וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעמולה להט"בית": סרטון בטיקטוק כמעט פוצץ עסקת מיליונים

ריקרדו מנגס לבש את בגדי זוגתו בסרטון הומוריסטי. ברוסיה טענו שהמעבר לספרטק מוסקבה בסכנה וש"משרד התובע בוחן את הסרטון"

תקציר: פורטוגל - קרואטיה 1:2, רונאלדו כבש שער 900 בקריירה/ספורט1

סרטון טיקטוק קצר "כמעט פוצץ" את עסקת ההעברה של מגן פורטוגלי לספרטק מוסקבה - כך על פי התקשורת ברוסיה. הסיפור שהיה, כך היה:

ספרטק מוסקבה מנהלת בזמן האחרון מו"מ על רכישת המגן השמאלי ריקרדו מנגס מוויטוריה גמיראייש. הצדדים הגיעו לעמק השווה בנוגע לדמי הרכישה: סביב 2.5 מיליון יורו וספרטק סיכמה גם עם מנגס. אבל אז התפרסם סרטון היתולי שלו בטיקטוק וגרם למיני סערה ברוסיה.

בסרטון שאורכו 6 שניות, נכנסת בת הזוג של הכדורגלן לביתם ומגלה שהוא לבש את אותם הבגדים כמוה באותו יום. אפשר להתווכח על איכות ההומור - כל אחד וטעמו - אבל ברוסיה היה מי שלקח את זה לכיוון שונה לגמרי והגדיר את הסרטון כ"תעמולה להט"בית".

בערים גדולות כמו מוסקבה וסנט פטרסבורג, ישנן קהילות להט"ביות משגשגות, אבל באופן כללי חברי הקהילה מתמודדים עם אתגרים משפטיים וחברתיים עצומים ברוסיה. ביוני 2013 נחקק חוק פדרלי הידוע כ"החוק נגד תעמולה הומוסקסואלית" ומאז 2023 רוסיה אוסרת על אזרחיה לשנות את מגדרם החוקי ונאסרו טיפולי התאמה מגדרית.

בוויקיפדיה מפרטים: "רוסיה מחזיקה זמן רב בדעות שליליות בנוגע להומוסקסואליות, כאשר סקרים הצביעו על כך שרוב הרוסים מתנגדים לקבלה של יחסים הומוסקסואלים והראו תמיכה בחוקים המפלים את קהילת הלהט"ב הרוסית...".

ריקרדו מנגס במדי ויטוריה גימראייש. Eurasia Sport Images, GettyImages
ריקרדו מנגס במדי ויטוריה גימראייש/GettyImages, Eurasia Sport Images

בתקשורת הרוסית הפליגו וטענו שאם מנגס אכן יחתום בספרטק, ייתכן שהשלטונות במוסקבה יעמידו אותו למשפט בגין "הפצת תעמולה להט"בית". עוד נטען שלקראת מימוש העסקה, "משרד התובע בוחן לעומק את הסרטון שפורסם". בנוסף, הפוליטיקאי אנדריי זגוניקוב טען שצריך לאסור את כניסתו של מנגס לרוסיה ובוודאי שלא לצרף אותו לספרטק מוסקבה.

אחרי כל הרעש הזה, שקיבל מנת דלק מכובדת מהתקשורת הרוסית שזעקה "סקנדל", מנגס אמור לנחות במוסקבה ביום שבת ולחתום בספרטק. המועדון הרוסי כלל לא הגיב ולא ידוע אם הרעש הגיע לאוזניו של הכדורגלן. יכול להיות שזה מקרה שממחיש את המרחק בין המציאות לבין המרדף של התקשורת אחרי "סקנדלים". ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully