וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבה את הרעיון? אופ"א נתבעת על הפרת זכויות יוצרים בפורמט של ליגת האלופות

באופ"א טוענים ששיטת המשחקים החדשה במפעלים האירופאים מבוססת על "המודל השוייצרי". אלא שליאנדרו שארה, עסקן ספורט צ'יליאני, טוען שהוא זה שהגה אותה: "השיטה הזו צריכה להיות רשומה על שמי"

תיקתקנו, 29.8/ספורט1

אופ"א ביצעה מהפכה של ממש בשיטת הבתים המפורסמת של ליגת האלופות, אבל מסתבר שלא כולם התלהבו מהשיטה הזו, או יותר נכון מ"גניבת הזכויות" של השיטה. ב"אתלטיק" מדווחים שהצ'יליאנים טוענים להפרת זכויות על השיטה שלהם ולפי הדיווח ליאנדרו שארה, יועץ ספורטיבי מקומי בצ'ילה מאיים בהוצאת "צו הפסקה" בגלל "השימוש הלא מורשה והלא הוגן" בפורמט החדש של 36 הקבוצות "בשלב הליגה" שעתיד להתבצע בתחרויות האירופיות בעונה זו.

שארה טוען שזכויות היוצרים על השיטה הזו נרשמו בצ'ילה בשנת 2006 ופנה לאופ"א בנושא, כאשר הוא טוען שההמצאה הזו רשומה על שמו ויש לקרוא לה "מערכת ליאנדרו שארה".

גביע האלופות, הגרלת ליגת האלופות 2024. רויטרס
השיטה החדשה הועתקה מצ'ילה?/רויטרס

כידוע, ליגת האלופות משנה לגמרי את פניה בעונה הקרובה, כמו גם שני המפעלים המשניים יותר של אופ"א: הליגה האירופית והקונפרנס ליג. השיטה הזו ידועה כ"מודל השוויצרי" שלפיו כל הקבוצות מרוכזות בליגה אחת במקום שלב הבתים שהיה נהוג במשך השנים. במסגרת השיטה החדשה מספר הקבוצות גדל מ-32 ל-36 וכל קבוצה תזכה לפחות לשמונה משחקים במקום שישה כפי שהיה נהוג עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully