וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמי דדאון זכה במדליית זהב שנייה בפריז: "הגיע הזמן ליהנות"

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 22:29

עוד הישג נהדר לשחיין הישראלי שקטף מדליה שלישית במשחקים הפראלימפיים אחרי שסיים ראשון בפער עצום במשחה ל-200 מטר חופשי: "יאללה 'התקווה' עוד פעם!". ששון יתחרה על הארד בטניס, נבחרת הכדורשער עלתה לראשונה לחצי הגמר

תיקתקנו, 2.9/ספורט1

עמי דדאון זכה במשחקים הפראלימפיים 2024 בפריז במדליית זהב ב-100 מטר חופשי (S4), במדליית כסף ב-150 מטר מעורב (SM4) והיום (שלישי) הוא קטף מדליית זהב נוספת בקטגוריית 200 מטר חופשי, אחרי שניצח את הגמר השני שלו בפריז והשיג מדליה שלישית הקיץ.

דדאון, ששבר את שיא העולם במשחקים בטוקיו לפני שלוש שנים כאשר קבע 2:44.84 דקות, הבוקר במקצה המוקדמות עצר את השעון אחרי 2:52.30 דקות, סיים ראשון בדירוג הכללי עם יתרון של כמעט שבע שניות אחרי הבא אחריו והעפיל לגמר. באותו מקצה יחד עם דדאון שחה גם אריאל מליאר, שזמן של 3:36.70 דקות לא הספיק לו והוא סיים במקום ה-13 והאחרון במוקדמות.

בגמר, דדאון הוביל בבטחה מהפתיחה, התעייף מעט לקראת הסוף, אבל שוב סיים בראש הפודיום וישיר את ההמנון הלאומי בפריז, אחרי שנגע בקיר בזמן של 2:49.26 דקות.

"אני שמח מאוד", אמר לאחר הניצחון, "הפעם נכנסתי טוב למשחה, שחיתי כמו שרציתי. שמח מאוד על הרגע הזה. הפעם יותר השתחררתי. היה עליי פחות לחץ אחרי המדליה הראשונה, יאללה 'התקווה' עוד פעם! אני אוהב את המשחה הזה, יודע לשלוט בו, יש לי יכולות. עכשיו אני אנוח לקראת המשחה האחרון, הניצחון נותן לי הרבה ביטחון, ועכשיו איהנה קצת מהרגע, הגיע הזמן".

בעקבות הזכייה דדאון הבטיח לעצמו מענקים בסך 1.85 מיליון שקל - על מדליית זהב המענק מהוועד האולימפי הוא מיליון שקל, על מדליית כסף 700 אלף שקל, אבל על כל מדליה נוספת המענק הוא 50 אחוז.

דדאון הינו שחיין במועדון הספורט איל"ן חיפה, ומנכ"לית איל"ן אורית אילון פרידמן, אשר מלווה את הנבחרת הפראלימפית בפריז, מסרה אחרי הגמר: "מעבר להיותו ספורטאי מוכשר בכל הרמות, עמי הוא מלח הארץ ואהבתו למדינת ישראל ניכרת בכל רמח איבריו. עמי הוכיח שוב לעולם, למדינת ישראל ובעיקר לעצמו שהוא אלוף והוא דוגמא ומופת לנחישות ומצויינות. זו המדליה השלישית של עמי במשחקים הפראלימפיים בפריז וזה משמח מאד בימים בהם כולנו במדינת ישראל כה זקוקים לבשורות טובות וחיוביות בעת הקשה הנוכחית. אנו גאים בכל ספורטאי המשלחת ואוהבים אותם מאוד ומודים ליעקב בייננסון מאמן נבחרת השחייה על השקעה ניכרת במפעל החיים שלו - השחיינים שלנו".

עמי דדאון שחיין ישראלי פראלימפי, פריז 2024. רויטרס
מדליית זהב נוספת לאלוף העולם. עמי דדאון/רויטרס

בשחזור גמר הרולאן גארוס בו ניצח גיא ששון, המדורג 3 בעולם את סאם שרודר ההולנדי המדורג 1 בעולם, הפסיד הטניסאי הפראלימפי הישראלי 7:6(1), 6:4 בשלב חצי הגמר בפריז ויתמודד על מדליית הארד בחמישי נגד אמט קפלן הטורקי. הישראלי כבר הוביל 1:4 במערכה הראשונה, אך נשבר פעמיים ונכנע בשובר שוויון, ובמערכה השנייה נשבר לקראת הסיום וינסה להשיג את המקום השלישי על הפודיום.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
גיא ששון טניסאי פראלימפי. לילך וייס רוזנברג
הפסיד בשחזור הגמר מרולאן גארוס, יתחרה על הארד. גיא ששון/לילך וייס רוזנברג

בכדורשער, נבחרת הנשים ניצחה 1:5 את קנדה ועלתה לראשונה לשלב חצי הגמר במשחקים הפראלימפיים, שם יתמודדו נגד סין במשחק שעשוי להבטיח מדליה היסטורית בענף.

עוד הבוקר בבריכת השחייה, ורוניקה גירנקו סיימה תשיעית בדירוג הכללי במוקדמות 100 מטר חופשי עם זמן של 2:22.31 דקות והיא הראשונה להשתתף בגמר אם אחת משמונה הראשונות תיאלץ לפרוש.

  • עוד באותו נושא:
  • עמי דדאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully