וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר בלתי נמנע להיכל? אפקט ההוצאות של הפועל ת"א

30.8.2024 / 9:00

אחרי החתמת ברונו קאבוקלו, שעלויותיו יעלו על תקציבן של חצי מקבוצות הליגה, שכר השחקנים של האדומים יטפס למימדים חסרי תקדים בכדורסל הישראלי. ההשלכות: לחץ לנדוד לאולם המיתולוגי של היריבה, בניגוד להסכמת חלק מהאוהדים. כך זה נראה במספרים

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש מדבר באימון הפתיחה/באדיבות מכבי תל אביב

הפועל תל אביב השלימה הלילה (בין חמישי לשישי) את הסגל היקר בתולדותיה לאחר שהחתימה את הסנטר הברזילאי ברונו קאבוקלו לעונה הקרובה עם אופציה לעונה נוספת. קאבוקלו ירוויח באדום 1.7 מיליון דולר נטו לעונה הקרובה, כשהפועל תשלם לפרטיזן בלגרד פיצוי בגובה 600 אלף דולר. עלות העסקה היא מעל 10 מיליון שקלים, סכום העולה על תקציב של מעל ממחצית קבוצות ליגת העל.

הגעתו של קאבוקלו מקפיצה את תקציב האדומים לאזור ה-80 מיליון שקל, לאחר שבעלי הקבוצה עופר ינאי סיפר בריאיון בחודש האחרון כי התקציב, ערב הגעת השחקן, הוא 70 מיליון שקל. שכר השחקנים והצוות של האדומים הוא מעל 50 מיליון שקל, כשגורמים בענף מספרים שמדובר בשכר השחקנים הכללי מהגבוהים - אם לא הגבוה ביותר - שידע הכדורסל הישראלי מעולם.

אלא שלמהלך הזה יש השלכות. הכנסותיה של הפועל תל אביב, בניגוד לאלה של יריבתה העירונית שמחצית מהכנסותיה מגיעות ממנויים, הן קטנות באופן משמעותי. על פי הערכות, נכון להיום יצטרך ינאי להוציא כ-50 מיליון שקל מכיסו - מעבר להכנסות הקבוצה - כדי לעמוד בתקציב.

אגב, בתכנון המקורי של העונה, התקציב של האדומים היה אמור להיות נמוך באופן משמעותי, ולא לעבור את רף ה-50 מיליון שקל. אלא שלמרות רצון לעצור את העלייה בתקציב, הוא עלה ועלה עם כל החתמה משמעותית, וגורמים במועדון העריכו השבוע כי: "אם יבוצעו שינויים במהלך העונה, התקציב עוד יכול לעלות".

ג'ונתן מוטלי לצד ברונו קאבוקלו. Seskim Photo/MB Media, GettyImages
הסגל היקר בתולדות הכדורסל הישראלי? ג'ונתן מוטלי לצד ברונו קאבוקלו/GettyImages, Seskim Photo/MB Media

העובדה שינאי, שמנהל בימים הללו מגעים מול עיריית תל אביב על שיפוץ היכל שלמה (שיפוץ שעל פי הודעת המועדון יקח בו ינאי חלק מעלויות המימון), הוציא מכיסו סכומים גדולים שנכון לעכשיו עשויים לעלות על 80 מיליון שקל בסוף העונה, מצטרפת לבעיה נוספת. על מנת להיכנס ליורוליג, תצטרך הפועל להציג הכנסות שלא מבעלים באחוז גבוה יותר, ולכן הקבוצה צפויה להגביר את הלחץ למעבר להיכל מנורה עד תחילת העונה.

כזכור, ינאי הוביל מהלך של מעבר להיכל מנורה במקביל לשיפוץ של היכל שלמה, אך עמותת "הפועל אוסישקין" לא ממהרת לערוך הצבעה על המהלך, ובינתיים הליגה תיפתח בעוד כחודש. השבוע נערכה פגישת גישור בין הצדדים, כשהוחלט לבחון אפשרויות נוספות, במקביל לסגירת ההסכם על שיפוץ היכל שלמה מול עיריית תל אביב. ינאי מיהר לאחר הפרסום על ההסכם לפרסם את הדחייה שקיבל מטעם עיריית חולון ותל אביב על האפשרויות הנוספות שהיו על הנייר, כשהכיוון מבחינתו ברור - רק היכל מנורה.

בסביבתו של ינאי טענו בשבועות האחרונים כי מעבר ליד אליהו חשוב על מנת שכמה שיותר אוהדי הפועל יוכלו לעשות מנוי. כזכור, בחודש שעבר 4,100 אוהדים נרשמו לזכאות למנוי במקרה של מעבר שכזה, ושילמו דמי רצינות. ההערכות בסביבתו של ינאי הן שההכנסות ממנויים יעלו ב-10 עד 15 מיליון שקל לפחות, וההכנסות העקיפות יעלו בעוד כ-5 מיליון שקל מהאפשרויות שהיכל מנורה מספק.

התוצאה הישירה היא הגעה ליעד שדורש היורוליג, והורדת העומס הישיר על ינאי - שהחברה שהקים הוערכה בשנה שעברה ב-3.5 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully