וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שמעון: "אין הרבה שחקני הגנה שמתאימים לנבחרת. זהבי לא פרש"

29.8.2024 / 11:00

מאמן הנבחרת ערך מסע"ת לקראת המשחקים נגד בלגיה ואיטליה בליגת האומות: "לא באתי להתלונן, באתי לתקן". על זהבי: "החלטנו ביחד שהוא יהיה זמין". על סולומון: "יש לו תפקיד מאוד גדול במקומות שאני חולם שנגיע אליהם"

תיקתקנו, 28.8/ספורט1

מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון, ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת מחזורי הפתיחה בליגת האומות. ישראל שהעפילה לדרג א', תתארח אצל בלגיה בדברצן ביום שישי הבא (6 בספטמבר) ושלושה ימים לאחר מכן תארח את איטליה בבודפשט. שני המשחקים יתקיימו בהונגריה בגלל המצב הבטחוני, אחרי שהבלגים החליטו להעביר את המשחק בגלל שלא רצו להתמודד עם סידורי האבטחה והפגנות.

הסגל המלא של נבחרת לישראל לצמד המשחקים

ישראל העפילה לליגה א' אחרי שאת העונה הקודמת סיימה בראש בית שכלל גם את איסלנד ואלבניה (רוסיה הוגרלה לבית הזה, אבל הושעתה). בבית ב' בליגה א', ישראל כאמור תשחק נגד בלגיה ואיטליה, ומאוחר יותר גם מול צרפת.

בן שמעון שמונה בסוף מאי במקום אלון חזן, יעמוד על הקווים בפעם הראשונה במשחקים רשמיים. במשחקי הידידות תחתיו בחודש יוני, ישראל הפסידה להונגריה 3:0 וניצחה את בלארוס 0:4.

מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון. ., מערכת וואלה
רוצה לבנות נבחרת בלי נפילות מנטליות. בן שמעון/מערכת וואלה, .

על המטרות הקרובות: "הניסיון החשוב ביותר שרכשתי דרך אימון נבחרת (קפריסין) זו ההבנה שלפגוש את הנבחרת פעם ב-3-4 חודשים ל-3-4 ימים לא יוביל אותנו לשום מקום. אחת ממטרות העל היא לייצר נבחרת שתשחק כמו קבוצה. זה מצריך ממני להיות בקשר רציף עם השחקנים, לנסות לחזק את היחידות, להעביר את הפילוסופיה והדרישות שלנו דרך התכנסויות ומפגשי וידאו. אני אסע מעיר לעיר כדי להיפגש עם השחקנים ואהיה איתם בקשר יומיומי".

על הדרישות מהסגל: "הדרישות שלי יהיו גבוהות מאוד במבחן הגישה. אנחנו דורשים קודם כל מעצמנו והצוות עובד קשה יום יום. נתחקר כל התכנסות ונראה מה עשינו בה, מה היה ואיף אפשר לשפר. נתחקר, אבל לא נחקור ולא נחפש אשמים. לא באתי להתלונן, באתי לתקן. בואו נראה את הנבחרת, נראה לאן אנחנו הולכים, נחפש את האיזונים ונייצר נבחרת שלעם הזה תהיה גאווה לראות אותה".

עוד על המטרות: "החוזק של היריבות די ברור לכולם, אבל יש לי ארבע מטרות:

1. מבחן היכולת. נרצה לראות נבחרת טובה, שמשחקת כדורגל אמיץ, נבחרת שקשה לשחק מולה. אני רוצה לראות איך אנחנו בונים זהות לנבחרת ישראל.

2. נבחרת ללא נפילות מנטליות. אני רוצה חבר'ה שקמים מהר, בלי תהליכי אבל תוך כדי משחק

3. אני רוצה לראות מי השותפים שלי לדרך, לבנות אמון בין השחקנים ובינם לבין הצוות.

4. פתיחות לקבלת ביקורת".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מנור סולומון, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
רב"ש בונה עליו. סולומון/ברני ארדוב

על המשחקים בחו"ל: "אחד הדברים הכי חסרים יהיה החיבור עם הקהל. כשחקן עבר בנבחרת ישראל, יש לי זכרונות חזקים מהנסיעה באוטובוס בדרך לאצטדיון ונחילי האדם שצועדים למשחק, סבא, אבא ונכד. התמונה הזו תהיה חסרה. בכל משחק בליגת האומות היו יכולים להיות 30-35 אלף אוהדים וזה כואב מאוד. אשמח מאוד לחזור בהקדם לישראל. יחד עם זאת, אני רוצה להודות לכל מי שיגיע לראות אותנו בהונגריה וגם להעריך את מי שיישב מול המסך ויתפלל להצלחה"

על הסגל: "יש בעיה במצאי של שחקני הגנה, זה לא סוד. אבל החלטתי מתחילת הדרך לא התלונן על שום דבר. יהיו פציעות, יהיו חיסורים, אלו השחקנים שיש ואני מאוד מאמין בהם ובדור הזה. נמצא תמיד שחקנים, נעקוב אחרי שחקנים שמצליחים להתבלט בליגה. על כל שחקן שעלה על המסך שלנו הייתה חשיבה עמוקה מאוד. הדלת פתוחה בפני כל אחד, אנחנו עוקבים אחרי כל שחקן. בית"ר ירושלים? הייתי בשלושה משחקים שלה, יש שם שחקנים שמועמדים לעתיד:.

על ערן זהבי: "יש לי כבוד גדול אליו, יש לנו מערכת יחסים טובים. החלטנו ביחד שהוא לא יכריז על פרישה ושהוא יעמוד לרשות הנבחרת לפי דרישה. יש לי הערכה עצומה אליו, באמת, הכול פתוח לעתיד".

על מנור סולומון: "אגיד משפט אחד: למנור יש תפקיד מאוד מרכזי במקומות שאני רוצה, מקווה וחולם שהנבחרת תגיע אליהם".

שחקן הנבחרת האולימפית, עומרי גנדלמן. Maja Hitij, GettyImages
כנראה ישחק במרכז ההגנה. גנדלמן/GettyImages, Maja Hitij

על המערך: "אני לא רוצה להיכנס לעומק של הטקטיקה, אבל הנבחרת תהיה מאומנת לשני מערכים מרכזיים בכל משחק. גם בתוך זה, יש עוד אלמנטים והדברים משתנים ממשחק למשחק. נתכונן לכל יריבה בהתאם, אבל מרבית ההכנה תהיה על איך אנחנו רוצים לשחק בעצמנו ולא על היריבות. על איך נבחרת ישראל תשחק ומה המטרות ההתקפיות שלה".

על צורת המשחק: "ישראל כרגע מגיעה לליגת האומות לשחק נגד יריבות מאוד חזקות. אנחנו יכולים לחלום על להיות ברצלונה, אבל לפעמים צריך לחשוב איך להיות אתלטיקו מדריד. יחד עם זאת, לא אוותר על איכות והתקפה, ועל נבחרת אמיצה".

על התפקוד של עומרי גנדלמן: "הוא נמצא בתקופה מדהימה, אבל בסיטואציה שנוצרה אולי נשתמש בו בכמה תפקידים. אני לא מתחייב שהוא יהיה בהגנה ולא שיהיה בקישור. יש לי כמה רעיונות טקטיים והסתגלותיים. אין בישראל הרבה שחקני הגנה שמתאימים לשחק בנבחרת ולכן נצטרך לעשות התאמות צירתיות".

המשחקים של ישראל בליגת האומות 2024/25:

9.6, בלגיה - ישראל
9.9, ישראל - איטליה

10.10, ישראל - צרפת
14.10, איטליה - ישראל

14.11, צרפת - ישראל
17.11, ישראל - בלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully