וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעולם מושלם, ג'די אוסמן היה צריך להגיע למכבי תל אביב"

מירוץ החימוש בין פנאתינייקוס לאולימפיאקוס מדגיש את הפערים שנפערו בין קבוצות העל לקבוצות הביניים ביורוליג, באירופה עוקבים בדאגה: "החזקות מתחזקות, העשירות מתעשרות, והתחרות נפגעת"

שמעון מזרחי פוגש את שחורציאניטיס ופפאלוקאס לפני משחק ההוקרה ליורגוס פרינטזיס/באדיבות מכבי תל אביב

יש שיאמרו שמירוץ החימוש יוצא הדופן של פנאתינייקוס ואולימפיאקוס הקיץ, הוא לא יותר מאשר מאבקי אגו שיחלפו כלעומת שבאו. כשהירוקים הנחיתו את לורנזו בראון לקו האחורי עמוס הכישרון שהצעיד אותם לזכייה ביורוליג, האדומים הגיבו עם החזרתו של ה-MVP לשעבר סשה וזנקוב; כשהאדומים השקיעו מיליונים כדי להחזיר את אוון פורנייה לאירופה, הירוקים שלפו את המזומנים כדי לצרף את ג'די אוסמן.

אבל בשורה התחתונה, מאבקי האגו בין דימיטריס ינאקופולוס לאחים אגלופולוס יצר מה שמסתמן כמשוואה חדשה בכדורסל האירופי. פנאתינייקוס (שעל פי דיווחים היום ביוון, תקציבה חצה את רף 50 מיליון היורו), אולימפיאקוס, ריאל מדריד וכנראה גם פנרבחצ'ה שרכשה הקיץ מכל הבא ליד מהוות ראש חץ בפסגה (המדומיינת, בינתיים) של היורוליג, והיתר בעיקר ינסו לזנב בהן.

המצב החדש מלהיב מצד אחד, ומדאיג מצד שני, כפי שהיטיבו לתאר בפודקאסט של המגזין "BasketNews".

"כאוהד יורוליג נייטרלי, אני קצת כועס. אני רוצה ליגה מאוזנת", אמר העיתונאי דונאטאס אורבונאס, והוסיף: "בעולם אידיאלי, ג'די אוסמן היה צריך להגיע למכבי תל אביב. הם זקוקים לכוכב בקו האחורי כדי לשפר את הסיכויים שלהם, ועל הנייר הוא נראה כמו התאמה מושלמת עבורם. את אוון פורנייה הייתי שולח לקבוצה כמו באסקוניה. אבל זה לא המצב. בגדול, הקבוצות היווניות הופכות לקבוצות-על שמצרפות כוכבים ללא אבחנה, כמו הסופר-טימס ב-NBA. הפערים בין הקבוצות הגדולות לקבוצותהבינוניות גדלו בצורה דרמטית. פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, ריאל מדריד ופנרבחצ'ה הרבה מעל כולן. החזקות מתחזקות, העשירות נעשות עשירות יותר, והתחרות נפגעת".

ג'די אוסמן, פנאתינייקוס. מתוך האתר הרשמי של פנאתינייקוס, אתר רשמי
מכבי תל אביב מביטה בקנאה? ג'די אוסמן/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של פנאתינייקוס

אורבונאס בחר בווייד בולדווין ובונזי קולסון, שני פליטי מכבי תל אביב שהגיעו לפנרבחצ'ה, כשתיים מחמש ההחתמות המרשימות ביותר ביורוליג הקיץ. "בולדווין הוא אחד השחקנים הכי טובים ביורוליג, וכנראה השחקן הכי טוב שעבר מקבוצת יורוליג אחת לקבוצת יורוליג אחרת. לא ברור איך הוא יסתדר עם שאראס - אבל איתו הם הופכים לאחת המועמדות לזכייה", אומר אורבונאס, ומוסיף: "בונזי קולסון היה קצת אנדרייטד, אבל הוא כבר לא כזה. כולם מבינים עכשיו כמה הוא טוב. לגנוב את בולדווין וקולסון ממכבי תל אביב, זה דבר גדול. פנר נראית מרשימה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully