וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליט הבלעדי: יאניק סינר זכה באליפות ארה"ב

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 23:55

אחרי ההדחות המוקדמות של אלקראס וג'וקוביץ', האיטלקי המדורג 1 הביס את טיילור פריץ המקומי 3:6, 4:6, 5:7 בדרך לתואר גרנד סלאם שני השנה ויגדיל את יתרונו בפסגת הדירוג. אליל הקהל רצה להיות האמריקאי הראשון שזוכה בטורניר מאז אנדי רודיק, אך היה חסר סיכוי

תקציר: יאניק סינר זכה בטורניר סינסינטי/ספורט1

גבירותי ורבותיי, קבלו את המלך החדש של הטניס העולמי: יאניק סינר זכה היום (ראשון) באליפות ארה"ב אחרי 3:6, 4:6, 5:7 על טיילור פריץ המקומי והשלים זכייה שנייה השנה ושנייה בקריירה בתואר גרנד סלאם. סינר הגיע לאליפות הזו כמדורג ראשון אך לא בטוח כפייבוריט לאור העובדה שג'וקוביץ' ואלקראס חמדו את התואר. אלא ששני הנפילים הודחו מוקדם ופינו את הבמה לסינר, ששלט כצפוי מול פריץ ונזקק לקצת יותר משעתיים כדי להשיג את הניצחון הזה ולבסס את שלטונו בפסגת הטניס.

הקהל בניו יורק, כמובן, החזיק אצבעות לפריץ - הפיינליסט המקומי הראשון מאז 2006, שרצה להפוך לזוכה האמריקאי הראשון מאז אנדי רודיק ב-2003. אלא שפריץ, שהעפיל לראשונה בקריירה לגמר גרנד סלאם, לא באמת היווה יריב של ממש לאיטלקי ששבר מיד בפתיחת המשחק הזה ובמערכה השנייה שבר בדיוק בזמן ל-4:6. פריץ החזיר מלחמה במערכה השלישית וכבר הגיש לניצחון במערכה במצב של 4:5. אלא שכמו במערכה הקודם, סינר הרים את עצמו בדיוק בזמן, שבר בחזרה וניצחו את המשחק הזה. האם האיטלקי הג'ינג'י הולך לשלוט בטניס העולמי בקרוב? לא בטוח כשיש את אלקראס בסביבה. מה שבטוח, חובבי הטניס ובעיקר האיטלקים שלא מורגלים לטניסאים ברמה שלו, ירוו ממנו נחת עוד הרבה מאוד שנים.

יאניק סינר, טניסאי איטלקי, אחרי זכייה באליפות ארצות הברית הפתוחה. רויטרס
אלוף ארה"ב הטרי. יאניק סינר/רויטרס

מערכה 1

פתיחת המשחק לא בישרה טובות לפריץ, שנשבר כבר במשחקון הראשון. פריץ חזר לעניינים עם 2:1 והשיג שתי נקודות שבירה במשחקון הרביעי כשעלה ל-15:40. סינר התעשת וחזר ל-40:40, אבל פריץ הצליח להשיג ווינר ושבירה מפתיעה מאוד בדרך ל-2:2. פריץ המשיך לדהור על גבי המומנטום שלו, הציל שלוש נקודות שבירה ועלה ל-2:3. סינר נכנס לעניינים, השווה ל-3:3 וניצל טעות כפולה בהגשה של פריץ כדי לשבור שוב ולעלות ל-3:4. סינר המשיך במומנטום וניצח 3:6 את הסט הראשון בתוך 40 דקות.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
טיילור פריץ. רויטרס
ניסה לתת פייט, אבל סינר היה גדול עליו. פריץ/רויטרס

מערכה 2

אחרי רצף השבירות במערכה הראשון, המערכה השנייה הייתה הרבה יותר שקולה. פריץ הפעם שמר על ההגשות, אבל לא היה קרוב לשבור את סינר שעלה ל-3:4. סינר הכניס את ההגשות הראשונות שלו ולא איבד נקודה כשזה קרה. הוא עלה ל-4:5 קריטי במערכה השנייה. כל הלחץ היה על פריץ שידע שהוא יאבק את המערכה אם יישבר. הלחץ גבר כשסינר עלה ל-0:30 ו-15:40 ואז, בדיוק בזמן, סינר שבר עם ווינר שהעלה אותו ל-0:2 במערכות.

יאניק סינר טניסאי איטלקי. GettyImages
שליטה מוחלטת. סינר/GettyImages

מערכה שלישית

המערכה השלישית יצאה לדרך עם הדומיננטיות של סינר, שהשיג ווינר אחרי ווינר. אלא שכמו במערכה השנייה, לא ראינו שבירות מוקדמות. השבירה איימה להגיע במשחקון השישי. סינר הוביל כבר 15:40 והשיג שתי נקודות שבירה, אבל פריץ עמד בלחץ, עלה לרשת והשווה ל-3:3. המשחקון השביעי היה מרתק. פריץ עלה לרשת, הפעיל לחץ על האיטלקי ועלה ל-15:40 עם נקודה יפהפיה. הוא ניצל טעות של סינר כדי להשיג שבירה ראשונה מאז תחילת המערכה הראשונה ועלה ל-3:4 קריטי. פריץ פתח את משחקון ההגשה שלו עם שגיאה כפולה. הוא עלה כבר ל-15:40, אבל שוב ביצעה שגיאה כפולה בהגשה ועוד טעות בלתי מחוייבת שקבעה שוויון 40. אלא שהאמריקאי לא התרגש ועם אייס עלה ל-3:5 עם משחקון שלישי רצוף. פריץ הגיש למערכה והלחץ ניכר עליו. טעות בלתי מחוייבת שלו העלתה את סינר ל-15:30 והוא הצליח גם לעלות ל-30:40 ולהשיג נקודת שבירה אותה הוא גם ניצל בזכות דרופ שוט אמיץ. סינר שמר על ההגשה שלו ועלה ל-15:40 במשחקון של פריץ. הקהל יצא מגדרו בניסיון להשאיר את פריץ במשחק, אבל סינר בקור רוח האופייני שלו שבר וזכה באליפות ארה"ב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully