וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניס האמריקאי יחזור לשלוט? פגולה חוגגת דומיננטיות בארה"ב

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 10:49

4 נציגים בחצאי הגמר, 10 נציגים בטופ-20, ו-ווינריות לא אופיינית שלא נראתה שנים: אחרי שפגולה הפתיעה את שביונטק, ארה"ב מפנטזת על זכייה כפולה בפלשינג מדו

האם הטניס האמריקאי חוזר לימיו הגדולים ולדומיננטיות גדולה גם בגברים וגם בנשים? ג'סיקה פגולה הצטרפה הלילה (חמישי) לתמונת חצי הגמר באליפות ארה"ב, ולראשונה מאז 2003 יהיו למארחת שני נציגים גם בחצי גמר הגברים וגם אצל הנשים. ב-2003 היו אלה אנדרה אגסי ואנדי רודיק, ולינדזי דבנפורט וג'ניפר קפריאטי. השנה אלה פגולה ואמה נבארו, ובגברים טיילור פריץ ופרנסס טיאפו.

ג'סיקה פגולה, טניסאית אמריקאית. רויטרס
חיכתה לזה הרבה. פגולה/רויטרס

פגולה הרשימה בניצחון 2:6, 4:6 על איגה שביונטק, וניצחה ברבע גמר גרנד סלאם בפעם הראשונה, בניסיון השביעי שלה. "היו כל כך הרבה תקופות מטורפות, ופשוט המשכתי להפסיד", אמרה פגולה לקהל. "אני יודעת שכולם כל הזמן שואלים אותי על זה, אבל הייתי כמו, 'אני לא יודעת עוד מה עוד לעשות. אני רק צריכה להגיע לשם שוב, ו... לנצח במשחק'. אז תודה לאל שהצלחתי לעשות את זה ולבסוף - סוף סוף - אני יכולה להגיד 'חצי הגמר'".

במשחק השני של חצי גמר הנשים תופיע עוד אמריקאית שתציג את הופעת הבכורה שלה בחצי הגמר, המדורגת 13 אמה נבארו, שתשחק מול המדורגת 2 ארינה סבלנקה, שזכתה בשני התארים האחרונים של אליפות אוסטרליה הפתוחה. סבלנקה הפסידה לקוקו גוף בגמר 2023 בניו יורק. נבארו הדיחה את גוף בסיבוב הרביעי.

הטניסאי האמריקאי טיילור פריץ. TIMOTHY A. CLARY / AFP), GettyImages
אפשר להשלים דאבל? פריץ/GettyImages, TIMOTHY A. CLARY / AFP)

כאמור, יש גם שני אמריקאים בחצי הגמר לגברים, אבל הם יתמודדו אחד מול השני: טיילור פריץ המדורג 12 יתמודד ביום שישי מול פרנסס טיאפו המדורג 20. בנשים כידוע ארה"ב שלטה, אבל בגברים הראה חוסר יציבות. ארה"ב נהנתה מההצלחות של את האחיות וויליאמס ו-30 תארי הגרנד סלאם המשולבים שלהן, ולאחרונה אלופות כמו קוקו גוף, סלואן סטיבנס, סופיה קנין, מדיסון קיז, ודניאל קולינס.

הגברים נהנו מההצלחות של פיט סמפראס, אנדרה אגסי, ג'ים קורייר, ג'ון מקנרו, ג'ימי קונורס וארתור אש - אבל הזוכה האחרון המקומי האחרון ביו-אס אופן היה אנדי רודיק בשנת 2003, מה שהפך את הבצורת הנוכחית לקבוצה לארוכה ביותר בהיסטוריה.

אבל כעת יחד עם טומי פול, ושני שחקנים צעירים יותר גם הם בשנות ה-20 לחייהם, בן שלטון וסבסטיאן קורדה, יש לארה"ב חמישה טניסאים בטופ-20. יש גם חמש נשים אמריקאיות בטופ 20 ה-WTA, ומאז 1996 לא היו לארה"ב חמש נשים וחמישה גברים בטופ-20 במקביל.

"זה נהדר לטניס האמריקאי", אמרה נבארו, "כמובן שאני רוצה לראות את עצמי ואחיי האמריקאים הולכים הכי רחוק שאנחנו יכולים להגיע בטורניר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully