וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחת ביקרה בבית הנשיא: "הוכחתם כמה הרוח הישראלית איתנה"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 14:10

אחרי האולימפיאדה הגדולה בתולדות המדינה, התארחו הספורטאים במשכן הנשיא. הרצוג: "מקור לגאווה לאומית". יעל ארד: "השנה הזו היתה סרט אימה - ואתם כתבתם לה סוף טוב"

חגיגות בנתב"ג עם נבחרת ההתעמלות האומנותית אחרי הזכייה במדליית כסף בפריז/מערכת וואלה

אחרי האולימפיאדה המוצלחת בתולדותיה, ביקרה הבוקר (שלישי) המשלחת הישראלית בבית הנשיא. "התייצבתם במלא הנחישות והמחויבות, ומילאתם אותנו סוף סוף בבשורות טובות, בהישגים מרשימים ומרגשים, בשלל שיאים ומדליות", אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג. "כמו שאתם יודעים היטב, כולנו היינו איתכם בכל רגע, שמחנו אתכם, צעקנו בהתרגשות מול המסך. חיכינו, קיווינו, התפללנו. היינו מלוכדים וממוקדים באהבה אליכם.

"בימים קשים, אתם הייתם ועודכם מקור לאחדות וגאווה לאומית. הבאתם למדינת ישראל שבע מדליות אולימפיות, שהן פרי של השקעה עצומה, חיים שלמים שמוקדשים למטרה הזאת - מאמץ עילאי שמתנכז לכמה דקות, בהן כל אחד מכם צריך להוכיח שהוא קורץ מחומר של אלופים. אתם כאלה - אלופות ואלופים אמיתיים. תודה רבה לכם על שייצגתם אותנו בכבוד. בהצלחה בדרך ללוס אנג'לס 2028".

הנשיא הודה אישית ליעל ארד וגילי לוסטיג, והוסיף: "תודה לך אורן סמדג'ה האהוב והיקר, על הרוח שלך, הדוגמא האישית והחוסן הנפשי. הרוח הזו נשאה את הספורטאים שלנו, לא רק בג'ודו, אל עבר הישגים נהדרים. זו הזדמנות לאחל מכאן הצלחה רבה לחברות וחברי המשלחת הפראלימפית, שמתחילים היום ומחר את התחרויות. אני בטוח שגם הם יזכו במדליות וישברו שיאים ויביאו הרבה גאווה לאומית. כולנו איתם".

רז הרשקו תום ראובני פיטר פלצ'יק עם הנשיא יצחק הרצוג. עודד קרני הוועד האולימפי בישראל,
המדליסטים הגאים בבית הנשיא/עודד קרני הוועד האולימפי בישראל

יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד: "יצאנו מכאן לפני שישה שבועות נרגשים ומתוחים. ידענו שהופעת המשלחת האולימפית מפריז היא הרבה יותר מספורט. הבטחנו להניף את דגל ישראל בגאווה ולעשות הכל כדי לייצג את העם הישראלי בגאווה. הבטחנו, וקיימנו. אבל המציאות עלתה על כל דמיון. העוצמות הרגשיות של כל מי שנכח בפריז - בטקס הפתיחה, בתחרויות - המחישו כמה צמא יש בקרבנו להציג לעולם את ישראל שלנו. ישראל שמגדלת כאן צעירים וצעירות נחושים, חותרים למצוינות, שמסוגלים לשאת על כתפיהם ברגעים המשמעותיים ביותר בישראל את מסורת העם היהודי.

"אחד האתגרים הגדולים שלנו בפריז היה איך להפוך את תחושת השליחות, את האימה והאבל של אירועי ה-7 באוקטובר - לכוח ולא לשיתוק. לשאת את שכרם ועדיין להתמקד בתחרות, במטרה הספורטיבית. אני יודעת כמה קשה זה היה. ישראל הקטנה הפכה אולי לאתגר הכי גדול במשחקים האלה - כל כך הרבה זרקורים היו מופנים אלינו. השנה הזו שעברנו במדינה מרגישה כמו סרט אימה, אבל יש לה סוף טוב - ואתם אלה שכתבתם אותו. אתם הספורטאים התעליתם לגבהים שלא נראו בספורט הישראלי. מימשתם את הפוטנציאל הטמון בכל הספורטאים שלנו. הוכחתם התעלות מנטלית, וכמה הרוח הישראלית איתנה. מאחורי כל מדליה יש סיפור חיים ענק".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
תום ראובני, זוכה מדליית זהב במשחקים האולימפיים בפריז 2024. ראובן קסטרו
"מעולם לא הרגשנו גאים יותר לייצג את ישראל". ראובני/ראובן קסטרו

תום ראובני: "זה מרגש לראות את מה שהמדינה שלנו עשתה באולימפיאדה. הרגשנו רוח גבית חזקה מאוד בפריז, אנשים היו מאחורינו בלי קשר לתוצאות והישגים. עם ראש מורם, כל אחת ואחד מאיתנו ניסה להגיע הכי רחוק שרק אפשר, להראות כמה אנחנו חזקים ולהפגין את הערכים עליהם גדלנו - שלום, אהבת האדם והארץ, ערבות הדדית וסולידריות. לייצג את מדינת ישראל בכלל ובתקופה זו בלבד זו שליחות, אחריות ומשמעות. מעולם לא הרגשנו גאים יותר לשאת את האותיות ISR על המדים. הלב הישראלי רחב ויכול להכיל בו בזמן גם כאב וגם שמחה. ידענו שאנשים בבית רק מחכים לשמוע קצת חדשות טובות וייתנו כוח לקום לעוד יום של מציאות מורכבת".

ענבר לניר: "המפגש עם משפחות החטופים טרם יציאתנו למשחקים הגביר את המוטיבציה שלנו, מתוך תקווה שנצליח להגשים את עצמנו על הבמה הגדולה בעולם, ואולי הם ישמעו אותנו. היה לנו חשוב להשמיע את קולם ועשינו זאת באמצעות הסמל הכי חזק שלנו - דגל ישראל. את התהילה והכבוד מקבלים אלה שעומדים בקדמת הבמה, אבל אף אחד מאיתנו לא יכול היה להגיע לכאן ללא מעטפת רחבה ותומכת".

כזכור, ישראל חזרה מפריז עם לא פחות משבע מדליות: זהב של תום ראובני, כסף של נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, כסף של ארטיום דולגופיאט, כסף של שרון קנטור, כסף של רז הרשקו, כסף של ענבר לניר וארד של פיטר פלצ'יק.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully