וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם לבלבול: ההישג הנדיר של מרקו בלבול מול ברק בכר

מאמן מכבי נתניה הוא הישראלי היחיד שמחזיק במאזן חיובי מול מאמן מכבי חיפה, וניצח אותו בארבעת מפגשי הליגה האחרונים. וגם: מתי חודדה בישל ליצחקי, כמה זמן לא פתחה באר שבע עם 6 מ-6 ומה קרה בפעמים הקודמות שמכבי תל אביב פגשה את מכבי פתח תקוה במחזור השני? הנתונים

תקציר: באצ'קה טופולה - מכבי תל אביב 5:1/ספורט1

שבת, 19:00: הפועל חיפה - מכבי בני ריינה (ספורט3)

* המאזן בין הקבוצות בליגת העל: שלושה ניצחונות להפועל חיפה, שלוש תוצאות תיקו וניצחון בודד של בני ריינה - 1:2 בחוץ במחזור החמישי בעונה שעברה. כל הניצחונות של החיפאים, אגב, הושגו בפלייאוף ולא במהלך העונה הסדירה: 0:4 בפלייאוף התחתון ב-2022/23 ו-0:2 ו-0:1 בפלייאוף העליון בעונה הקודמת.

* הפועל חיפה עדיין ללא ניצחון העונה. את הליגה החלה עם 0:0 מול הפועל חדרה, בגביע הטוטו היו לה ארבע תוצאות תיקו בשלב הבתים והפסד 4:2 לאשדוד במשחק הדירוג על המקום ה-13, ואפילו שני משחקי ההכנה בקפריסין הסתיימו בתיקו והפסד.

* כל 14 משחקי הבית האחרונים של הפועל חיפה בליגה הגיעו להכרעה, מאז ה-1:1 מול הפועל פתח תקוה בתחילת דצמבר אשתקד: שבעה ניצחונות לעומת שבעה הפסדים.

* שרון מימר ניצח את רוני לוי פעם אחת בתשעה מפגשים - אותו 1:2 של בני ריינה בעונה שעברה. פרט לכך היו לו חמישה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו מאופסות.

* מימר אימן את הפועל חיפה במשך חצי שנה בעונת 2018/19, ופרט אליו יש בריינה עוד חמישה אקסים של האדומים מהכרמל: גד עמוס, רועי שוקרני, גיא חדידה, סער פדידה וקייס גאנם.

רועי שוקרני בני ריינה. מאור אלקסלסי
חלק מחבורת האקסים של הפועל חיפה. רועי שוקרני/מאור אלקסלסי

שבת, 19:00: מ.ס. אשדוד - עירוני קרית שמונה

* שתי הקבוצות נפגשו 38 פעמים במסגרת ליגת העל, כשעירוני קרית שמונה מובילה 9:15 בניצחונות ועוד 14 משחקים הסתיימו בתיקו.

* ב-10 המפגשים האחרונים היו שישה ניצחונות של קרית שמונה ועוד ארבע תוצאות 1:1. הניצחון האחרון של מ.ס. אשדוד היה 0:1 ביתי משער של ניר ברדע בינואר 2020, כשעל הקווים, בהיעדרו של רוני אוואט, עמד המאמן הנוכחי אלי לוי.

* כל המשחקים ביניהן באשדוד הניבו שערים, מאז ה-0:0 האחרון בדצמבר 2016. טום בן זקן הוא השריד היחיד מאותו משחק.

* השתיים הפסידו במחזור הפתיחה ולא רוצות להישאר ללא נקודות אחרי שני מחזורים. מ.ס. אשדוד החלה את העונה הקודמת עם שלושה הפסדים עד שהשיגה נקודת בכורה, בעוד לקרית שמונה זה לא קרה מאז 2018/19, אז פתחה עם ארבעה הפסדים רצופים.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
טום בן זקן שחקן מ.ס. אשדוד. אריאל שלום
היחיד שנותר מהפעם האחרונה בה הסתיים המפגש באשדוד ללא שערים. טום בן זקן/אריאל שלום

שבת, 20:00: הפועל ירושלים - הפועל חדרה

* בעונה שעברה ניצחה הפועל ירושלים את הפועל חדרה פעמיים (בליגה ובפלייאוף התחתון - במשחקי בית). זה קרה אחרי שבעה מפגשים רצופים בהם לא הצליחה לגבור על יריבתה - שלושה הפסדים וארבע תוצאות תיקו.

* שני הניצחונות בעונה שעברה גם היו הראשונים של זיו אריה מול הפועל חדרה. פרט לכך יש לו שני הפסדים ושבע תוצאות תיקו.

* הפועל חדרה ניצחה 0:1 בטדי בגביע הטוטו לפני כשלושה שבועות, אבל במסגרת של ליגה לא חגגה מול הפועל ירושלים מאז עונת העלייה מהלאומית (0:1 במרץ 2018). דיא לבאבידי הורחק אז וגם מנשה זלקה פתח. הראל שלום, היום מגן חדרה, שותף כמחליף אצל הירושלמים שעוד נקראו הפועל קטמון.

* הפועל ירושלים סיימה את העונה שעברה עם רצף היסטורי של שישה ניצחונות ביתיים, ביניהם גם 1:2 על חדרה. האם הוא יתארך?

ברק יצחקי, אלירן חודדה במדי בית"ר ירושלים. דני מרון
שיחקו יחד בבית"ר, עכשיו נפגשים כמאמנים. ברק יצחקי עם אלירן חודדה/דני מרון

שבת, 20:00: עירוני טבריה - בית"ר ירושלים (ספורט4)

* הזיכרון האחרון של בית"ר ירושלים מקבוצה מהעיר טבריה הוא משחק העלייה מהליגה הארצית ב-1991/92, אז איתן מזרחי כבש את השער הראשון ב-0:2 על הפועל טבריה. כיום בנו לי-און משחק בבית"ר. עופר דגמי הבקיע אז את השני.

* בית"ר ירושלים תנסה לפתוח עונה עם 6 מ-6 לראשונה מאז 2017/18. אז, אגב, היא ניצחה בארבעת המחזורים הראשונים ולא הפסידה עד ה-3:2 לסכנין במחזור השישי.

* כל 13 משחקי החוץ האחרונים של בית"ר בליגה הסתיימו בהכרעה (שבעה ניצחונות לעומת שישה הפסדים), מאז ה-1:1 מול מכבי חיפה בדצמבר אשתקד.

* אלירן חודדה יאמן לראשונה מול בית"ר ירושלים, במדיה שיחק כבלם כמעט שנה וחצי (אוגוסט 2004 עד ינואר 2006). הוא שיתף אז פעולה גם עם ברק יצחקי ואף בישל לו ב-1:1 מול מכבי נתניה בדצמבר 2005. עכשיו הם נפגשים כמאמנים.

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה עם ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
המאמן הישראלי היחיד מולו יש לברק בכר מאזן שלילי. מרקו בלבול/יוסי ציפקיס

שבת, 20:30: מכבי נתניה - מכבי חיפה

* 140 מפגשים היו בין הקבוצות בליגה הבכירה, כשמכבי חיפה מובילה 39:71 בניצחונות ועוד 30 משחקים לא הוכרעו.

* בפעמיים הקודמות שהשתיים נפגשו במחזור השני, אחת מהן סיימה כאלופה. לפני שנתיים ניצחה מכבי חיפה 1:4 בבית ודהרה לעבר הצלחת, ובאוקטובר 1982 הסתפקה מכבי נתניה ב-1:1 ביתי והמשיכה לזכייה מרשימה באליפות.

* מכבי נתניה אמנם הדיחה את מכבי חיפה מהגביע שנתיים ברציפות, אבל בליגה הצליחה לנצח אותה רק פעם אחת ב-17 המפגשים האחרונים (0:3 ביתי באפריל 2022).

* אחרי השלושער הראשון בקריירה, דין דוד ירשום הופעה 100 במדי מכבי חיפה במסגרת ליגת העל. אם יכבוש צמד, כפי שעשה נגד מכבי נתניה ב-0:4 הביתי בעונה שעברה, יגיע ל-50 שערי ליגה במדים הירוקים.

* איגור זלאטנוביץ' כבש שישה שערים בתשעה משחקי ליגה מול מכבי חיפה. רק נגד מ.ס. אשדוד הבקיע יותר (שבעה).

* ברק בכר הפסיד למרקו בלבול בארבעת המפגשים האחרונים ביניהם - כולם כשבלבול אימן את מכבי חיפה, לפני שבכר החליף אותו. ובכלל, זה המאמן הישראלי היחיד מולו יש לבכר יותר הפסדים (חמישה) מאשר ניצחונות (ארבעה) בליגה ובגביע. עוד שני מפגשים הסתיימו ללא הכרעה.

זאהי אחמד חוגג שער של בני סכנין עם דור חוגי. מאור אלקסלסי
כבש את השער האחרון של סכנין ב-1:4 על הפועל באר שבע במחזור הסיום. זאהי אחמד/מאור אלקסלסי

ראשון, 20:00: הפועל באר שבע - בני סכנין (ספורט4)

* בני סכנין הצליחה לנצח את הפועל באר שבע פעמיים בעונה שעברה (1:2 בחוץ ו-1:4 בבית במחזור הסיום של הפלייאוף העליון), אחרי ניצחון בודד ב-21 מפגשי הליגה הקודמים.

* את השער האחרון של סכנין באותו 1:4 הבקיע זאהי אחמד, שחזר בינתיים להפועל באר שבע והיה חתום על השער הראשון שלה העונה.

* שתי הקבוצות ניצחו במחזור הפתיחה ורוצות להשיג 6 מ-6. לבני סכנין זה לא קרה שבע שנים, מאז שהחלה את הליגה עם 1:2 על הפועל עכו ועל הפועל רעננה, אבל דווקא הפועל באר שבע מחכה הרבה יותר. גם בשלוש האליפויות הרצופות היא לא פתחה עונה עם שני ניצחונות, כשהפעם האחרונה הייתה בעונת 2013/14 (ארבעה ניצחונות רצופים).

* רן קוז'וך לא הפסיד לסכנין כמאמן (ניצחון ושלוש תוצאות תיקו) ומול סלובודן דראפיץ' כל ארבעת המפגשים הסתיימו בשוויון.

דן ביטון, מכבי תל אביב, מול ג'יימס אדניי, מכבי פתח תקוה. לירון מולדובן
1:1 בפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו במחזור השני. דן ביטון מול מכבי פתח תקוה ב-2021/לירון מולדובן

ראשון, 20:15: מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב (ספורט2)

* מכבי פתח תקוה אמנם ניצחה 2:4 את מכבי תל אביב בהארכה ברבע הגמר בדרך לזכייה בגביע בעונה שעברה, אבל בליגה לא עשתה את זה מאז ה-1:2 בחוץ באוגוסט 2020.

* ניצחון ביתי על הצהובים בליגה? זה לא קרה מאז מאי 2017, כאשר מנור סולומון איזן ולידור כהן הפך ל-1:2 בתוספת הזמן. אייל גולסה, שהצטרף לאחרונה למכבי פתח תקוה, פתח אז בהרכב מכבי תל אביב.

* מכבי תל אביב לא הצליחה לנצח את מכבי פתח תקוה בשלושת המקרים האחרונים בהם נפגשו במחזור השני. לפני שלוש שנים היה 1:1 בבלומפילד, בעונת 2007/08 ניצחו המלאבסים 2:3 באורווה וב-1998/99 הם חגגו 0:3 גדול ברמת גן.

* דן רומן, כיום מאמן מכבי פתח תקוה, היה המחליף השלישי של מכבי תל אביב באותו הפסד 3:2 לפני כ-17 שנה.

* מכבי פתח תקוה הפסידה בכל שבעת משחקיה הרשמיים מאז הזכייה בגביע המדינה והבקיעה במהלכם רק שער אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully