וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכים החדשים: "סינר ואלקראס יזכו כל אחד ב-18-15 סלאמים"

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 9:20

לראשונה זה 22 שנה נדאל-פדרר-ג'וקוביץ' לא זכו בגרנד סלאמים וכל ארבעת התארים הלכו לצמד החדש: "הטניס בידיים טובות". סינר חושף: אתם לא יודעים מה עבר עליי

יאניק סינר טניסאי איטלקי. GettyImages
יאניק סינר טניסאי איטלקי/GettyImages

יאניק סינר זכה הלילה (בין ראשון לשני) באליפות ארה"ב, והמחיש שוב את העידן שנגמר: בכל ארבעת הגרנד סלאמים של 2024 זכו סינר וקרלוס אלקראס, ולראשונה זה 22 שנה - אף אחד משלושת הגדולים (פדרר, נדאל, ג'וקוביץ') לא הניף גביע מייג'ור. "זה קצת שונה, ללא ספק", הודה סינר, "כלומר, זה משהו חדש, אבל זה גם נחמד לראות. כיף לראות אלופים חדשים. כיף לראות יריבויות חדשות.

"תמיד יהיו שחקנים שיהפכו אותי לשחקן טוב יותר, כי יהיו זמנים שהם ינצחו אותי. אז אתה צריך לנסות למצוא דרך איך לנצח נגד שחקנים מסוימים. וגם, היום ראינו שלא הכל מושלם, זה גורם לי להבין שהעבודה לעולם לא מפסיקה. כן, אני מרגיש שזה טוב לספורט שיש כמה אלופים חדשים".

אלופת ווימבלדון לשעבר, מריון ברטולי, אמרה שהיא מאמינה שהצמד סינר-אלקראס יכול "לזכות בין 15 ל-18 גרנד סלאמים כל אחד".

"זה מדהים איך פעם אחר פעם אנשים דואגים לעתיד המשחק ולאן הוא הולך", אמרה אנבל קרופט, טניסאית העבר ומגישת יורוספורט, "אבל העתיד של הטניס נמצא בידיים כל כך בטוחות עם קרלוס ויאניק".

אלקראס, 21, אלופת צרפת ואלוף ווימבלדון, הוא אחד מארבעה שחקנים בלבד שהצליחו לנצח את סינר עד כה ב-2024. עם זאת, סינר זכה ב-55 מתוך 60 המשחקים שלו העונה וזכה בשישה תארים - פי שניים מאלקראס.

הספרדי, שהודח בסיבוב השני בניו יורק, בירך את סינר על ניצחונו האחרון באינסטגרם והוסיף: "מגיע לך". "אני מרגיש כאילו הדור החדש, אנחנו דוחפים אחד את השני", אמר סינר.

קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי לצד יאניק סינר טניסאי איטלקי. GettyImages
המלכים החדשים. סינר וקרליטו/GettyImages

עם זאת, הוא מודה שעבר תקופה "לא קלה", על רקע ההאשמות נגדו. כידוע, אלקראס כשל בבדיקות מאחר שנמצאו בגופו חומרים אסורים, אך ה-ATP זיכה אותו ולא השעה אותו מאחר שנטען שזה נעשה בטעות, ושהצוות הרפואי שלו בסך הכל השתמש בספריי לא חוקי, אך בעולם הטניס ביקרו בחריפות, ורבים טענו שהוא נהנה מיחס מיוחד.

"קשה לתאר הכל, כי אני והצוות שלי והאנשים שקרובים אלי, הם יודעים מה עברתי בחודשים האחרונים. זה לא היה רק ​​שבוע לפני הטורניר. זה היה חודשים. ברגעים כאלה אני תמיד מנסה להסתגר עם אנשים הקרובים אליי ולהבין גם מה קרה ואז מנסה לקבל את זה בצורה מסוימת.

"ברור שהיה לי מאוד קשה ליהנות ברגעים מסוימים. גם איך שהתנהגתי או איך שהלכתי על המגרש בטורנירים מסוימים לפני כן, זה לא היה כמו פעם, אז מי שמכיר אותי יותר, הוא יודע שמשהו לא בסדר.

"אבל במהלך הטורניר הזה, לאט לאט התחלתי מחדש להרגיש קצת יותר איך אני כאדם. לא ממש משנה איך ומה הייתה התוצאה. אז הטורניר הזה, ללא ספק, עזר לי קצת.
כן, אז עכשיו זה טוב שיש כמות קטנה של זמן, קצת חופש, ואז להתחיל מחדש עבור סין."

אלוף ארצות הברית יאניק סינר עם זוגתו אנה קלינסקאיה. Al Bello, GettyImages
נשיקה פומבית ראשונה. סינר וקלינסקאיה/GettyImages, Al Bello

מספרים:

  • סינר הוא האיטלקי הראשון שזכה בתואר יחידים בהיסטוריה של ארה"ב
  • לא איבד נקודה בהגשה ראשונה במהלך שתי המערכות האחרונות של המשחק (28 מ-28)
  • זכה ב-88% מנקודות ההגשה הראשונה שלו, הכי גבוה בגמר ארצות הברית הפתוחה מאז אנדי רודיק ב-2003 (89%)
  • ניצחון 23 בגרנד סלאם העונה (הכי הרבה בסבב)
  • תואר ATP שישי העונה (הכי הרבה בסבב); כולל מאזן 0:6 בגמרים
  • מאזן 2:35 במגרש קשים העונה (הכי הרבה ניצחונות בסבב); שני ההפסדים הגיעו מול אלקראס באינדיאן וולס ואנדריי רובלב במונטריאול
טיילור פריץ אליפות ארה"ב. רויטרס
יכול להיות גאה. פריץ/רויטרס

מנגד, טיילור פריץ חלם לשבור 21 שנות בצורת. אנדי רודיקהיה האמריקאי האחרון שזכה באליפות ארצות הברית הפתוחה אי שם ב-2003, ופריץ היה האמריקאי הראשון שהגיע לגמר מייג'ור מאז רודיק סיים כסגן אלוף בווימבלדון ב-2009.

"ברור שיש הרבה דברים חיוביים, וכשיעור קצת זמן והדברים יתקררו אז אני אשמח על העובדה שהגעתי לגמר", אמר פריץ. "אבל כרגע אני די מאוכזב מהרבה דברים על המגרש, איך שיחקתי בנקודות מסוימות. זה מבאס.

"ואני לא אומר שזה בהכרח היה משנה. פשוט הייתי רוצה לשחק טוב יותר ולתת לעצמי סיכוי טוב יותר. זה ממש מאכזב כרגע... אני מרגיש שהאוהדים כמובן, אוהדים אמריקאים, רוצים אלוף לגברים כבר הרבה זמן, ו... אני די כועס על איך ששיחקתי, אני מרגיש שאכזבתי הרבה אנשים."

למרות שברון הלב של הגמר, לפריץ עדיין יש שנה מצוינת. הוא הפך לגבר האמריקאי הראשון שהגיע לשלושה רבע גמר בגרנד סלאם בעונה מאז רודיק (2007) והראשון שהגיע לשבוע השני בכל ארבעת אירועי הסלאם מאז אגאסי ב-2003. הוא יעלה למקום השביעי בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully