וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלוך שוב ישחק במפעל היוקרתי מכל: זלצבורג עלתה לליגת האלופות

הישראלי השלים 90 דקות ב-1:1 נגד דינמו קייב, האוסטרים ניצחו 1:3 בסיכום המשחקים והעפילו זו השנה השישית ברציפות. יאנג בויז העיפה את גלאטסראיי, ספרטה פראג הדיחה את מאלמו

תקציר ה-3:3 של רד בול זלצבורג בחוץ מול טוונטה במוקדמות ליגת האלופות, כולל הבישול הקסום של אוסקר גלוך/ספורט1

רד בול זלצבורג העפילה זו השנה השישית ברציפות לליגת האלופות ועבור אוסקר גלוך זו תהיה העונה השנייה ברציפות שהוא משחק במפעל, אחרי שהאוסטרים - למרות שאיבדו את האליפות בעונה שעברה - סיימו הערב (שלישי) ב-1:1 מול דינמו קייב במשחק הביתי, ניצחו את האוקראינים 1:3 בסיכום המשחקים והבטיחו את השתתפותם במפעל היוקרתי מכולם. זו גם היסטוריה עבור הכדורגל האוסטרי, שלראשונה יהנה משתי נציגות.

שני כרטיסים נוספים חולקו הערב לליגה היוקרתית מכולן ומי שקיבלו אותן הן ספרטה פראג שניצחה את מאלמו גם בגומלין וכן העפילה יאנג בויז השוויצרית, שהשלימה גם כן ניצחון כפול על גלאטסראיי הטורקית. כל המודחות הערב, כמובן, ישחקו בליגה האירופית.

כזכור, ליגת האלופות תתקיים העונה בפורמט חדש, עם 36 קבוצות במקום 32. הבטיחו את מקומן כבר 29 קבוצות, מחר כאמור יצטרפו שלוש וברביעי ייקבעו ארבע העולות האחרונות לשלב הליגה (אין יותר שלב בתים). כל 36 הקבוצות יהיו חלק מליגה משותפת, אך לא ישחקו מול כולן אלא מול שמונה יריבות שונות. ארבעה משחקי בית וארבעה משחקי חוץ - אחד נגד יריבה מכל דרג (ארבעה דרגים).

שמונה הראשונות (אלה עם הניקוד הגבוה ביותר) בתום שמונת המחזורים, מעפילות ישירות לשמינית הגמר. מדורגות 9 עד 24 יתמודדו ביניהן בשלב נוקאאוט על הזכות להישאר במפעל, כשהמנצחות ישלימו את תמונת שמינית הגמר והמפסידות יסיימו את דרכן באירופה.

אוסקר גלוך שחקן רד בול זלצבורג. GettyImages
אוסקר גלוך בדרך להופעה נוספת בליגת האלופות/GettyImages

רד בול זלצבורג - דינמו קייב 1:1 (1:3 בסיכום)

המארחת אמנם איבדה לשטורם גראץ את אליפות אוסטריה בעונה שעברה, אבל עמדה במטרה להשתתף בליגת האלופות זו העונה השישית ברציפות. זלצבורג ניצחה בשבוע שעבר 0:2 את דינמו קייב בפולין והערב אמנם לא ניצחה בביתה בגומלין, אבל בזכות ה-1:3 בסיכום המשחקים הבטיחה את העפלתה ועשתה היסטוריה עבור הכדורגל האוסטרי, שיהנה העונה לראשונה משתי נציגות בליגת האלופות. אוסקר גלוך לא בלט, אבל השלים 90 דקות בהרכב של פפ לינדרס ואחרי שבעונה שעברה בלט במשחקי ליגת האלופות, יפגוש גם העונה את הקבוצות הטובות ביותר.

דקה 12: גול! 0:1 לזלצבורג. האוקראינים היו טובים יותר בדקות הראשונות, אבל אדם דאגים חתך מימין למרכז, השאיר מאחוריו שלושה שחקנים ובעט לפינה ופנימה בביצוע נפלא.

דקה 16: גלוך היה יכול להבקיע אחרי שקיבל רוחב מצוין מקיארגור, אבל בנגיעה בעט החוצה ממטרים ספורים.

דקה 29: גול! דינמו קייב השוותה. טראס מיחבאקו מצא בכדור עומק אדיר את ולדיסלב ונאט, שמצא את הרשת באחד על אחד.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שחקני יאנג בויז בפלייאוף ליגת האלופות נגד גלאטסראיי. GettyImages
הופעה שלישית בארבע השנים האחרונות בליגת האלופות ליאנג בויז/GettyImages

גלאטסראיי - יאנג בויז 1:0 (4:2 בסיכום)

אלופת טורקיה כבר חזרה מפיגור 2:0 בברן בשבוע שעבר, אבל פיליפ אוגריניץ' קבע 2:3 בפנדל לקראת הסיום ונתן לאלופת שוויץ יתרון קל לפני הביקור בהר הגעש באיסטנבול. עם זאת, ההר הוליד עכבר, כי השוויצרים היו טובים יותר, שלטו בקצב ובסופו של דבר גם עקצו בהתקפה מתפרצת והעפילו לליגת האלופות שנה שנייה ברציפות ובפעם השלישית בארבע השנים האחרונות הודות לשער דרמטי. גלאטסראיי שיחקה בעונה שעברה בליגת האלופות ואף הקדימה את מנצ'סטר יונייטד, אך תסתפק העונה בליגה האירופית.

דקה 88: גול! גלאטסראיי תקפה בחמת זעם, הפקירה את ההגנה ואלן וירג'יניוס נהנה מבישול של סדריק איטן שהשאיר אותו לבד מול השוער ופנימה. השוער פרננדו מוסלרה אף הורחק בכרטיס אדום מיד לאחר מכן.

וליקו בירמנצ'ביץ' שחקן ספרטה פראג חוגג שער. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
ספרטה חזרה לליגת האלופות אחרי 19 שנים. בירמנצ'ביץ'/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

ספרטה פראג - מאלמו 0:2 (0:4 בסיכום)

הניצחון הגדול בשבדיה הציב את אלופת צ'כיה מרחק נגיעה מכניסה להגרלה הראשית של ליגת האלופות לראשונה מאז 2005/06 - והיא השלימה את העבודה במשחק הבית וחגגה את חזרתה למפעל לראשונה אחרי 19 שנה. ספרטה בלתי מנוצחת בכל 12 משחקיה העונה בכל המסגרות (10 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו) וגברה דיי בקלות על אלופת שבדיה שסופרת תשעה משחקי חוץ רצופים במפעל ללא ניצחון. לשבדים דווקא הייתה הזדמנות לעלות ליתרון היום מנקודת הפנדל, אבל כריסטיאנסן לא הבקיע - דקות ספורות אחרי שגם הצ'כים החמיצו פנדל במחצית הראשונה.

דקה 19: ספרטה פראג קיבלה פנדל אחרי שבכדור קרן נתפס הבלם הדני אסגר סורנסן, אבל וליקו בירמנצ'ביץ', ששיחק בעברו במאלמו, לא מצא את המסגרת והמקומיים החמיצו הזדמנות פז לעלות ליתרון.

דקה 27: לא ייאמן, אבל גם מאלמו החמיצה פנדל. מרטין ויטק ביצע עבירה ברחבה, אנדרס כריסטיאנסן שהוכשל ניגש לבעוט, אבל פיטר וינדל הדף.

דקה 80: גול! עוד פנדל לספרטה פראג, שהפעם כבר עלתה ליתרון וסגרה עניין. לוקאש הרסאלין ניגש לבעוט ומצא את הרשת.

דקה 83: גול! אלביון רמאני המחליף הכפיל את היתרון של הצ'כים שכבר החלו לחגוג את שובם למפעל היוקרתי מכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully