וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב שני בפריז: עמי דדאון אלוף פראלימפי ב-100 מטר חופשי

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 23:36

השחיין קטף מדליית זהב שלישית ורביעית סך הכל במשחקים הפראלימפיים, כשבבוקר קבע שיא פראלימפי חדש. מילאד העפיל לקרב על הארד בעקבות פרישת יריב איראני, אבל הפסיד בשניות הסיום. גם מורן שמואל בגמר אחרי שיא נוסף

תיקתקנו, 30.8/ספורט1

אסף יסעור זכה במדליית זהב ביום הראשון של המשחקים הפראלימפיים בפריז והיום (שישי) יעלו עוד נציגים ישראלים רבים להתחרות, כשאת מדליית הזהב השנייה קטף עמי דדאון כשסיים ראשון בגמר 100 מטר חופשי (S4), זאת אחרי שניפץ את השיא הפראלימפי בשתי שניות כאשר קבע במוקדמות 1:19.33 דקות. לדדאון שמשתייך לאיל"ן חיפה זאת המדליה הפראלימפית הרביעית בקריירה אחרי פעמיים זהב וכסף בטוקיו.

לגמר ניסה להצטרף אריאל מליאר, שהגיע אחרי 1:39.35 דקות ולא הצליח להעפיל גם כן.

עדנאן מילאד ניסה גם הוא לשוב ארצה עם מדליה בטאקוונדו ואת דרכו החל עם ניצחון בשמינית הגמר על דונגו לי הדרום קוריאני. ב-13:15 התמודד ברבע הגמר במשקל עד 63 ק"ג בקטגוריית K44 מול מחמוט בוזטפה, טורקי שמדורג ראשון בעולם, והפסיד 30:7. מילאד ינסה לזכות במדליית ארד דרך בית הניחומים, בו הוא היה צפוי לפגוש יריב איראני בקרב הראשון, אבל האיראני ופרש ומילאד עלה אוטומטית לקרב על מדליית הארד. בקרב האחרון שלו כבר הוביל בשניות הסיום על אנטונינו בוסולו, אבל האיטלקי הצליח להשיג נקודות חשובות ברגע האחרון וזכה על חשבונו במדליה.

מורן סמואל החלה את היום במוקדמות בתחרות החתירה ליחידות (PR1) וקבעה שיא פראלימפי חדש, בזכותו כמובן שסיימה ראשונה והעפילה לגמר. סמואל בת ה-42, שזכתה בארד בריו ובכסף בטוקיו, עברה 2,000 מטר תוך 9:58.02 דקות ותקווה לשוב מפריז עם הזהב. שמוליק דניאל התחרה לאחר מכן בחתירה ליחידים וקבע זמן של 9:18.99, ינסה להעפיל לגמר דרך בית הניחומים.

מורן סמואל, חותרת פראלימפית. GettyImages
שיא פראלימפי חדש. מורן סמואל/GettyImages

נבחרת ישראל בכדור-שער גברה היום 4:8 את ברזיל. מחר היא תשחק נגד נבחרת טורקיה.

החותרים שחר מילפלדר וסאלח שאהין העפילו לגמר החתירה לזוגות מעורבים (PR2) לאחר שסיימו את המוקדמות במקום השני בזמן של 8:07.24 דקות. הגמר יתקיים ביום ראשון.

נדב לוי אמור היה בצהריים להתחרות במשחק נוסף בשלב הבתים בבוצ'ה, אך יריבו הטוניסאי לא התייצב בטענה שהוא חש ברע והישראלי קיבל ניצחון אוטומטי. בהמשך הוא התחרה נגד סנטוס הברזילאי, אך הפסיד 8:0.

הטניסאי אדם ברדיצ'בסקי החל את דרכו בסיבוב הראשון עם ניצחון 2:6, 5:7 את לוקה ארקה האיטלקי. סרגיי ליסוב פתח עם ניצחון 5:7, 1:6 על בריאן טאפיה הצ'יליאני.

נינה גורודצקי לסטומי סרינה היפנית 21:3, 21:8 בשלב הבתים בבדמינטון. אמיר לוי נכנע לתומאס ג'ייקובס הצרפתי 21:12, 21:10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully