וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש שיפור, יש גם נורה אדומה: סיכום ההפסד של ישראל לאיטליה

ניב דברת, בודפשט

10.9.2024 / 9:00

הנבחרת יכולה לקחת לא מעט נקודות חיוביות לקראת המשך הקמפיין, אך בן שמעון חייב למצוא דרך להפיק את הגרסה הטובה ביותר של גלוך. וגם: האם לישראל יש כיום קשר אחורי טוב ואמין מאבו פאני?

רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל אחרי ההפסד 2:1 לאיטליה/ניב דברת

אפס נקודות משני משחקי פתיחת לית האומות הוא תרחיש ריאלי בהחלט שכל אוהד נבחרת ישראל העריך מהרגע שנודע שהכחולים-לבנים הוגרלו לבית הקשה בתולדותינו. ועדיין, למרות שהנבחרת מצאה את עצמה בצד המפסיד בשתי ההתמודדויות שקיימה בשלושת הימים האחרונים, ישנם לא מעט אלמנטים חיוביים בהופעות הללו (במיוחד נגד איטליה) שגורמים לאופטימיות זהירה.

ארבעה שינויים ביצע רן בן שמעון בהרכב שלו בהשוואה ל-11 שפתחו נגד 'השדים האדומים' בדברצן ביום שישי האחרון, כשאחד המשמעותיים שביניהם היה הורדתו של מוחמד אבו פאני לספסל. קשר פרנצווארוש עלה כמחליף בדקה ה-67, סיפק רגע של תקווה אמיתית כשכבש בדקה התשעים ולאחר מכן גרם לגל של תקווה זהירה ביציעי ה-'בוז'יק ארנה' שנבחרת ישראל עוד מסוגלת להמם את האיטלקים ולהשיג נקודה. נושא אבו פאני עולה באופן אוטומטי בכל כינוס של נבחרת ישראל באחד עשר החודשים בהונגריה, כשאוהדי הכדורגל הנייטרלים המקומים מתפעלים מההשתלבות שלו בפרנצווארוש בעונת הבכורה הקודמת ותוהים בקול רם: האם לנבחרת ישראל יש כיום קשר אחורי טוב ואמין ממנו?

מוחמד אבו פאני נבחרת ישראל. רויטרס
אין לנו את הלוקסוס לספסל אותו. אבו פאני/רויטרס

ההפסד לבלגיה לפני שלושה ימים לימד את הנבחרת שיעור מוכר - כדורגל חיובי במחצית הראשונה בלבד לא מבטיח לך דבר, והבלגים הענישו עם נוק-אאוט מוחץ בפרק זמן קצר של עשר דקות בתחילת המחצית השנייה בדברצן. אמש (שני) במשחק 'הביתי' בבודפשט, הנבחרת הציגה משחק שקול ועקבי יותר, יצרה מצבים והעניקה תחושה שאפשר וצריך להעז מול נבחרת איטלקית שהגיעה להתמודדות עמוסה בביטחון לאחר תצוגת התכלית שסיפקה נגד צרפת. ייתכן ואלו ההתאמות השונות שבן שמעון ביצע בפרק זמן קצר שגרמו לישראל להיות מאוזנת יותר, אולי אף העובדה שאלפיים אוהדים ביציעים (כשמרביתם המוחלט בכחול-לבן גאה) יצרו תחושה של 'בית, הרחק מהבית'. אבל בבית מאתגר עם נבחרות לאומיות מהמובילות ביבשת, כשאין סיכוי ריאלי למנף אותו בכדי להעפיל למונדיאל, נבחרת ישראל מציגה התקדמות ודרך, אלמנטים שהיו זרים לה לאורך פרק זמן כה ארוך.

ובכל זאת, ישנו דבר בולט ומדאיג, מעין נורה אדומה שבן שמעון יצטרך להתמודד איתה - תפקודו ותרומתו של אוסקר גלוך. ההחלטה לספסל אותו לאחר שפתח בהרכב נגד בלגיה הוגדרה כאמיצה (או טפשית. תלוי את מי שואלים) לנוכח גודל הכישרון שגלוך מציע - כישרון שהופך אותו לאחד הצעירים המבטיחים ביבשת, כזה שנמצא עמוק בפנקסי הסקאוטינג של מספר גדול של מועדוני צמרת אירופאיים.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שחקן הנבחרת האולימפית, אוסקר גלוך. רויטרס
שפת הגוף שידרה תסכול. גלוך/רויטרס

זו לא רק השגיאה שגלוך ביצע בשער השני שישראל ספגה - שפת הגוף שלו שידרה תסכול וחוסר שלווה מופגנת, ובעיקר הציגה גרסה מנוגדת לאוסקר גלוך בגרסתו ברד בול זלצבורג. זהו דבר שבן שמעון והצוות המקצועי שסביבו יצטרכו להתמקד בו לא רק לקראת הכינוס הבא וצמד המשחקים נגד צרפת ואיטליה, אלא בעיקר כחלק מהתהליך שהם שואפים להנחיל בנבחרת ישראל. תהליך שהחל עכשיו בקמפיין ליגת האומות המאתגר, ועתיד להימשך במוקדמות המונדיאל כבר באביב הקרוב, בו גלוך יקווה לקבל הבהרות לגבי תפקודו והיכולת שלו להוות אחד מעמודי התווך של נבחרת ישראל בשנים הקרובות.

בחודש הבא בליגת האומות

10 באוקטובר (21:45):

ישראל - צרפת
איטליה - בלגיה

14 באוקטובר (21:45):

איטליה - ישראל
בלגיה - צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully