וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע הלו"ז של מכבי ת"א באירופה. בשיקטאש: "הם פוחדים? שיפרשו"

מכבי תל אביב תפתח נגד בראגה בחוץ ותסיים נגד פורטו בבית את משחקיה בליגה האירופית, סגן נשיא הקבוצה הטורקית מסרב למגרש ניטרלי: "ישראל כבר החלה בקמפיין, לא ניכנע"

תקציר: באצ'קה טופולה - מכבי תל אביב 5:1/ספורט1

אופ"א פרסמה היום את סדר המשחקים של מכבי תל אביב בליגה האירופית בעונת 2025/26. הצהובים עלו לשלב הליגה של המפעל בצורה משכנעת, אחרי שעברו בקלות את פוניבז' הליטאית (1:5 בסיכום המשחקים) ואת באצ'קה טופולה הסרבית (1:8 בסיכום המשחקים).

בשלב הליגה מצפים לאלופה הישראלית מבחנים קשים בהרבה כמובן, כולל מפגשים עם פורטו ואייאקס, ומשחקים נגד בשיקטאש וריאל סוסיאדד שבשורותיה כמה מכוכבי הזכייה של נבחרת ספרד ביורו 2024. ז'ארקו לאזטיץ' ושחקניו יפגשו גם שתי יריבות סקנדינביות עם הרבה ניסיון במפעלים של אופ"א.

המשחקים של מכבי תל אביב:

26.9, 22:00 - ספורטינג בראגה (חוץ)
3.10, 19:45 - מיטיולן (בית)
24.10, 19:45 - ריאל סוסיאדד (בית)
7.11, 22:00 - אייאקס (חוץ)
28.11, 19:45 - בשיקטאש (חוץ)
12.12, 22:00 - ריגה (בית)
23.1, 19:45 - בודה גלימט (חוץ)
30.1, 22:00 - פורטו (בית)

כידוע, עדיין לא ברור איפה מכבי תל אביב תארח את משחקיה, ולא ידוע אם האלופה הישראלית תוכל לשחק בטורקיה על רקע האווירה המתוחה והעוינת. היום סגן נשיא בשיקטאש חוסיין יוג'ל התייחס לסוגיה ואמר: "ישראל כבר החל בקמפיין דרך התקשורת. אנחנו ננסה לעשות את המיטב מול זה. לא ניכנע. לשחק במגרש ניטרלי כמו בכדורסל, כמו שהם מדמיינים, זה לא בא בחשבון. אם הם כל כך פוחדים, הם צריכים לפרוש מהמפעל במקום לבוא לכאן".

שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
בדך לעונה אירופית מרתקת. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

אז איך זה עובד?

בניגוד לשנים עברו, הפעם לא מדובר בשלב בתים, אלא בפורמט חדש בדומה לליגת האלופות: שלב ליגה שיכלול 36 קבוצות. כל אחת תקיים שמונה משחקים (ארבעה בבית וארבעה בחוץ) מול שמונה יריבות שונות. זאת אומרת, אלופת ישראל תשחק מול שתי יריבות מכל דרג, כולל הדרג שלה (דרג ב') ומבחינתה כמובן מדובר בשמונה משחקי חוץ, לאור האיסור לקיים משחקים בישראל בעקבות המצב הביטחוני.

שמונה הראשונות בתום שלב הליגה יעפילו ישירות לשמינית הגמר, בעוד מקומות 9-24 ישחקו ביניהן בפלייאוף (בית וחוץ) על הכרטיסים הנותרים לשמינית. מקומות 25 ומטה יודחו מאירופה.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
seperator

המענקים

גם מבחינת המענקים יש שינוי. לאור הגדלת מספר המשחקים, שווי ניצחון בליגה האירופית פחת. הכניסה לשלב הליגה של המפעל המשני הבטיחה למכבי תל אביב כ-4.7 מיליון יורו (כולל הבונוסים על המוקדמות) ומכאן ניצחון יהיה שווה 450 אלף יורו (לעומת 630 בעונה הקודמת) וכל נקודה 150 אלף.

לשם השוואה: נשירה לשלב הליגה בקונפרנס ליג הייתה מעניקה למכבי תל אביב כ-3.8 מיליון יורו (כולל המוקדמות) ובמפעל הזה, השלישי בחשיבותו, יש בונוס של 400 אלף יורו על ניצחון (לעומת 500 בעונה הקודמת) ו-133 אלף עבור כל נקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully