וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם הראשונה באנדורו יוצאת לדרך

בעוד כשבוע תיערך אליפות העולם הראשונה באנדורו בעיירה קאנזיי באיטליה. רגע לפני הזינוק בואו לגלות את הענף שלקח השראה מתחרויות אופנועים באירופה וכזה שמשאיר את הדופק מהיר ואת האדרנלין גבוה

אנדורו ישראל. אילן קדוש,
אנדורו ישראל/אילן קדוש

ענף האנדורו הוא מהענפים הצעירים והמרתקים ביותר בעולם רכיבת השטח ומקורותיו נעוצים בתחרויות רכיבת אופנועים מאתגרות שהתקיימו באירופה, במיוחד באיטליה. תחרויות אלו נועדו לבחון את היכולות הפיזיות והטכניות של הרוכבים בתנאים תובעניים במיוחד. רכיבת האנדורו, שהתפתחה מהרעיון הזה, התמחתה במסלולי ירידות תלולות ובאתגרי שטח קשים, והפכה במהירות לפופולרית בקרב חובבי האופניים ברחבי העולם.

מה זה בכלל אנדורו?

ענף האנדורו קיבל את שמו מהמילה endurance (סיבולת) ולא בכדי. מדובר בתחרות שטח המתמקדת בעיקר בירידות טכניות ותלולות, תוך שילוב של קטעי רכיבה מאתגרים בין ירידה לירידה. בניגוד לתחרויות שטח מסורתיות אחרות, כמו קרוס קאנטרי ודאון-היל, תחרויות האנדורו מחולקות למקטעי ירידות המכונים "סטייג'ים" (בין שישה לעשרה) עם קטעי טיפוס בין ירידה לירידה.

הסטייג'ים בתחרויות אלו דורשים מהרוכבים שליטה ברמה גבוהה על האופניים וטכניקות רכיבה מתקדמות. כמו גם תמרון מדויק על גבי סלעים, שורשים, מסלולים צרים ומורכבים, וכל זאת במהירויות גבוהות כאשר המאמץ מרוכז והחמצן מדולל. התוצאה היא חוויית רכיבה שאינה דומה לשום דבר אחר - אתגר פיזי ומנטלי ברמה הגבוהה. רוכבי אנדורו נדרשים לא רק ליכולת טכנית ברמה הגבוהה ביותר, אלא גם לכושר גופני גבוה ויכולת עמידה בלחצים.

רואי אוסטפלד. אלירן קדוש, ליגת האנדורו הישראלית,
רואי אוסטפלד/אלירן קדוש, ליגת האנדורו הישראלית

בין סטייג' לסטייג' ישנם קטעי טיפוס שאינם נכללים במדידת הזמן הכוללת אך מוגבלים בזמן. הם דורשים מהרוכבים מאמץ פיזי גבוה וניהול נכון של האנרגיה במהלך התחרות. התחרויות יכולות להימשך יום שלם ולעיתים אף מספר ימים, והן כוללות מרחקים מצטברים של עד 60 קילומטרים, כאשר הירידות עצמן מכסות בין 30 ל-50 קילומטרים. המנצח הוא מי שצבר את זמן הסטייג'ים הקצר ביותר.

אליפות העולם הראשונה באנדורו - הכוכבים הגדולים מגיעים

השנה היא שנה היסטורית עבור ענף האנדורו, שכן לראשונה מתקיימת אליפות עולם רשמית באנדורו תחת האיגוד הבינלאומי לאופניים (UCI). ההחלטה לכלול את האנדורו באליפויות העולם מסמנת מהפכה משמעותית בענף. עם הצטרפות האנדורו לאיגוד האופניים הבינלאומי שונו החוקים וכעת תחרויות האנדורו הן תחרויות חד יומיות עם שישה סטייג'ים בלבד.

נגה כורם. Sven Martin Photography,
נגה כורם/Sven Martin Photography

אליפות העולם תתקיים באיטליה, בעיירה קאנזיי (Canazei) המפורסמת במסלולי האנדורו האייקונים שבה. האירוע צפוי למשוך תשומת לב עולמית רבה כשמיטב רוכבי האנדורו יגיעו להתמודד על התואר הנחשק. זוהי הזדמנות לרוכבים מכל רחבי הגלובוס להתחרות על תואר "אלוף עולם" ללא צורך בצבירת נקודות בתחרויות ליגה קודמות, מה שהופך את התחרות לנגישה יותר עבור כל רוכב או רוכבת שיחפצו בכך.

מה צפוי לנו באליפות העולם?

אליפות העולם באנדורו מחולקת לשני אלמנטים: הראשון- אימון רשמי. המתחרים באליפות העולם באנדורו יכולים להתאמן פעם אחת על המסלול הרשמי, זאת בניגוד לתחרויות בענפים האחרים בהן הרוכבים יכולים להתאמן על המסלול לפני התחרות ללא הגבלה. באימון הרשמי מכירים הרוכבים את המסלול בפעם הראשונה.

האלמנט השני- התחרות עצמה. התחרות תיערך על גבי מסלולים מאתגרים במיוחד, עם ירידות תלולות, שבילים טכניים וקטעי טיפוס מאתגרים. בין המסלולים הבולטים ניתן למצוא את המסלול האייקוני והתלול מאוד ה-"טוטי פרוטי"- מסלול שאורכו 6.5 קילומטר הכולל ירידה מצטברת של 1000 מטר. זה יהיה אתגר של ממש גם עבור הרוכבים המנוסים ביותר.

רוכבי אנדורו ישראלים על המפה

גם ישראל לא נותרת מאחור בענף האנדורו הנמצא במגמת צמיחה והתפתחות מתמדת. מזה כעשור מתקיימות תחרויות ארציות בענף תחת "ליגת האנדורו הישראלית" וממנה יצאו רוכבות ורוכבים לתחרויות הבינלאומיות.

אליפות העולם השנה צפויה לכלול נציגות ישראלית מכובדת, רוכבי האנדורו הישראלים, שכבר הוכיחו את עצמם בתחרויות בינלאומיות בעבר, מתכוונים לקחת חלק בתחרות היוקרתית. בין הרוכבים הישראלים שצפויים להשתתף נמצאים שמות בולטים כמו נגה כורם אלופת ישראל שממוקמת כרגע בטופ 10 של רוכבות האנדורו בעולם ובהישג השיא שלה הגיעה למקום השני בעולם (!) בסבב האנדורו העולמי, וכן שני הרוכבים הצעירים; עומר הטמן, אלוף ישראל הנוכחי, ואלעד שפנאוף סגן אלוף ישראל.

אנדורו ישראל. אלירן קדוש,
אנדורו ישראל/אלירן קדוש

הפופולריות הגוברת של תחרויות האנדורו בעולם וההכרה הרשמית מצד האיגוד הבינלאומי לאופניים, מבטיחות שהענף ימשיך לצמוח ולהתפתח. אירועים כמו אליפות העולם הם רק ההתחלה למה שעשוי להפוך לענף ספורט מרכזי שימשוך אליו רוכבים מקצועיים וקהל צופים נלהב.

עם אתגרים פיזיים ומנטליים שלא קיימים באף ענף רכיבה אחר, ועם מסלולים אקסטרימיים המותחים את גבולות היכולת האנושית, האנדורו מבטיח להמשיך לצבור תאוצה. אליפות העולם המתקיימת השנה אינה רק תחרות אלא חוויה בלתי נשכחת לכל מי שלוקח בה חלק, וצעד נוסף בדרך להכרה רחבה יותר באנדורו כענף ספורט מוביל בעולם האופניים.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully