".

17:40: אב בית הדין, עו"ד שמעוני סיים את הדיון: "רבותיי, לא נסיים בשירת התקווה, אבל תודה לכולכם". פסק הדין יימסר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully