וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים הכריז על סכסוך עבודה עם איגוד הכדורסל

28.8.2024 / 21:18

המשא ומתן על תנאי ההעסקה של השופטים נקלע למבוי סתום. יו"ר איגוד הכדורסל בתגובה: "לא ניסחף אחרי האיומים, נפתח את הליגה גם אם ניאלץ להקים איגוד שופטים חדש"

תיקתקנו, 28.8/ספורט1

לאחר שהמגעים עם איגוד הכדורסל על תנאי העסקתם נקלעו למבוי סתום, באיגוד השופטים הכריזו היום (רביעי) על סכסוך עבודה באמצעות ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון, וזאת "למרות הדרישות ההגיוניות, הגמישות והנכונות למצוא פתרון הוגן" מצידם של השופטים - כך נוסח בהודעה מצדם. על פי החוק, יש לנצל את 15 הימים עד הפעלת הסכסוך למשא ומתן מתקדם במטרה להגיע להסכם חדש.

בהודעה לתקשורת מטעם ארגון שחקני הכדורסל בישראל, המייצג את השופטים, נכתב: "במשך למעלה מ-20 שנה חתומים השופטים בליגות המקצועניות (ליגת העל ולאומית) על הסכמי מסגרת לתקופות של ארבע שנים. כל הסכם שדרג את תנאי העסקתם בהתאם למציאות המשתנה. ההסכם האחרון נחתם בפתח עונת 2019/20 ונמשך לתקופה חריגה של חמש שנים, לבקשת האיגוד, כאשר השנה החמישית היתה תחת אותם תנאים ללא תוספות.

עם תום ההסכם ובעת הכנות לעונת המשחקים הקרובה, טרם נחתם הסכם חדש למרות שהשופטים הציגו לאיגוד מבעוד מועד את התנאים הנדרשים מבחינתם להסכם הבא. התנאים כוללים בחשבון את העלייה ביוקר המחיה, ההשתוללות של מדד המחירים לצרכן ואת ההקרבה שהשופטים הציגו בעונת הקורונה בהפחתת שכרם ב-15%.

השופטים גם לקחו בחשבון את ההשקעה והעבודה המוגברות הנדרשות מהם בליגות המקצועניות, עם תקציבים גדלים ורמת שחקנים המשתפרת מעונה לעונה".

יו"ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן. יוסי ציפקיס
יו"ר איגוד הכדורסל עמוס פרישמן/יוסי ציפקיס

בתגובה נמסרה הודעה זו מטעם יו"ר איגוד הכדורסל עמוס פרישמן: "בימים בהם ישראל נמצאת כבר שנה במלחמה, מילואימניקים איבדו ומאבדים את עבודתם ועשרות אלפי משפחות עדיין ללא בית - השופטים החליטו שזה בדיוק הזמן לפתוח את ההסכם. וכן, הם קיבלו הצעה - אך זו נדחתה. האיגוד בראשותי לא ייסחף אחרי איומים וניתוק מהמצב הכללי והכלכלי בו כולנו נמצאים, בו נמצא המשק כולו. הליגה תיפתח - גם אם נאלץ להקים איגוד שופטים חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully