וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לספורטאים: "העליתם דמעות של אושר על פני אזרחי ישראל"

10.9.2024 / 16:30

מיקי זוהר בטקס חלוקת המענקים למדליסטים האולימפיים והפראלימפיים: "חילקנו 17 מיליון שקלים, אלו כאבי הראש הכי טובים שהיו לי"

דריבל, 10.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

מדינת ישראל עוברת ימים קשים מאוד בשנה האחרונה, אבל המשלחות לפריז הצליחו לרומם את רוח העם בזכות קיץ יוצא דופן. זה החל עם המשלחת האולימפית שחזרה מצרפת עם שבע מדליות ומיד אחריה המשלחת הפראלימפית שבה עם 10 מדליות נוספות. לכבוד הספורטאים, הספורטאיות, הזוכים והזוכות, התקיים היום (שלישי) אירוע הוקרה וחלוקת מענקי המדליות במכון וינגייט.

כידוע, במשחקים האולימפיים זכה השייט תום ראובני במדליית זהב, הג'ודאיות ענבר לניר ורז הרשקו בכסף, המתעמל ארטיום דולגופיאט בכסף וכן עלו על המקום השני בפודיום חברות הנבחרת בהתעמלות אומנותית: רומי פריצקי, דיאנה סברצוב, אופיר שחם, שני בקנוב והדר פרידמן. הג'ודאי פיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד.

במשחקים הפראלימפיים זכה אסף יסעור במדליית הזהב בטאקוונדו, השחיין עמי דדאון קטף שתי מדליות זהב, אחת מכסף ואחת מארד, החותרת מורן סמואל זכתה בזהב ובכסף זכתה גם נבחרת הכדורשער שמורכבת מרוני אוחיון, אורי מזרחי, ליהיא בן דוד, אלהאם מחאמיד רוזין, נועה מלכה וגל חמרני. בארד זכה גם השחיין מארק מליאר, גיא ששון זכה בארד בטניס כיסאות גלגלים ובארד זכו גם החותרים שחר מילפלדר וסאלח שאהין.

חלוקת המענקים: אסף יסעור. שלומי גבאי
אסף יסעור מקבל את המענק/שלומי גבאי
חלוקת המענקים: עמי דדאון. שלומי גבאי
"איזו שירה של התקווה". עמי דדאון/שלומי גבאי

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בפתח דבריו: "בשנה הקשה הזו התבוננתי בעם המיוחד שלנו וביכולת להתמודד עם הקושי, להילחם כמו אריות ולנצח. אתם הספורטאים עשיתם את זה על הצד הטוב ביותר. העליתם דמעות של אושר על פני אזרחי ישראל ואיחדתם אותנו ברוח הניצחון. 17 מיליון שקלים הם המענקים הגבוהים ביותר שישראל נתנה לספורטאים שלה. אלו כאבי הראש הכי טובים שהיו לי, אנחנו גאים בסכום הזה".

מיקי זוהר, שר התרבות והספורט מעניק את הפרס הכספי לנבחרת ההתעמלות האומנותית. שלומי גבאי
השר מיקי זוהר עם המתעמלות האומנותיות שזכו במדליית כסף/שלומי גבאי
מיקי זוהר, שר התרבות והספורט מעניק את הפרס הכספי לארטיום דולגופיאט על מדליית הכסף בפריז. שלומי גבאי
עם מתעמל הקרקע ארטיום דולגופיאט/שלומי גבאי
מיקי זוהר, שר התרבות והספורט מעניק את הפרס הכספי לגולשת שרון קנטור והמאמן שחר צוברי. שלומי גבאי
עם גולשת הרוח שרון קנטור/שלומי גבאי
חלוקת המענקים: מורן סמואל. שלומי גבאי
מורן סמואל מקבלת את המענק/שלומי גבאי
חלוקת המענקים: מארק מליאר. שלומי גבאי
השחיין מארק מליאר/שלומי גבאי
חלוקת המענקים: סאלח שאהין עם שחר מילפלדר. שלומי גבאי
החותרים סאלח שאהין ושחר מילפלדר/שלומי גבאי

השר התייחס לכמה ספורטאים באופן אישי ואמר: "אבישג סמברג ריגשה אותי במיוחד. כולנו בכינו איתה כי היא רצתה להקדיש את הניצחון לחטופים. איזה עוד ספורטאי בעולם יגיד דבר כזה? פיטר פלצ'יק לא חשב על דבר מלבד הריצה למאמן אורן סמדג'ה, אב שכול טרי. הוא חיבק אותו ואמר לו שאף אחד לא יכול עלינו. גם רז הרשקו באה מהעם המיוחד הזה ומקפידה לעודד את מי שניצחה אותה לחייך על הפודיום. יש ייחודיות כזאת? עמי דדאון, איזו שירה של התקווה. פצועי המלחמה צפו בך וראו שיש תקווה. זה עם ישראל, אתם אלופי הרוח שלנו. לכולכם מגיעה מדליה ללא יוצא מן הכלל. אני גאה בכם".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully