וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באיטליה בעקבות ביזוי "התקווה": "שכחתם ש-6 מיליון נטבחו?"

בארץ המגף התחלחלו מחברי ארגון הימין הקיצוני שסובב את גבם והקניטו בזמן ההמנון של ישראל. חבר הפרלמנט קרא לשלוח אותם למאסר והתנצל, פוליטיקאי אחר דווקא הצדיק את המעשים: "ישראל המדינה הכי טרוריסטית על פני כדור הארץ"

רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל אחרי ההפסד 2:1 לאיטליה/ניב דברת

תקרית חריגה התרחשה אמש (שני) לפני משחקה של נבחרת ישראל נגד איטליה. בזמן נגינת "התקווה" באצטדיון בוז'יק בבודפשט, בו ישראל אירחה את המשחק בגלל אילוצים ביטחוניים, נשמעו קריאות גנאי נגד ישראל ועשרות אוהדים של נבחרת איטליה הפנו את גבם במחאה למה שהגדירו כ"רצח עם שישראל מבצעת בעזה".

התמונות מבודפשט חוללו סערה לא רק בישראל, אלא גם באיטליה, ובתקשורת האיטלקית זיהו מי עומד מאחוריהן: מדובר בחברי ארגון ימין קיצוני, שחבריו ידועים כאנטישמיים ולאומנים. כ-40 מהם הגיעו במיוחד למשחק נגד ישראל - לא כאוהדי כדורגל - אלא בניסיון "לעורר פרובוקציות פוליטיות זולות", כפי שנכתב הבוקר (שלישי) בתקשורת האיטלקית.

"לראות את התמונות מבודפשט - ולהתחלחל", גינו בתקשורת האיטלקית את התמונות, והוסיפו ש"לא חשוב מה הנסיבות, מדובר בחוסר כבוד משווע".

אוהדי נבחרת איטליה מבזים את ההמנון של ישראל. מתוך טוויטר, צילום מסך
האוהדים האיטלקים אמש, בזמן ההמנון/צילום מסך, מתוך טוויטר

התקרית מיד הגיעה לכותרות אתרי הספורט באיטליה, וגם בעולם הפוליטי הגיבו. אלפרדו אנטוניוצי, חבר פרלמנט שנחשב למתון, קרא לתפוס את האוהדים המדוברים ולהעמידם לדין.

"אותם אוהדים שהפנו את גבם בזמן ההמנון של ישראל, כנראה שכחו ששישה מיליון יהודים נטבחו בידי הנאצים. אלו אותם אנשים שקוראים קריאות אנטישמיות בהפגנות", אמר אנטוניוצי. "אני קורא ליו"ר ההתאחדות לכדורגל לזהות את אותם אוהדים ולהעביר את שמותיהם לרשויות. אנחנו כבר נדאג למצות איתם את הדין, ונעשה מאמץ לשלוח אותם אפילו למאסר. כך או אחרת, כאיטלקי אני מרגיש חובה וצורך להתנצל הערב בפני ישראל".

מנגד, הפוליטיקאי הקיצוני אלסנדרו די באטיסטה גיבה את אותם אוהדים, וכתב בפייסבוק: "האוהדים פעלו נכון. ישראל כובשת את פלסטין במשך עשורים רבים, ומבצעת אפרטהייד באופן המכוער והמובהק ביותר. מאז תחילת המלחמה בעזה, היא אחראית לרצח חם אכזרי. ישראל היא מדינת הטרור הגרועה על פני הגלובוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully