וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני פרישה - רוכבת האופניים האגדית יוצאת לגביע העולם האחרון

רוכבת אופני ההרים הישראלית נגה כורם תחל מחר את תחרות גביע העולם ברכיבת אנדורו בלודנוויל, צרפת, בתקווה לסיום מתוק של קריירה עשירה בת 16 שנה

נגה כורם. UCI,
נגה כורם/UCI

רוכבת אופני ההרים הישראלית נגה כורם תחל מחר את תחרות גביע העולם ברכיבת אנדורו בלודנוויל, צרפת, בתקווה לסיום מתוק של קריירה ענפה.

כורם, רוכבת אופני ההרים הוותיקה בארץ, החלה להתחרות בשנת 2008 ולאחר 16 שנות קריירה מקצוענית היא הכריזה בתחילת העונה על פרישה מהענף בסיום השנה. רשימת ההישגים הבינ"ל שלה היא מהמרשימות בענף האנדורו וכוללת את תואר אלופת אירופה לשנת 2019, אותה סיימה במקום שני בעולם, מספר גדול של פודיומים בתחרויות גביע העולם ואלופת ישראל שלוש שנים ברציפות.

את שנת 2024 פתחה כורם באיטיות יחסית, אך הצליחה לחזור לטופ 10 העולמי ולסיים את שתי תחרויות גביע העולם האחרונות בעשר הגדולות. בגביע העולם הנוכחי, האחרון שלה בקריירה, היא מקווה לשחזר את ההישגים האחרונים.

בשבוע הבא תעלה כורם בפעם האחרונה על האופניים באליפות העולם באנדורו, שתהיה התחרות האחרונה שלה בקריירה.

נגה כורם. Sven Martin Photography,
נגה כורם/Sven Martin Photography

אנדורו הוא ענף רכיבת אופני ההרים, בו מתחרים במקטעי ירידה תלולים ומהירים, הכוללים סינגלים מהירים וטכניים, ואלמנטים כמו קפיצות, דרופים, וגינות סלעים ברמות שונות. בניגוד לענף הדאונהיל, באנדורו נדרשים הרוכבים גם למקטעי טיפוס בין ירידה לירידה. העליות לא נספרות בזמן הכללי הנמדד, אך בהחלט מוסיפות רמת קושי לתחרות.

כורם מתחרה בקטגוריית הנשים עילית, שם מורכבת התחרות מחמישה קטעי ירידה באורכים של 1.7 - 4.5 ק"מ. בסך הכול יעברו המתחרות מרחק של 40 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1,460 מטר וירידה מצטברת של 3,410 מטר.

בנוסף לכורם ייצגו את ישראל בגביע העולם באנדורו עוד שלושה רוכבים בשתי קטגוריות גיל. בקטגוריית U21 (עד גיל 21) יתחרו אלעד שפנאוף ועומר הוטמן וב U17 נועם כהן.

ביום שבת ייצא לדרך התחרות גם מקצה הדאון היל, עם שני רוכבי נוער ישראלים, עמרי דנון ורואי אוסטפלד, שינסו להעפיל לגמר התחרות, שיערך ביום ראשון.

בתחרות ניתן לצפות בערוץ יורוספורט.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully