וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיבות המחרידות והעדויות החדשות: פרשת הרצח של הרצה מקניה

בקניה ממשיכים להניח זרי פרחים על הדשא החרוך שעליו רבקה צ'פטגיי ניסתה לכבות את הלהבות, אחרי שבן זוגה הצית אותה למוות לעיני ילדיה. העדויות הקשות

תיקתקנו - סיכום אירועי היום הספורט, 8.9/ספורט1

העדויות על הרצח האכזרי של רבקה צ'פטגיי, הרצה מפריז שנרצחה על ידי בן זוגה, ממשיכות לזעזע את קניה, כאשר מחוץ לבית שבו התגוררה הונחו פרחים על הדשא שנחרך בלהבות - כשהאצנית התגלגלה על הקרקע בניסיון לכבות את גופה הבוער.

הרצה האולימפית בת ה-33 מתה ביום חמישי שעבר מפציעות שנגרמו לה לאחר שבן זוגה לשעבר השליך עליה בנזין והצית אותה כשהיה בבית עם שתי בנותיה.

"הייתי בבית ושמעתי אנשים צועקים 'אש'. כשיצאתי, ראיתי את רבקה רצה לעבר הבית שלי בוערת, צועקת 'תעזרו לי'", כך סיפרה אגנס ברברה, השכנה של צ'פטגיי, "כשהלכתי לחפש מים והתחלתי לקרוא לעזרה, התוקף שלה הופיע שוב והשליך עליה עוד דלק, אבל אז גם הוא נשרף והוא ברח לכיוון הגינה כדי לנסות לכבות את עצמו. אז הלכנו לעזור לרבקה".

השכנה אמרה שמעולם לא ראתה מישהו "נשרף בחיים" לפני כן, ולא יכלה לאכול ימים לאחר התקרית.
"היא הייתה שכנה טובה מאוד ורק לאחרונה היא חלקה איתי תירס שהיא קטפה".

המשטרה מתייחסת למוות כאל רצח, כאשר בן זוגה לשעבר הוגדר על ידי המשטרה כחשוד העיקרי. על פי החשד השניים היו מסוכסכים על חלקת האדמה שבה התגוררה צ'פטגיי, כשהתיק ממתין לפתרון משפטי.

הוא יועמד לדין בבית המשפט לאחר שייצא מבית החולים, שם הוא ממשיך להתאושש מפציעות שנגרמו לו במהלך האירוע. "פתחנו תיק, החקירות נמצאות בשלב מתקדם", אמר הקצין שאחראי על החקירה.

המרתונסיסטית רבקה צ'פטגיי. FERENC ISZA, GettyImages
צ'פטגיי בצהוב-אדום של אוגנדה, ליד לונה צ'מטאי/GettyImages, FERENC ISZA

אמה של צ'פטגיי, אגנס, אמרה שבתה "תמיד הייתה ממושמעת, חביבה ועליזה לאורך כל חייה". עמנואל קימוטאי, חבר ושכן שלמד בבית הספר עם צ'פטגיי, תיאר אותה כאדם "מאוד מרגש" ו"נחוש". "אפילו בבית הספר היסודי היא כבר הצליחה מאוד באתלטיקה, היא הייתה האלופה שלנו", אמר קימוטאי.

הרצה האולימפית נולדה בצד הקנייתי של גבול קניה-אוגנדה, אך בחרה לחצות ולייצג את אוגנדה כדי לרדוף אחרי חלום האתלטיקה שלה כשלא זכתה לפריצת דרך בקניה.

כשהחלה להתעסק באתלטיקה, היא הצטרפה לכוחות ההגנה העממיים של אוגנדה ב-2008 ועלתה לדרגת סמל.
הקריירה שלה כללה תחרות באולימפיאדה בפריז השנה. למרות שהגיעה למקום ה-44 במרתון, אנשים באזור ביתה כינו אותה "אלופה".

היא גרה בצ'פקום, כפר בקניה, כ-25 ק"מ מהגבול עם אוגנדה, באזור כפרי שעיקר פעילותו הכלכלית היא חקלאות. כל מי שהכיר אותה מספר בחיבה על אישה שהיו מנופפים לה כשהיא מתאמנת לאורך הכביש, ותמיד הגיבה בחיוך.

חברתה אומרת שההופעה שלה באולימפיאדה הייתה מאכזבת בגלל שלא "היה לה שקט" בגלל הסכסוך עם בן זוגה לשעבר שהחל בשנה שעברה. "הם גרו ביחד אבל התחילו להסתכסך בשנה שעברה בגלל כסף", נזכר אחיה ג'קוב, "הוא שאל את אחותי: מה את עושה עם כל הכסף שאת מרוויחה?".

היא תובא למנוחות ב-14 בספטמבר בבית אבותיה באוגנדה. היא הספורטאית השלישית שנהרגת בקניה בשלוש השנים האחרונות על ידי בני הזוג.

צ'פטגיי היא רצה למרחקים ארוכים שהשתתפה למעלה מעשור בתחרויות שונות ברחבי העולם, מריצות ל-10,000 מטר, דרך חצי מרתון ועד מרתון. בפריז היא השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים והיא סיימה את ריצת המרתון במקום ה-44.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully