וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכי מעורר השראה שראיתי בחיי": יורגן קלופ מתמוגג מחברו במשחקים הפראלימפיים

המאמן הגרמני תמך בחברו, כדורגלן לשעבר שרגלו נקטעה אחרי פציעה קשה והפך לספורטאי פראלימפי: "זה סיפור שחייבים לספר, זה פשוט לא נורמלי. החבר שלי הוא סופר מיוחד. וזה מה שאני אוהב בספורט. הוא משנה את העולם"

יורגן קלופ לצד חברו וויטק צ'יז במשחקים הפראלימפיים. GettyImages
יורגן קלופ לצד חברו וויטק צ'יז במשחקים הפראלימפיים/GettyImages

יורגן קלופ אולי מפורסם ברגעים בלתי נשכחים בליברפול ובקאמבקים מעוררי השראה, אבל אפילו מאמן ליברפול לשעבר נדהם מחברו וויטק צ'יז, שנאבק בפציעת כדורגל איומה בדרך להפוך לאלוף פראלימפי, וטוען שזה אחד מהסיפורים הספורטיביים הגדולים שראה בחייו.

קלופ היה ביציע אתמול (חמישי) ב-La Chapelle Arena כדי לתמוך בחברו בן ה-44 כשהתחרה בתחרות הבדמינטון בפריז 2024. השניים מכירים זה את זה יותר מ-20 שנה לאחר שצ'יז, ארבע פעמים אלוף פאראלימפי באתלטיקה שעבר להתחרות בבדמינטון עבור ניו זילנד, סבל מהפציעה שלא רק סיימה את קריירת הכדורגל שלו - אלא הובילה לכריתת רגלו.

קלופ לא הוסיף מזל לחברו, שהפסיד 21-5, 21-2 לבריטי דניאל בת'ל, המדורג השני, אבל המאמן יודע שזו אחת הפעמים הנדירות בספורט כשהתוצאה פחות חשובה מהשתתפות. "לא יכולתי להיות יותר גאה בו. אתמול עמדנו מול מגדל אייפל וחשבנו וואו, זה סופר, סופר מיוחד", אמר קלופ.

"עוד משהו זה שאני יושב כאן ליד אשתו המדהימה אלנה, ולשנינו היו דמעות בעיניים, כי אני יודע שספורט הוא תמיד על תוצאות, על ניצחונות, אבל זה הרבה יותר בסיפור הזה. ולהיות כאן, זה כל כך מרגש שלא הצלחתי להוציא את זה מהראש שלי".

צ'יז היה כדורגלן מבטיח כשחתם בפורטונה קולן ב-2001, אבל הוא סבל מפציעה איומה בברך בהתנגשות עם שוער, שגרמה לשברים רבים. הטיפול בו התעכב והוא נאלץ לקטוע את רגלו. קלופ וצ'יז נפגשו במשחק צדקה במהלך ההתאוששות של השחקן והשניים הפכו לחברים.

"ההתחלה של הסיפור היא בוודאי שונה במקצת כי הייתה התאונה, הקטיעה, ואז הוא היה ספורטאי סופר מקצועי, וזה לא היה זמן שבו היינו ממש קרובים. ואז נפגשנו ב-2015 לפני שהצטרפתי לליברפול ב- נמל בליסבון, הייתי בחופשה", נזכר קלופ.

"שיחקנו פריזבי", אמר צ'יז, שעמד אז להפליג כחלק מהקמפיין שלו למען העמותה שלו, Sailing4Handicaps, שמטרתה לעזור לקטועי גפיים לקבל תותבות בחינם. "זה היה גורל", אמר קלופ, ששיבח את המסע של חברו. "זה הכי מעורר השראה ששמעתי בחיי, צריך לספר את הסיפור הזה. זה חייב להיות".

יורגן קלופ צופה מהיציע בחברו במשחקים הפראלימפיים. GettyImages
קלופ לצד אשתו של צ'יז ביציע/GettyImages
יורגן קלופ לצד חברו וויטק צ'יז במשחקים הפראלימפיים. GettyImages
מושך את התקשורת. קלופ/GettyImages

צ'יז, לעומת זאת, לא בטוח אם הוא רוצה שקלופ יגיע למשחק הבא שלו. "אני חייב לחשוב על זה כי היום לא היה כזה הצלחה עבורי, אולי הוא קללה", התבדח צ'יז, שמנגד יודע שנוכחותו של קלופ במשחקים משכה תשומת לב תקשורתית לספורט הפאראלימפי, ולו ליום אחד.

"הנוכחות של יורגן היא הצהרה נהדרת וזה גורם לי להיות גאה יותר בו", אמר ושיבח את קלופ על עצתו. "לפני עשר שנים, אולי הייתי שובר את כל המחבטים שלי אחרי הפסד, אבל עכשיו אני מבין מה קורה. אני סבלני עכשיו, אבל מה שבטוח, זו לא הייתה התוצאה שרציתי היום, נכון? וזהו מה שלמדתי מיורגן - אתה צריך להמשיך, אתה יכול להפסיד, אם אתה מפסיד ונתת הכל, אז תהיה מאושר עם עצמך".

כשנשאל אם למד משהו מצ'יז, קלופ התבדח: "הוא משוגע מדי. אנחנו שונים לגמרי. הוא עושה דברים שאני לא אמיץ מספיק לעשות. הוא אמר לי אתמול כמה קל לצלול עם כרישים", אמר הגרמני בחיוך, , וסיכם: "זה סיפור שחייבים לספר, זה פשוט לא נורמלי. החבר שלי הוא סופר מיוחד. וזה מה שאני אוהב בספורט, שהוא יכול לשנות את העולם. לפעמים רק לרגעים קצרים, ולפעמים לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully