וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות חדשה? גרשון: "לינאי לא יהיה קל לרדוף אחרי מכבי ת"א"

הפועל ת"א חתמה קיץ מרשים, מאמן העבר בספק אם זה יעבוד: "מכבי עדיין לקחה להם את השחקן הכי טוב". ומה התוכנית של אדלסון?

תיקתקנו, 1.9/ספורט1

אחרי השלמת הסגל הנוצץ של הפועל תל אביב, גם בישראל וגם ברחבי אירופה משוכנעים שמדובר בקבוצה שיכולה להגיע רחוק מאוד. כך, למשל, סוכנויות הימורים מובילות מעניקות לאדומים את הסיכוי הגבוה ביותר לזכייה ביורוקאפ - בעוד מכבי תל אביב, היריבה שעופר ינאי רואה לנגד עיניו, מקבלת את היחס ה-13 בטיבו בלבד לזכות ביורוליג.

אבל על אף התחושה שהשתנתה המשוואה בכדורסל הישראלי, ושאולי בואו של עופר ינאי יצר מציאות חדשה בענף - פיני גרשון בספק אם זה נכון.

"ממה שאני יודע, יש במכבי תל אביב אנשים עם יותר כסף מעופר ינאי, ואולי פחות ממתן אדלסון", אמר גרשון בפודקאסט "פיני וחברים" מבית "All In", בו שוחח עם אלעד חסין. "אדלסון הולך בראש שפוי והוא לא התפרע. יכול להיות שזה טקטי, יכול להיות שהוא הולך לריצת מרתון".

לדבריו של גרשון, "אני אולי לא עושה לעופר ינאי את החשבון בארנק, אבל יכול להגיד שלפני שנה אף אחד לא ידע מי הוא. עם כל הכבוד לעופר ינאי, הוא לא אדלסון. הוא לא יכול לקנות קבוצה ב-NBA. במכבי תל אביב יש לפחות שני אנשים עם יותר כסף ממנו, השאלה מה הם עושים עם הכסף. בכדורסל, אנשים כמו עופר ינאי לא הצליחו בעבר לאורך זמן. לא קל לרדוף אחרי מכבי. צריך גם את המסורת שיש למכבי לאורך השנים. אין הרבה מועדונים כאלה באירופה. נכון שהם אחרי קורונה ומלחמה, אבל עדיין הקשרים והיכולות שלהם שונות".

בעלי הפועל תל אביב עופר ינאי. ברני ארדוב
עדיין צריך לעבור כברת דרך. עופר ינאי/ברני ארדוב

ינאי ניסה לפתות הקיץ כמה מהשחקנים הבכירים של מכבי תל אביב, בעיקר בגזרת הישראלים - מה שגרם לצהובים לשלם סכומים גבוהים יותר כדי להשאיר את רומן סורקין ותמיר בלאט. בנוסף, הוא הצליח לשים יד על שני שחקנים שהיו גם על הכוונת של הצהובים - ג'ונתן מוטלי וברונו קאבוקלו.

גרשון טוען שלמעשה, ינאי משחק את המשחק שמכבי תל אביב שיחקה לאורך שנים. "עצם העובדה שהוא הלך על שחקנים של מכבי, וסיבך אותם - לאורך זמן לא בטוח שזה לא יכול לעבוד. עופר ינאי לא המציא את המשחק הזה. השאלה מי מרוויח מזה לאורך זמן. הוא העלה את השכר של רומן סורקין ושל תמיר בלאט, אולי גם של עומר מאייר. הוא גם פנה ליובל זוסמן והציע לו לבוא שנה הבאה, אבל בסוף מכבי תל אביב לקחו את הורד מהפועל תל אביב - אולי השחקן הכי טוב בקבוצה - ואת רנדולף מהפועל ירושלים. זה חלק מהקרבות בין הקבוצות. מכבי תל אביב תמיד הלכו על השחקן הכי טוב של היריבות".

מצד שני, מנתח גרשון, "זו שנה שמכבי משדרת שהיא הלכה טיפה אחורה, ועופר ינאי חייב לעלות ליורוליג, כך שהתקציב לא ייעצר ב-70 מיליון שקל. הוא יילך עם זה עד הסוף. אדלסון? אולי הוא רוצה לתת להפועל תל אביב להשתגע, ולהביא שם גדול בהמשך כשהם יתעייפו. אולי זו השיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully