וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע צייץ עיתונאי הספורט הגדול בעולם על מכבי חיפה?

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 10:18

פבריציו רומאנו הפתיע כשהתייחס לעסקת פדראו. התחקיר שבוצע עליו בעבר העלה שלל סימני שאלה, וגם: כל ציוציו מהעבר על עסקאות מליגת העל

תקציר: מכבי חיפה - עירוני טבריה 0:4/ספורט1

פבריציו רומאנו נחשב על פי רוב לעיתונאי הכדורגל הפופולרי ביותר בעולם. בסך הכל בן ה-31, הסקופר האיטלקי צבר לעצמו למעלה מ-22 מיליון עוקבים ב-X (לשעבר טוויטר), לצד 2.3 מיליון עוקבים ביוטיוב. כמעט כל דיווח שלו (בין אם אכן מדובר בסקופ או בהדהוד של ידיעה שפרסם לראשונה כתב אחר באירופה) זוכה לחשיפה עצומה.

רק אתמול, לצורך הדוגמא, עסק בין היתר במעברו האפשרי של פדריקו קייזה לליברפול (13 מיליון צפיות ב-X), מעברו הצפוי של ז'ואאו קאנסלו לסעודיה (1.4 מיליון צפיות), זה של פאביו ויירה לפורטו (1.3 מיליון צפיות), זה של רומלו לוקאקו לנאפולי (1.3 מיליון צפיות), העזיבה המסתמנת של מילאן שקריניאר את פריז סן ז'רמן (2 מיליו צפיות), ובמספר כוכבים נוספים.

על כן, היה זה מפתיע למדי לראות, לצד כל הדיווחים הללו והשמות הגדולים בהם הוא נוהג לעסוק דרך קבע, את העדכון שלו מ-18:49 אחר הצהריים: "מכבי חיפה מתכוונת לחטוף את עסקת פדראו לאחר שמכבי תל אביב סגרה איתו מילולית - אך העסקה נפלה בשלבים האחרונים".

מעבר לכך שלא ממש מדובר במחטף (הצהובים כבר החתימו את נמניה סטואיץ'), נותר לתהות מדוע רומאנו בחר לדווח דווקא על עסקה שכזו - בלם בן ה-27 שירד לליגת המשנה בפורטוגל אשתקד, וכעת מצטרף לסגנית האלופה הישראלית. חלק מהמגיבים (חשיפה של 1.4 מיליון צפיות ב-X) תהו בדיוק את זה, וזו תהיה הזדמנות לא רעה להזכיר את השערוריה בה רומאנו כביכול היה מעורב - זו שנחשפה לפני כחצי שנה.

בתקשורת הדנית נטען בפברואר 2024 כי בסביבתו של רומאנו נהגו לפנות לקבוצות כדורגל שונות - בין היתר בדנמרק - עם הצעה קוסמת למדי: הסקופר הגדול בעולם יצייץ עליכם, אם רק תשלמו לנו. במילים אחרות - מדובר בתוכן ממומן. עיתונאים בכל העולם אמנם נוהגים לעבוד עם סוכנים, במעין יחסי "תן-קח", אך לפי אותו דיווח, במקרים מסוימים רומאנו לא רצה אינפורמציה אלא כסף: העיתונאי גבה 1,000 יורו על פוסט ב-X, לצד 6,000 יורו על סרטון שיפרסם בעמודים שלו.

"אני יודע שמעריצים אותו, אבל לפעמים צריך לקחת את הדיווחים שלו בעירבון מוגבל, משום שייתכן ויש בהם אינטרס שיווקי", כתב העיתונאי הדני טרולס באגר תוגרסון. מהראן אמונדסן-אסארי, שעבד בעבר כמנהל בקבוצת ואלרנגה וקיבל פניות מנציגיו של האיטלקי, הוסיף וטען: "בשבע השנים שלי בכדורגל קיבלתי הרבה פניות מוזרות, אבל מעולם לא כאלה. הוא אחד ה'עיתונאים' הכי מפורסמים בעולם. זה פשוט מגוחך".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
העיתונאי פבריציו רומאנו. מתוך טוויטר, אתר רשמי
העיתונאי פבריציו רומאנו/אתר רשמי, מתוך טוויטר

כך או כך, זו בסך הכל הפעם החמישית שגורו ההעברות עוסק בליגת העל. הציוץ הראשון שלו בנושא היה ב-23 בינואר 2023, עם עסקת מעבר אוסקר גלוך ממכבי תל אביב לזלצבורג. ב-3 ביולי 2023 צייץ כי ענאן חלאילי מעורר עניין אצל זלצבורג ו-וולפסבורג, ב-15 באוגוסט 2023 דיווח על הסיכום של באזל עם ג'ורג'ה יובאנוביץ' ומספר ימים לאחר מכן על הסיכום של באיירן מינכן עם מכבי תל אביב בנוגע לדניאל פרץ.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully