וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהתפרעות: כוכב העבר השערורייתי הכה את השכן ואז תקף את המתעד

יונל גנאה - החלוץ הרומני שניצח את אנגליה ביורו 2000 ובמהלך הקריירה בעט בחברים לקבוצה, זרק חפצים על מאמנים וחנק שופטים - התנפל הפעם על שכניו. כיצד הגיבו השוטרים?

תיקתקנו - סיכום אירועי היום הספורט, 6.9/ספורט1

יונל גנאה, אחד מכוכבי העבר של נבחרת רומניה ומי שהבקיע את שער הניצחון לרשת אנגליה ביורו 2000, היה מעורב בסקנדלים רבים בימיו ככדורגלן פעיל וכך גם אחרי הפרישה. הפעם מדובר בתקרית מתועדת שבסיומה גם הוצא נגדו צו הרחקה בגין תקיפת אחד משכניו. גנאה טען כי היה מדובר בעימות מילולי בלבד, אבל התמונות שפורסמו באתר GSP הוכיחו אחרת.

בסרטון ממצלמות האבטחה נראה גנאה בן ה-51 דוחף באגרסיביות אדם אחד בגלל ריב על מיקום הגדר ואז מתפרע ומטיח את הגדר על אדם נוסף שתיעד את המקרה בטלפון הסלולרי שלו. הוא הסביר כי זה קרה בעקבות חילוקי דעות מתמשכים בנוגע לכביש הגישה לאחד מנכסיו, ואילו השכנים טענו כי כדורגלן העבר השכיר את ביתו לאנשים שמפריעים לשלום הציבור ללא הרף ולכן הציבו את הגדר.

מהמשטרה נמסר: "בעקבות שיחה ב-4 בספטמבר, יצאה למקום משטרת העיר וולונטאר וכבר מהבדיקות הראשונות התברר כי גבר בן 51 תקף פיזית גבר אחר בן 54, על רקע סכסוך בגין העברת גדר המוצבת על הכביש. בהתאם לחקיקה ולאור קיומו של סיכון ממשי, המשטרה הוציאה צו הגנה זמני לתקופה של חמישה ימים נגד הגבר בן ה-51 ופתחה בחקירה פלילית".

גנאה אמר לאחר מכן: "האדון המדובר מצלם בחצר שלי, בבית שלי. האנשים שם משקרים, הם חסמו את הדרך בצורה פוגענית ומנעו גישה לנכס שלי ללא הסכמתי. הגשתי תלונה במשטרה".

רגע התקיפה של יונל גנאה

נטייתו של גנאה לאלימות היא לא דבר חדש. בתחילת הקריירה, כששיחק בבראשוב, הוא הכה את הקפטן שלו ובאוניברסיטטאה קראיובה בעט בפניו של חבר לקבוצה וגרם לו לאבד כמה שיניים, ותקרית אחרת הסתיימה כאשר סילביאן קריסטקו זרק עליו את שולחן העיסוי. בימיו בשטוטגרט, בעקבות ביקורת של מאמנו פליקס מגאת על בעיות המשקל שלו, הוא זרק עליו כף גלידה. בנבחרת כמעט הלך מכות עם המאמן לאסלו בולוני ותקף את חברו דניאל קיריצה כי חשב שרימה אותו במשחק קלפים. באפריל 2004, במשחק מול סקוטלנד, פגע בצורה קשה בברכו של הבלם ג'ון קנדי וגרם לו להיעדרות של כשלוש שנים, בעקבותיה גם פרש מכדורגל.

סטיבן ג'רארד הזכיר אותו באוטוביוגרפיה שכתב, עם אזכור אירוע מהמשחק בין וולבס לליברפול בינואר 2004. "הוא גרם לי לחתך מכוער ברגל, מהברך ועד הקרסול". כאשר גנאה שמע על כך, הוא הגיב: "כשאכתוב את האוטוביוגרפיה שלי, לא אזכיר את ג'רארד. אצלי אין מקום לילדות קטנות".

גם לאחר חזרתו לכדורגל הרומני, האלימות נמשכה. גנאה נגח באוסטרלי מייקל ביירד במחצית של משחק ובהמשך שנת 2007 חנק את מיחאי סטויקה, נשיא אוניראה בזמנו. הוא הורחק ל-22 משחקים ואז העונש הומתק מעט ל-16. כשהסתיים העונש, גנאה התעמת עם יוג'ין טריקה, אקס מכבי תל אביב, והפעם המכות נמנעו, אבל בתקרית נוספת חנק עוזר שופט, באחת התמונות המפורסמות שלו. ב-2012, במהלך הלוויה של יואן דרגאן, השושבין שלו וחברו מימי בראשוב, גנאה פתח במריבה עם הכומר כי לא היה מרוצה מהדרך בה ניהל את הטקס. כשאימן את אוניברסיטטאה קלוז', אחד משחקניו טען כי תקף אותו פיזית, ובתקופתו כמאמן וולונטאר תקף עיתונאית ואיים על חייה. גם אשתו במשך 24 שנים, התלוננה כמה פעמים על אלימות פיזית וביקשה צו הרחקה נגדו.

בחודש מרץ האחרון הוכנס גנאה לניידת משטרה, לפני המשחק בין רומניה לצפון אירלנד. זה קרה לאחר שלא עצר את רכבו לבקשת שוטרים שרצו לבצע בדיקה שגרתית. הוא התעמת עם השוטרים, התנגד ובסופו של דבר נקנס ונותר ללא רישיון למשך כחודש.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
יונל גנאה במדי נבחרת רומניה, אוקטובר 2003. AFP Contributor, GettyImages
תוקף סדרתי. יונל גנאה במדי נבחרת רומניה ב-2003/GettyImages, AFP Contributor

על הדשא, גנאה הוביל את ראפיד בוקרשט לאליפות רומניה ב-1998/99 וסיים כמלך השערים עם 28 כיבושים. לאחר מכן עבר לשטוטגרט, זכה איתה פעמיים בגביע האינטרטוטו והגיע למקום השני בגרמניה ב-2002/03. במדי הנבחרת כבש 19 שערים ב-45 הופעות, כולל כאמור הפנדל המכריע בדקה ה-88 לרשת אנגליה ביורו 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully