וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליה מספר 10 לישראל במשחקים הפראלימפיים: ארד לעמי דדאון

השחיין הפנטסטי סיים שלישי בגמר 50 מטר חופשי עם זמן של 37.11 שניות וחגג מדליה אישית רביעית בפריז. שיא העולם שלו נשבר. אריאל מליאר סיים במקום השביעי

תיקתקנו, 2.9/ספורט1

המשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים חגגה הערב (שישי) את המדליה ה-10 שלה בפריז, ושוב בזכות עמי דדאון. השחיין הפנטסטי, שזכה לפני כן בשתי מדליות זהב ואחת מכסף, הוסיף לעצמו מדליה רביעית בבריכה - ארד במשחה 50 מטר חופשי. דדאון בן ה-23, שריגש בשירת התקווה העוצמתית שלו על הפודיום בזכיות הקודמות, קיווה לשמור על התואר מטוקיו, אבל עלה מהמקום השלישי במוקדמות וכך גם סיים את הגמר, עם זמן של 37.11 שניות.

סבסטיאן מסאבי הקנדי ניצח עם זמן של 35.61 שניות ושבר את שיא העולם של דדאון מיוני 2022, שעמד על 36.25. טקאיוקי סוזוקי היפני סיים שני ואילו אריאל מליאר, הישראלי השני בגמר שאחיו התאום מארק זכה במדליית ארד ב-100 מטר גב, תפס את המקום השביעי עם 40.53 שניות.

בזכות המדליה הזו, ישראל שיפרה את ההישג מטוקיו 2020, אז היו לה תשע מדליות במשחקים הפראלימפיים (אם כי שש מהן מזהב). לדדאון עצמו יש כבר שבע מדליות - שלוש בטוקיו (שתיים זהב ואחת כסף) וכעת ארבע בפריז (שתיים זהב, אחת כסף ואחת ארד). הוא יזכה במענק נוסף בסך חצי מיליון שקלים.

עמי דדאון שחיין ישראלי פראלימפי, פריז 2024. Sean M. Haffey, GettyImages
עוד מדליה. עמי דדאון/GettyImages, Sean M. Haffey
אריאל מליאר שחיין ישראלי פראלימפי, פריז 2024. Sean M. Haffey, GettyImages
שיפר את המיקום מהמוקדמות. אריאל מליאר/GettyImages, Sean M. Haffey

* אירן שפיר סיימה במקום החמישי במקצה שלה בקאנו (200 מטרים יחידות), ולא העפילה לגמר באופן אוטומטי, אך תוכל לעשות זאת דרך חצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully