וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרוץ מהר, לפני שייגמר: הכישרון הבלגי יערוך בכורה נגד ישראל?

ז'וליאן דוראנביל הושווה לאמבפה, אבל הפציעות האטו את ההתקדמות. בגיל 18 שחקן דורטמונד מצפה לדקות ראשונות בנבחרת בלגיה

תקציר: נבחרת בלגיה - נבחרת רומניה 0:2/ספורט1

הסגל של נבחרת בלגיה למשחקים הקרובים נגד ישראל וצרפת בליגת האומות, מלא בשמות נוצצים ושחקני על - חלקם מהטובים בעולם. אחד מאלו הפחות מוכרים, לפחות עבור מי שלא עוקב אחרי הבונדסליגה הגרמנית או משחק מנג'ר או פיפ"א - הוא ז'וליאן דוראנביל.

שחקן הכנף בן ה-18 לא יפתח נגד ישראל ביום שישי בהונגריה. אם בלגיה תסתבך נגד החבורה של רן בן שמעון, יכול להיות שהוא גם לא יקבל דקות כמחליף, אבל מצד שני יכול להיות שמי שמסומן ככישרון על יעשה הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת נגד ישראל.

"ז'וליאן הוא כישרון ענק, כישרון ענק!", התלהב לאחרונה מאמן נבחרת בלגיה, דומניקו טדסקו, "יש לו פוטנציאל להפוך לשחקן גדול וכבר רואים את זה בבורוסיה דורטמונד. דיברתי עם נורי שאהין (מאמן דורטמונד), ביקשתי לשמוע את דעתו והוא אמר רק דברים טובים".

שחקן בורוסיה דורטמונד, ז'וליאן דוראנביל, מול שחקן לובק ולדמאר סדריפאר. Max Ellerbrake - firo sportphoto, GettyImages
מאמן בלגיה, דומניקו טדסקו, התלהב: "ז'וליאן הוא כישרון ענק, כישרון ענק!"/GettyImages, Max Ellerbrake - firo sportphoto

טדסקו הגיע לצומת דרכים אחרי יורו 2024 הלא מוצלח של השדים האדומים. בלגיה לא עמדה בציפיות טורניר גדול שני ברציפות ושחקני "דור הזהב" מ-15 השנים האחרונות התחילו לפרוש מהנבחרת, או מכדורגל. חילופי המשמרות מתרחשים עכשיו, במשמרת של המאמן האיטלקי-גרמני, ובבלגיה משוכנעים שהוא מייעד לדוראנביל תפקיד משמעותי בנבחרת של השנים הבאות.

דוראנביל משחק בשתי הכנפיים ובמערכים מסוימים יכול להיות מתופקד גם כחלוץ. הוא מהיר, יש לו דריבל טוב והוא מריח שערים. את הבכורה בבוגרים של אנדרלכט עשה בגיל 16 ו-4 חודשים, כמה ימים לאחר מכן כבר שיחק עם הקבוצה בקונפרנס ליג.

דורטמונד עקבה, צפתה ושילמה לקבוצה הבלגית 8.5 מיליון יורו כדי להנחית אותו אצלה. אדין טרזיץ' בנה עליו כשחקן רוטציה, אבל בעונה שעברה דוראנביל סבל מעוד ועוד פציעות שרירים. הוא שותף בשלושה משחקי ליגה בלבד והפריצה הגדולה נדחתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן בורוסיה דורטמונד, ז'וליאן דוראנביל. Christof Koepsel, GettyImages
קודם כל להישאר בריא. דוראנביל/GettyImages, Christof Koepsel

ב"גרדיאן" מפרסמים מדי שנה רשימה יוקרתית של "60 הכדורגלנים הגדולים של הדור הבא" ודוראנביל נכנס לזו של שנתון 2006. "האיכויות העיקריות של דוראנביל הן מהירות והאצה - אבל כמובן שיש לו גם הרבה מיומנויות. חלק מהסקאוטים משווים אותו לז'רמי דוקו או קיליאן אמבפה, אבל אלו השוואות לא הוגנות כרגע. הפציעות האטו את ההתפתחות שלו ועכשיו בדורטמונד מקווים שיהיה בריא וימצה את הפוטנציאל הגדול".

עכשיו דוראנביל כשיר ובריא, לפחות בינתיים. בשני משחקי הליגה הראשונים של דורטמונד הוא ישב על הספסל, אבל לפני פחות מחודש הוא נכנס כמחליף במשחק הגביע נגד לובק ושלוש דקות לאחר מכן כבש את שער הבכורה שלו במדי דורטמונד.

בנבחרת הנוער של בלגיה, דוראנביל הופיע פעמיים, בנבחרת הצעירה הספיק לרשום הופעה בודדת ובגיל 18 נקרא לנבחרת הבוגרת. הופעת הבכורה תהיה נגד ישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully