וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אוהד אחד של ברמן שלא שבור מאז הבשורות על הרש"

אוהדי ורדר התייחדו עם זכרו של החטוף שנרצח בשבי חמאס, אחרי שלקחו חלק פעיל במאבק לשחרורו. כעת גם במועדון מבטיחים להזכיר את החטופים: "'לעולם לא עוד' לא יהפוך לססמא נבובה"

הלוויתו של הרש גולדברג פולין/רויטרס

אתמול (שני) ליוו המונים את הרש גולדברג פולין בדרכו האחרונה אחרי שנרצח באכזריות שבי חמאס - והדמעות ירדו לא רק בישראל, אלא גם בגרמניה. בשעה שהתקיימה ההלוויה, ערכו אוהדי ורדר ברמן טקס התייחדות עם זכרו של הרש, כשהניחו זרי פרחים והדליקו נרות זיכרון לצד תמונתו בסמוך לאצטדיון הביתי של הקבוצה.

ורדר ברמן ואוהדיה תמכו באופן מוצהר ופומבי בישראל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, והמשיכו לעשות זאת במשך חודשים ארוכים - גם כאשר דעת הקהל בעולם השתנתה והביקורות על צה"ל הלכו וגברו. במשחקי הקבוצה הונפו ביציעים תמונותיהם של הרש ושל ענבר היימן ז"ל, שניים מהחטופים שנודעו כאוהדים של הקבוצה. רק ביום שבת האחרון - אחרי שהרש כבר מצא את מותו, כפי שהתברר - הונף במשחק נגד בורוסיה דורטמונד שלט הקורא לשחרורו המיידי.

אתמול פורסמה במגזין "RedaktionNetzwerk Deutschland" כתבה ארוכה ומקיפה על הקשר המיוחד בין גולדברג פולין לבין ורדר ברמן ואוהדיה, שהפכו לפעילים במאבק לשחרורו, ולקחו על עצמם חלק בניסיון לשמור על סוגיית החטופים בסדר היום התקשורתי ברחבי אירופה.

"הנרות דולקים וזרי הפרחים מונחים בזה אחר זה בחזית האיצטדיון. ככל שהשעות נוקפות, הם הולכים ומתרבים. לצידם תמונתו של הרש גולדברג פולין מחויך וצוחק, לבוש בחולצה של ורדר. המשפט 'שחררו אותו' מודפס באותיות גדולות. עכשיו הרש 'סוף סוף חופשי', כפי שאמרה אמו - אבל לא באופן שבו כולם קיוו", נפתחה הכתבה.

זרי פרחים ונרות לזכרו של הרש גולדברג פולין מחוץ לאצטדיון הביתי של ורדר ברמן. מתוך האתר הרשמי של ורדר ברמן, אתר רשמי
זרים ונרות לזכרו של הרש מחוץ לאצטדיון של ורדר ברמן/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של ורדר ברמן

ברמן פרסמה הודעת תמיכה במשפחת גולדברג פולין מיד בבוקר יום ראשון הקשה, בו מדינת ישראל התעוררה למשמע החדשות על ששת החטופים שנרצחו בשבי, ובהם הרש.

בכתבה ציינו ש"לא רק בישראל או בארצות הברית, מולדתו של הרש, ייחלו לחזרתו. חבריו בגרמניה חששו לחייו, וידעו למה", וגולדברג פולין ז"ל תואר כ"איש חם, חברותי ואוהד כדורגל מושבע, שהיה נחוש לגשר בין ישראלים לפלסטינים".

"אין אוהד אחד של ודר ברמן שלא מושפע מהחדשות הקשות בנוגע לגורלו של הרש, גם אלו שלא הכירו אותו באופן אישי", הוסיפו בכתבה. "ב-11 החודשים האחרונים, המאבק למען הרש הביא לגל של סולידריות שאין שני לה. אוהדי ורדר ברמן הזכירו אותו בכל הזדמנות, יצרו קמפיינים למען החטופים ועשו אינספור פעולות למען המאבק הצודק של ישראל".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
הלוויתו של הרש גולדברג, 2 בספטמבר 2024. Chaim Goldberg/Flash90, פלאש 90
"לעולם לא עוד' לא יהפוך לססמא נבובה". הלוויתו של הרש, אתמול/פלאש 90, Chaim Goldberg/Flash90

בכתבה אף מובאים דבריו של דובר ורדר ברמן, כריסטוף פיפר, שאמר במסגרת הכתבה: "אנחנו לא רוצים ש'לעולם לא עוד' יהפוך לסיסמא נבובה. נמשיך לעמוד לצד ישראל ולהפגין סולידריות עם החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully